Stanice Hlučín na dobové pohlednici GPS: 49.9011225N, 18.1937922E
Autor: fotohistorie.cz
Odjezd slavnostního vlaku z Hlučína do Petřkovic 15. června 1925 GPS: 49.9010111N, 18.1940122E
Autor: Muzeum Hlučínska
Stanice Hlučín GPS: 49.9011225N, 18.1937922E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hlučín km 9,322 tramvajové tratě = km 14,435 železniční tratě (staničení z Kravař), vlevo zpětná výhybka spojovací koleje na ČSD, souprava „komárků“ na lince číslo 1 do Hrabové Ščučí, na Mn vlaku lokomotiva 423.043 GPS: 49.9009739N, 18.1945006E
Autor: Jiří Boháček
Tramvaj evidenčního čísla 55 a vlečný vůz 207 na konečné v Hlučíně, 10. 4. 1972 GPS: 49.9009703N, 18.1946131E
Autor: Ondřej Řepka
Tramvaj linky 1 číslo 44 s vlečnými vozy tram 218 a 198 v konečné stanici Hlučín, 10. 4. 1972 GPS: 49.9009739N, 18.1945006E
Autor: Ondřej Řepka
Na konečné v Hlučíně existoval téměř ideální přestup mezi tramvají a vlaky ČSD, což dokumentuje záběr pořízený 1. 7. 1979. Vlevo u tramvajového nástupiště stojí motorový vůz číslo 62 s vlečným 207, vpravo osobní motorový vlak do Opavy v čele s „hurvínkem“ M131.1015 GPS: 49.9009739N, 18.1945006E
Autor: Jiří Boháček
Stanice Hlučín, pokračování kolejí směr Petřkovice GPS: 49.9011225N, 18.1937922E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vlaková souprava na koncích s Hurvínky M131.1126 a 1294 se ve stanici Hlučín chystá na cestu směr Oprava, zatímco tramvaj ev. č. 39 se s vlečným vozem vydává směr Petřkovice, 10. 4. 1972
Autor: Ondřej Řepka
Původní výtopna na petřkovickém zhlaví žst. Hlučín měla po elektrizaci sloužit jako remíza pro nákladní motorové vozy DPMO, plánovaná nákladní doprava na trati Ostrava – Hlučín však nebyla zavedena GPS: 49.8999475N, 18.2011844E
Autor: Jiří Boháček
Původní výtopna na petřkovickém zhlaví žst. Hlučín měla po elektrizaci sloužit jako remíza pro nákladní motorové vozy DPMO, plánovaná nákladní doprava na trati Ostrava – Hlučín však nebyla zavedena GPS: 49.8999961N, 18.2013831E
Autor: Jiří Boháček
Stanice Hlučín, kolejiště z petřkovického zhlaví. GPS: 49.9002517N, 18.1987597E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Výtopna ve stanici Hlučín se dochovala dodnes. Kolej do Petřkovic vedla původně těsně vedle budovy, v místě dnešního trávníku GPS: 49.8999961N, 18.2013831E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Souprava s motorovým vozem 36 a vlečným vozem 194 opouští stanici Hlučín po kolejích bývalé železniční tratě, 10. 4. 1972 GPS: 49.8996781N, 18.2034806E
Autor: Ondřej Řepka
Výhybna V polích byla vybudována v roce 1956, umožnila zkrátit interval mezi Petřkovicemi a Hlučínem, ve výhybně nebyla zastávka pro cestující
Autor: Ondřej Řepka
Výhybna V polích byla vybudována v roce 1956, umožnila zkrátit interval mezi Petřkovicemi a Hlučínem, ve výhybně nebyla zastávka pro cestující
Autor: Jiří Boháček
Hluboký zářez v km cca 16,2, ve svazích škvárové trativody a zpevňující žebra GPS: 49.8989042N, 18.2137319E
Autor: Jiří Boháček
Zastávka na znamení Cihelna, zastávka zřízena při elektrizaci, železobetonový nadjezd obecní cesty Bobrovníky – Markvartovice v km 16,325, později sloužil pro polní drážku spojující cihelnu s hliníkem GPS: 49.8982544N, 18.2203622E
Autor: Jiří Boháček
Původní železobetonový nadjezd obecní cesty Bobrovníky – Markvartovice v km 16,325, později sloužil pro polní drážku spojující cihelnu s hliníkem GPS: 49.8982406N, 18.2203461E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Třívozová tramvajová souprava míří do stanice Ludgeřovice GPS: 49.8967056N, 18.2296642E
Traťový úsek v km cca 17,0 – 17,3 mezi zastávkami Cihelna a Ludgeřovice. V pozadí ludgeřovický kostel svatého Mikuláše GPS: 49.8962642N, 18.2307264E
Autor: Jiří Boháček
Dvouvozová tramvajová souprava míří do stanice Ludgeřovice GPS: 49.8969819N, 18.2289347E
Třívozová tramvajová souprava opustila zastávku Ludgeřovice a míří k Hlučínu GPS: 49.8967056N, 18.2296642E
Traťový úsek v km cca 17,4 za stanicí Ludgeřovice. V pozadí ludgeřovický kostel svatého Mikuláše GPS: 49.8943150N, 18.2334944E
Autor: Jiří Boháček
Výhybna Ludgeřovice, křižování vlaků linky číslo 1, pohled od Petřkovic, levá kolej výhybny měla délku 139 m, pravá 117 m GPS: 49.8916747N, 18.2362572E
Autor: Jiří Boháček
Výhybna Ludgeřovice km 6,003 tramvajové trati = km 17,754 železniční tratě. Vlevo na snímku je měnírna, která sloužila k napájení celé trati, uprostřed přestavěný objekt bývalé výpravní budovy, v pozadí novogotický kostel svatého Mikuláše z roku 1907 GPS: 49.8917025N, 18.2362303E
Autor: Jiří Boháček
Zadní trakt původní staniční budovy zastávky Ludgeřovice GPS: 49.8918786N, 18.2362194E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Třívozová tramvajová souprava linky 1 míří do zastávky Ludgeřovice GPS: 49.8914458N, 18.2362517E
Tramvajová souprava opouští zastávku Ludgeřovice a míří do Petřkovic a Ostravy. V pozadí kostel svatého Mikuláše. 10. 4. 1972 GPS: 49.8891933N, 18.2386819E
Autor: Ondřej Řepka
Třívozová tramvajová souprava linky 1 opustila zastávku Ludgeřovice a míří do Ostravy GPS: 49.8884392N, 18.2397494E
Ludgeřovický kostel svatého Mikuláše jako dominanta bývalé železniční trati GPS: 49.8884469N, 18.2398192E
Autor: Ondřej Řepka
Traťový úsek v km cca 18,6 mezi zastávkami Ludgeřovice a Pískové doly (U pískovny) GPS: 49.8876658N, 18.2407900E
Autor: Jiří Boháček
Stavba trati mezi Hlučínem a Petřkovicemi
Autor: Muzeum Hlučínska
Během stavby se muselo zpevnit několik zářezů, jejichž stěny se začaly sesouvat
Autor: Muzeum Hlučínska
Traťový úsek v km cca 18,6 mezi zastávkami Ludgeřovice a Pískové doly (U pískovny) GPS: 49.8858892N, 18.2431664E
Autor: Ondřej Řepka
Zastávka Pískové doly (U pískovny) km 18,822, zastávka zřízena při elektrizaci GPS: 49.8848522N, 18.2446203E
Autor: Jiří Boháček
Kolejový trojúhelník Petřkovice nádraží, levá kolej původní trať ČSD do žst. Petřkovice, vybudovaná tramvajová Trať míru Ostrava – Petřkovice napojena na železniční trať v km 20,124 (tramvajový km 3,632) GPS: 49.8744128N, 18.2560358E
Autor: Jiří Boháček
Od roku 1927 stávala v těchto místech zastávka Petřkovice doly, po roce 1945 zde vlaky končily a od roku 1950 se tady napojovala tramvajová Trať míru z Ostravy na původní koleje GPS: 49.8742711N, 18.2569100E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lávka pro pěší u zastávky Petřkovice doly GPS: 49.8742425N, 18.2573392E
Dvě betonové opěry nesly v zastávce Petřkovice doly lávku pro pěší. GPS: 49.8742467N, 18.2573125E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Petřkovice nádraží konec koleje v km cca 20,305, v popředí vybudovaný prohlídkový kanál, vlevo betonový pilíř původní lávky nad železniční tratí v km 20,266 GPS: 49.8742606N, 18.2571836E
Autor: Jiří Boháček
Betonový sloupek na prahu prvního petřkovického viaduktu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Slavnostně vyzdobený první petřkovický viadukt při příležitosti návštěvy TGM na Hlučínsku v červnu 1924 GPS: 49.8742528N, 18.2597639E
Autor: archiv MO Ostrava Petřkovice
Ustupující německá vojska vyhodila v dubnu 1945 do povětří oba petřkovické viadukty GPS: 49.8742356N, 18.2597800E
Autor: sbírka Václava Holuši
Ustupující německá vojska vyhodila v dubnu 1945 do povětří oba petřkovické viadukty GPS: 49.8742356N, 18.2597800E
Autor: sbírka Václava Holuši
Vojáci Rudé armády si na jaře 1945 prohlížejí zbytky viaduktu, který v Petřkovicích vyhodila do povětší ustupující německá vojska GPS: 49.8742356N, 18.2597800E
Autor: facebook Petřkovice Petrzkowitz Petershofen
První opěra prvního petřkovického viaduktu se změnila na vyhlídku GPS: 49.8742169N, 18.2591731E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Druhá opěra prvního petřkovického viaduktu se změnila na lezeckou stěnu GPS: 49.8741956N, 18.2601361E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Místo, kde stál v Petřkovicích první viadukt ve směru od Hlučína. Opěry slouží jednak jako lezecká stěna, jednak jako vyhlídka GPS: 49.8742400N, 18.2598819E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Sabotáž nebo obyčejná loupež? Tento případ vyšetřovala policie v srpnu 1926. Někdo položil dřevěná prkna z lávky druhého petřkovického viaduktu na koleje. Kvůli nevraživosti tamních obyvatel k ČSR se prověřovala i možnost sabotáže. Zřejmě ale šlo o obyčejnou krádež prken, kdy byl pachatel vyrušen. Úplně vzadu je vidět lávka pro pěší u budoucí zastávky Petřkovice doly GPS: 49.8742564N, 18.2623014E
Autor: archiv MO Ostrava Petřkovice
Petřkovické viadukty na pohlednici z období druhé světové války GPS: 49.8742356N, 18.2613411E
Druhý petřkovický viadukt odstřelený ustupujícími německými vojsky v dubnu 1945 GPS: 49.8742528N, 18.2623336E
Autor: sbírka Václava Holuši
První opěra a první pilíř druhého petřkovického viaduktu. Také ten v dubnu 1945 odstřelila ustupující německá vojska GPS: 49.8742711N, 18.2622047E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Druhý pilíř druhého petřkovického viaduktu. Také tento most v dubnu 1945 odstřelila ustupující německá vojska GPS: 49.8742847N, 18.2623925E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opěra druhého petřkovického viaduktu zůstala v původním stavu GPS: 49.8742847N, 18.2623925E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Detail opěry druhého petřkovického viaduktu. GPS: 49.8742847N, 18.2623925E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pokračování tratě od druhého petřkovického viaduktu ke konečné stanici. V pozadí s červenou střechou a tmavým štítem nádraží Petřkovice GPS: 49.8752494N, 18.2659439E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Unikátní snímek ze srpna 1936, na kterém je v pozadí vidět ocelový železniční most přes silnici Petřkovice - Koblov. Slavobrána vítá prezidenta Beneše, který tudy projížděl z Antošovic do Háje ve Slezsku GPS: 49.8760686N, 18.2680575E
Autor: sbírka Václava Holuši
Násep za posledním petřkovickým mostem ve směru do koncové stanice je zastavěn. Telegrafní sloup by mohl klidně ještě pamatovat železniční provoz GPS: 49.8762000N, 18.2683147E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nádraží Petřkovice před zahájením provozu na dobové pohlednici, cca rok 1924 GPS: 49.8768975N, 18.2697794E
Autor: archiv MO Ostrava Petřkovice
První slavnostní vlak přijel z Hlučína do Petřkovic 15. června 1925 GPS: 49.8768594N, 18.2697686E
Autor: Muzeum Hlučínska
Příjezd prvního vlaku do Petřkovic, 15. 6. 1925 GPS: 49.8768111N, 18.2697311E
Autor: archiv MO Ostrava Petřkovice
Příjezd prvního vlaku do Petřkovic, 15. 6. 1925 GPS: 49.8768111N, 18.2697311E
Autor: archiv MO Ostrava Petřkovice
První slavnostní vlak vítala v Petřkovicích slavobrána se znakem ČSD, 15. června 1925 GPS: 49.8773019N, 18.2703264E
Autor: Muzeum Hlučínska
Nádraží v Petřkovicích v období druhé světové války GPS: 49.8768594N, 18.2698383E
Autor: fotohistorie.cz
Staniční budova v Petřkovicích je vzorně opravena GPS: 49.8768292N, 18.2699403E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Za někdejším kolejištěm stanice Petřkovice se dochovaly patky sloupků drátovodů zřejmě k mechanickým návěstidlům GPS: 49.8768292N, 18.2699403E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jeden z mála dochovaných hraničních kamenů se znakem ČSD
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Trať z Petřkovic do Annabergu byla v roce 1914 ve vysokém stupni rozestavěnosti, včetně vybetonovaných mostů. Po připojení Hlučínska k ČSR se ale dopravní směr do Pruska stal zbytečným GPS: 49.8860656N, 18.2875517E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Trať z Petřkovic do Annabergu byla v roce 1914 ve vysokém stupni rozestavěnost. Po připojení Hlučínska k ČSR se ale dopravní směr do Pruska stal zbytečným GPS: 49.8860656N, 18.2875517E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Betonový mostek těsně před česko-polskou hranicí GPS: 49.9124881N, 18.3151622E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Na betonovém mostku těsně před česko-polskou hranicí bylo původně už instalováno i zábradlí GPS: 49.9124881N, 18.3151622E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Betonový mostek těsně před česko-polskou hranicí dnes slouží koním GPS: 49.9124881N, 18.3151622E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hraniční potok mezi Českem a Polskem vede pod nedostavěnou tratí tímto betonovým propustkem GPS: 49.9161358N, 18.3170800E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Výtažná kolej stanice Chalupki vede v trase tratě Hlučín - Annaberg, končí těsně před hranicí. GPS: 49.9171028N, 18.3176775E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Provizorní zarážedlo na polské straně. Pole za potokem je už v Česku GPS: 49.9163050N, 18.3172169E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Poslední metry tratě Hlučín - Annaberg před dnešní stanicí Chalupki GPS: 49.9194033N, 18.3172867E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nádraží Annaberg, dnešní Chalupki na dobové pohlednici GPS: 49.9254275N, 18.3120669E
Autor: fotopolska.eu
Nádraží v pruském Annabergu na dobové pohlednici GPS: 49.9254067N, 18.3119786E
Autor: sbírka Václava Holuši
Jízdní řád trati Kravaře - Hlučín - Annaberg z roku 1914. Úsek Hlučín - Annaberg je ve výstavbě
Autor: Sbírka Jiřího Boháčka
Jízdní řád trati Hlučín - Petřkovice z roku 1925
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád trati Hlučín - Petřkovice z roku 1928
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád trati Hlučín - Petřkovice z roku 1931
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád trati Hlučín - Petřkovice z roku 1937
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád trati Hlučín - Petřkovice z roku 1942
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád trati Hlučín - Petřkovice z roku 1944
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád trati Hlučín - Petřkovice z roku 1945. Vlaky už končí v zastávce Petřkovice doly
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád trati Hlučín - Petřkovice z roku 1947
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád trati Hlučín - Petřkovice z roku 1950. Je to poslední rok, kdy mezi Hlučínem a Petřkovicemi doly jezdily vlaky.
Autor: zelpage.cz
V roce 1051 už vlaky končily jen ve stanici Hlučín. Do Petřkovic a dál do Ostravy je nahradily tramvaje
Autor: zelpage.cz
Dobový jízdní řád tramvajové linky č. 1 z Hlučína do Ostravy.
Autor: Archiv Kristiána Gebauera
Mapa zaniklé a nedokončená trati Hlučín - Petřkovice - Annaberg
Autor: mapy.opevneni.cz