![](http://1gr.cz/u/free.gif)
![](http://1gr.cz/u/free.gif)
Zastávka Olberhnau-Grünthal s osobním vlakem do Chemnitzu GPS: 50.6498000N, 13.3642686E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pohled na kolejiště stanice Olbernhau-Grünthal. Závod vpravo dole je úpravna uhlí, kam vedla nákladní visutá lanovka z Brandova. GPS: 50.6497125N, 13.3642739E
V květnu1966 projel po Svídnické údolní dráze poslední osobní vlak…
Autor: Erich Philipp - Grenz-Heimat Beiderseits der Schweinitz
...a o tři roky později poslední nákladní vlak.
Autor: Erich Philipp - Grenz-Heimat Beiderseits der Schweinitz
Slavnostní vlak je 2. května 1927 připraven ve stanici Olbernhau k první jízdě do Deutschneudorfu. GPS: 50.6563431N, 13.3367947E
Autor: sbírka Josefa Bosáčka
Kolej Flájské údolní dráhy za stanicí Olbernhau-Grünthal na snímku z roku 1920. Za sedm let tudy začnou jezdit i vlaky Svídnické údolní dráhy. GPS: 50.6506053N, 13.3677769E
Železniční most přes Flöhu (Flájský potok) v Olbernhau se společnou kolejí Flájské údolní dráhy (do Neuhausenu) a Svídnické údolní dráhy (do Deutschneudorfu) GPS: 50.6393983N, 13.3979303E
Odbočka Oberneuschönberg, kde se oddělovaly Flájská a Svídnická údolní dráha. Kolej do Brandova vedla vlevo od drážního domku. GPS: 50.6471597N, 13.3806031E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Odbočka Svídnické údolní dráhy v Oberneuschönberg. Kolej do Brandova vede vpravo. GPS: 50.6471556N, 13.3806272E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Odbočka Oberneuschönberg GPS: 50.6471172N, 13.3807828E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Most přes mlýnský náhon za odbočkou Oberneuschönberg GPS: 50.6465847N, 13.3812094E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Most přes mlýnský náhon za odbočkou Oberneuschönberg GPS: 50.6465847N, 13.3812094E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nivelační značky se dodnes dochovaly podél celé trati.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Inundační most za odbočkou Oberneuschönberg GPS: 50.6462497N, 13.3816008E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Většinu dochovaných mostů zdobí původní nýtované zábradlí. Na snímku inundační most za odbočkou Oberneuschönberg GPS: 50.6462497N, 13.3816008E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hraniční most přes Flájský potok GPS: 50.6447581N, 13.3834811E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Většinu dochovaných mostů zdobí původní nýtované zábradlí. Hraniční most přes Flájský potok GPS: 50.6447581N, 13.3834811E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hraniční most přes Flájský potok GPS: 50.6447581N, 13.3834811E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hraniční most přes Flájský potok GPS: 50.6447581N, 13.3834811E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hromada pražců na českém území. Pocházejí z původní tratě? GPS: 50.6442750N, 13.3843664E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hromada pražců na českém území. Pocházejí z původní tratě? Podle všeho jsou německé provenience. GPS: 50.6442750N, 13.3843664E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Těleso dráhy na českém území směrem k zastávce Brandov GPS: 50.6441017N, 13.3849778E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Těleso dráhy přes Brandovský výběžek je dnes využíváno jako polní cesta. GPS: 50.6412442N, 13.3915411E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Těleso dráhy před zastávkou Brandov vedlo mělkým zářezem. Pohled k Olberhnau GPS: 50.6402447N, 13.3938600E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Obec Brandov při pohledu z Německa na dobové pohlednici. Dole je na snímku vidět kolej Svídnické údolní dráhy. GPS: 50.6393983N, 13.3979303E
Autor: sbírka Petra Ovsenáka
Těleso dráhy u zastávky Brandov těsně před návratem na německé území GPS: 50.6394147N, 13.3957711E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zastávka Brandov na unikátním snímku, zřejmě výřezu z pohlednice. GPS: 50.6397983N, 13.3946069E
Autor: sbírka Josefa Bosáčka
Zastávka Brandov na unikátním snímku z poloviny šedesátých let dvacátého století GPS: 50.6397983N, 13.3946069E
Autor: sbírka Josefa Bosáčka
Zastávka Brandov na dalším unikátním snímku z druhé poloviny šedesátých let dvacátého století. Tato fotka vznikla o něco později, než předchozí, protože telefonní sloup před vchodem už nestojí. GPS: 50.6397983N, 13.3946069E
Autor: sbírka Josefa Bosáčka
Výpravní budova zastávky Brandov byla zbourána na začátku sedmdesátých let dvacátého století. GPS: 50.6396239N, 13.3947425E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zbytky staniční budovy zastávky Brandov GPS: 50.6396239N, 13.3947425E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zbytek původní břidlicové střechy zastávky Brandov GPS: 50.6396239N, 13.3947425E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pohled na lokalitu zastávky Brandov. U továrny se trať vracela zpět na německé území. GPS: 50.6396153N, 13.3953339E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Osobní vlak opouští za Brandovem československé území a přes most přes Svídnici v Hirschberg směřuje do Deutschneudorfu. GPS: 50.6388217N, 13.3969728E
Autor: sbírka Josefa Bosáčka
Hraniční most přes Svídnici, kudy se vlaky jedoucí z Olbernhau vracely z československého na německé území. GPS: 50.6388625N, 13.3968869E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kvůli nedostatku místa podél tratě byly telefonní sloupy uchyceny přímo do opěrné zdi nad Svídnicí. GPS: 50.6388625N, 13.3968869E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Z prvního mostu, který křížil silnici S 214, zbyla jen jedna kamenná opěra. GPS: 50.6353650N, 13.4040350E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Další původní zábradlí GPS: 50.6353650N, 13.4040350E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Trhací vlak opouští zastávku Niederlochmühle. GPS: 50.6298597N, 13.4079053E
Autor: sbírka Josefa Bosáčka
Původní budova zastávky Niederlochmühle GPS: 50.6289189N, 13.4085544E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Za zastávkou Niederlochmühle procházela trať hlubokým skalním zářezem. GPS: 50.6188247N, 13.4143667E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Za zastávkou Niederlochmühle procházela trať hlubokým skalním zářezem. GPS: 50.6188247N, 13.4143667E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Most přes silnici S 214 před zastávkou Oberlochmühle GPS: 50.6163519N, 13.4211125E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zastávka a most v Obelochmühle před rokem 1927. Na snímku je patrné, že na most ještě nejsou položené koleje a terén před mostem není dosud srovnaný. GPS: 50.6167664N, 13.4245311E
Autor: Erich Philipp - Grenz-Heimat Beiderseits der Schweinitz
Zastávka a most v Oberlochmühle GPS: 50.6167833N, 13.4243139E
Autor: Erich Philipp - Grenz-Heimat Beiderseits der Schweinitz
Osobní vlak přejíždí most v Oberlochmühle směrem do Deutschneudorfu. GPS: 50.6167672N, 13.4245833E
Autor: sbírka Josefa Bosáčka
Budova zastávky Oberlochmühle stála ještě na konci 20. století. GPS: 50.6166967N, 13.4232006E
Autor: Lutz68
Most za zastávkou Oberlochmühle je největší umělá stavba na trati. Železobetonová konstrukce je obložená pohledovými kameny. GPS: 50.6167681N, 13.4244250E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Most za zastávkou Oberlochmühle je největší umělá stavba na trati. Železobetonová konstrukce je obložená pohledovými kameny. GPS: 50.6167681N, 13.4244250E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Most za zastávkou Oberlochmühle je největší umělá stavba na trati. Železobetonová konstrukce je obložená pohledovými kameny. GPS: 50.6167681N, 13.4244250E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Most za zastávkou Oberlochmühle je největší umělá stavba na trati. Železobetonová konstrukce je obložená pohledovými kameny. GPS: 50.6167681N, 13.4244250E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Most před zastávkou Deutschkatharinenberg GPS: 50.6115669N, 13.4286925E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pohled na českou obec Hora svaté Kateřiny, vlevo dole je vidět kolejiště zastávky Deutschkatharinenberg. GPS: 50.6113200N, 13.4295494E
Autor: Erich Philipp - Grenz-Heimat Beiderseits der Schweinitz
Zastávka z nákladištěm Deutschkatharinenberg na dobové pohlednici GPS: 50.6111261N, 13.4311908E
Autor: Erich Philipp - Grenz-Heimat Beiderseits der Schweinitz
Brandovské zhlaví zastávky s nákladištěm Deutschkatharinenberg na snímku z roku 1945 GPS: 50.6113397N, 13.4300819E
Původní staniční budova zastávky Deutschkatharinenberg, pohled od kolejí. GPS: 50.6109839N, 13.4317128E
Autor: Lutz68
Zadní trakt staniční budovy zastávky Deutschkatharinenberg na snímku z října 1991 GPS: 50.6109600N, 13.4314606E
Jedinou původní stavbou v zastávce Deutschkatharinenberg je dřevěné skladiště. GPS: 50.6111856N, 13.4320022E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Příjezd prvního vlaku do stanice Deutschneudorf byla pro místní velká událost. GPS: 50.6051856N, 13.4553925E
Autor: Erich Philipp - Grenz-Heimat Beiderseits der Schweinitz
Stanice Deutschneudorf na dobové pohlednici GPS: 50.6051481N, 13.4555239E
Autor: Erich Philipp - Grenz-Heimat Beiderseits der Schweinitz
Stanice Deutschneudorfu na snímku z roku 1935 GPS: 50.6051292N, 13.4555750E
Autor: Erich Philipp - Grenz-Heimat Beiderseits der Schweinitz
Nákladní vagony ve stanici Deutschneudorf GPS: 50.6051856N, 13.4553925E
Autor: Erich Philipp - Grenz-Heimat Beiderseits der Schweinitz
Původní staniční budova Deutschneudorf GPS: 50.6051939N, 13.4557558E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Remíza pro parní lokomotivy ve stanici Deutschneudorf s mostem přes Svídnici, po kterém vedla výtažná kolej na české území. GPS: 50.6046969N, 13.4576497E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Most přes Svídnici za stanicí Deutschneudorf, po kterém vedla výtažná kolej na české území. Původně tudy měla trať pokračovat až do dnešní stanice Louka u Litvínova. GPS: 50.6046228N, 13.4576469E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Snímek z roku 1955 zachytil remízu v Deutschneudorfu, výtažnou kolej do Československa, někdejší továrnu na dřevěné zboží J. A. Wagner a potom hraniční ploty s československou hláskou. GPS: 50.6167664N, 13.4245311E
Autor: Erich Philipp - Grenz-Heimat Beiderseits der Schweinitz
Záhadný patník na samém konci trati. Mohl by to být kilometrovník (trať končila v km 9,7), hraniční kámen nebo něco úplně jiného. GPS: 50.6045267N, 13.4582142E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jediný jasný zbytek Svídnické dráhy na jejím konci je vrtule z pražce. GPS: 50.6045267N, 13.4582142E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Likvidační vlak odváží ze Svídnické dráhy torzo vagonu, které stávalo v zastávce Oberlochmühle.
Autor: sbírka Josefa Bosáčka
Jízdní řád Svídnické údolní dráhy z roku 1927. Zastávkou Brandov vlaky ještě projížděly.
Autor: Timetable World
Jízdní řád Svídnické údolní dráhy z roku 1932
Autor: Timetable World
Jízdní řád Svídnické údolní dráhy z roku 1933
Autor: Timetable World
Jízdní řád Svídnické údolní dráhy z roku 1939
Autor: Timetable World
Jízdní řád Svídnické údolní dráhy z roku 1943
Autor: Timetable World
Jízdní řád Svídnické údolní dráhy z roku 1944
Autor: Timetable World
Jízdní řád Svídnické údolní dráhy z roku 1959. Zastávka Brandov už v jízdním řádu nefiguruje.
Autor: Timetable World
Jízdní řád Svídnické údolní dráhy z roku 1960 Zastávka Brandov v jízdním řádu od roku 1945 nefiguruje.
Autor: Timetable World
Jízdní řád Svídnické údolní dráhy z roku 1964. Zastávka Brandov v jízdním řádu od roku 1945 nefiguruje.
Autor: Timetable World
Mapa Svídnické údolní dráhy
Autor: mapy.opevneni.cz, iDNES.cz