Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvJako spousta dalších lokálek, má i tato dráha přímou spojitost s cukrovou řepou. Majitel dobrovického cukrovaru kníže Hugo Thurn-Taxis nejprve vlečkou napojil svůj podnik v roce 1870 na trať Nymburk – Mladá Boleslav, o třináct let později na dráhu Kopidlno – Bakov nad Jizerou. Tímto druhým krokem vznikla trať Dětenice – Dobrovice-město s odbočkou za zastávkou Rokytňany.
Protože konečná stanice byla zároveň koncová a za existence dráhy se ji nepodařilo provozně propojit s hlavní tratí, byl zájem cestujících vcelku malý.
Od roku 1903 v podstatě až do zrušení trati, po ní jezdily dva páry smíšených parních vlaků denně. Ve dvacátých letech se sice experimentovalo se zavedením motorových vozů, údělem tratě ale byla pára. Parní lokomotiva 433 043 také vedla poslední vlak 31. prosince 1973.
Ve dvacátém díle seriálu Zaniklé tratě uvidíte exkluzivní rozhovor Vladimírem Pomezným, který byl strojvedoucím posledního vlaku.
Ukážeme vám také, co z tratě 6c zbylo. Dozvíte se, kdy se stanice Dobrovice-město dočkala napojení na hlavní trať do Mladé Boleslavi.
Poradíme vám, u které zachovalé stanice byste měli raději schovat fotoaparáty. A prozradíme také, jak vypadá jediné návěstidlo na čtrnáctikilometrové trati.
Zaniklá trať Dobrovice-město - Rokytňany (Dobrovice) |
Líbí se vám náš seriál? Chtěli byste nám s ním pomoci? Máte doma fotografie nebo amatérské záběry zaniklých tratí? Aktuálně sháníme historické snímky Kladensko – nučické dráhy, vlečky z Tochovic k přehradě Orlík nebo úzkokolejky Ondrášov – Dvorce. Napište nám a podělte se o svoje poklady, rádi je s uvedením zdroje uveřejníme. Pište na e-mail: zanikletrate@idnes.cz.