Turisty možná od delšího pobytu nejvíc odrazuje špatná kvalita ubytování, nedostatky v oblasti obchodu a služeb. "To jsou určitě největší slabiny regionu," domnívá se Radek Galousek z mikulovské agentury, která pro města a obce v okrese Uherské Hradiště mapuje slabiny a přednosti turistiky na Slovácku.
Ředitel Okresní hospodářské komory v Uherském Hradišti Jiří Zezulák se domnívá, že regionu chybí lepší propojení veřejné správy a komerčních aktivit. Málokterý podnikatel zatím podle něj pohlíží na úřad jako na svého partnera. "Turistům máme určitě co nabídnout. Na druhou stranu ale zase nejsme žádný turistický pupek světa," uvažuje Zezulák.
Během posledních měsíců zároveň několikrát připomněl, že cestovní ruch má mít efekt. Lidé musí do regionu nejen přijet, ale také v něm nechat peníze.
A to se nejspíš neděje. Třebaže například radní z Uherského Hradiště pociťují podle svých slov na veletrzích cestovního ruchu stále větší zájem o Slovácko, obchodníci v regionu často mluví jinak. "Spoléhat jen na příjmy z turistické sezony, neuživíme se," naříkala loni na podzim většina hoteliérů.
"Na Slovácku dřív brali všichni jako samozřejmost, že sem turisté přijedou. Už jim ale nedocházelo, že se pro to musí také něco udělat," prohlásil tajemník Regionu Slovácko Josef Hapák.