Trať je levnější, ale ne kratší |
Přesně sto dva oblouky by napočítal pozorný cestující na osoblažské úzkorozchodné trati, která měří 20 kilometrů a 200 metrů. Právě díky obloukům se podařilo projektantům natáhnout trať natolik, že splňovala podmínky pro udělení císařské dotace. |
"U nás na železnici se říká: čím menší kola, tím menší práce. Ale asi to bylo hlavně tou romantickou přírodou, divokým potokem, který se vine kolem trati a spoustou zvěře. A taky tím vesnickým prostředím, ve kterém se každý cítí tak trochu jako doma," vzpomíná Machala.
K vlaku, který zastavil v zastávce s kouzelným názvem Amalín, zatím přispěchala na kole paní v bačkorách s balíčkem v ruce. "Dej to Božce v Třemešné," říká průvodčímu. Zastávku přitom tovří jen stará dřevěná budka s názvem obce.
Vlak tady slouží nejen k dopravě lidí, ale i vzkazů a dopisů. I lidé jako by k sobě měli blíže - poutá je k sobě kouzlo vesnické lokálky, malé vagonky, malé lavičky a zadýchaná skla.
Rozchod trati je 760 milimetrů a trať se může pyšnit obloukem s nejmenším poloměrem v celé České republice, takže cestující prvního a posledního vagónu by
si u delší soupravy mohli navzájem mávat.