O splutí Teplé Vltavy za 500 korun je zájem, zdražení vodáky neodradilo

  11:09aktualizováno  11:09
Zájem o splouvání Teplé Vltavy, která vede šumavským národním parkem, neklesl ani poté, co letos musí zájemci za plavbu zaplatit více než loni. Úsek mezi Soumarským Mostem a Pěknou zatím zdolalo 1 559 lodí, což je přibližně stejně jako před rokem. Zájemci platí po on-line rezervaci za loď 500 korun, což je o 200 korun více než v minulých letech.

Vodáci mají šanci zajistit si splutí nejkrásnější části Vltavy. | foto: Slavomír KubešMF DNES

Vodáci smí na řeku vyrazit od 1. května. Účastníci se vzhledem k tomu, že se pohybují na území národního parku, musí řídit danými pravidly. Při výšce hladiny 50 až 61 centimetrů smí vyjet denně maximálně 63 lodí. Navíc skupiny musí doprovázet průvodce. Pokud hladina vystoupá nad 61 centimetrů, denně na řeku může 180 lodí.

„Letos v květnu Teplou Vltavu splulo přibližně o 40 lodí více než loni. Červen pak byl v tomto porovnání mírně slabší. Statistiku za červenec samozřejmě ještě nemáme,“ říká mluvčí šumavského národního parku Jan Dvořák.

Pro splouvání jsou podle něj letos zatím dobré podmínky. Pokud hladina klesne pod 50 centimetrů, žádná loď na řeku nesmí. „Ale letos zatím byly jen dva dny, kdy se nedalo splouvat,“ řekl Dvořák.

Šumavský národní park věří, že díky zvýšení cen za lodě odstraní ztrátu, která mu v minulých letech vznikala. Na splouvání ročně prodělával 200 tisíc korun.

„Nový ceník by nám měl pomoci k tomu, abychom se této ztráty zbavili. Nechceme na splouvání vydělávat, ale rádi bychom se dostali na nulu,“ řekl Dvořák. Loni Teplou Vltavu splulo 3 211 lodí. Sezona trvá vždy šest měsíců a končí 31. října.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky, ceny pohonných hmot a rizikové úseky na jednom místě.

Nejčtenější

VIDEO: Stejná trasa, kolo vs. elektrokolo. Rozdíl je v desítkách kilometrů

O kolik kilometrů více se dá najet při jednom výletu na elektrokole v porovnání...

Elektrokola lidé často využívají pro usnadnění jízdy v kopcích a horách. Skvěle přitom mohou pomáhat i na rovných...

Dopravní lodě devastují ovzduší, vypouští mnohem více oxidů síry než auta

Do podzimu bude Symphony of the Seas jezdit v Evropě – na týdenní plavby bude...

Srovnávání emisí osobních aut a velkých lodí se pravidelně vrací do veřejné debaty. Nejnovější studie zjistila, že...

Perla Nilu kolabuje, tvrdí bývalý egyptský ministr. Odborníci nesouhlasí

Ilustrační snímek

Bývalý egyptský ministr investic Yehia Hamed na začátku června napsal pro server Foreign Policy článek, ve kterém...

Bojujeme i za vás, vzkazuje do Česka indián, který chrání deštný prales

Zdaleka největší hrozbou pro lidstvo je to, že úplně rezignovalo na duchovní...

Manari Ushigua je náčelníkem amazonského kmene, kterému v džungli devastované těžbou ropy hrozí vymření. Zhyne-li...

Teď už budete rozumět cedulím po celém světě. Jen na ně namíříte foťák

Takhle by v ideálním případě měl vypadat výsledek práce softwaru pro „vizuální...

Inovovanou službu Googlu ocení každý cestovatel. Okamžitý vizuální překlad je nyní chytřejší a hlavně umí přímo...

Další z rubriky

Český výletník: Zaryli se i do omítek. Cesta do míst, kde byli Rusáci

Vstupní brána do areálu tvrze Kuřivody.

Bývalé základny sovětské armády Milovice a Ralsko budí zájem nejen proto, že se tam dlouho nemohlo. Na „spřátelená...

Z termálů rovnou do hor. Švihák lázeňský bude na Slovensku jako doma

Pohled na Nízké Tatry z vyhlídkové restaurace Rotunda na Chopoku

Všude kolem nás jsou siluety chočských i tatranských vršků, pod nimi nejstarší z nádrží Vážské kaskády Liptovská mara i...

Na co zírá mašinfíra: Městskou linkou napříč Prahou od severu k jihu

Motorová jednotka řady 845 na městské lince S49 ze stanice Praha-Hostivař do...

V dalším dílu seriálu Na co zírá mašinfíra se projedeme první a dosud jedinou městskou linkou S49 podél Vltavy z Roztok...

Najdete na iDNES.cz