Vodní dílo Vrané. Vlevo u pravého břehu elektrárna, uprostřed čtyři jezová pole a vpravo u levého břehu dvě plavební komory
Autor: iDNES.cz
Vzdušní líc VD Vrané
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Návodní líc VD Vraný z pravého břehu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Staveniště VD Vrané v roce 1930 Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Staveništěm budoucího stupně Vrané proplouvá parník Štěchovice Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
V roce 1932 zaplavila staveniště ve Vraném velká voda z jarního tání Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Vzdušní líc VD Vrané s budovou elektrárny
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Návodní líc VD Vrané
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Návodní líc VD Vrané. Nad vodou jsou segmenty nouzového hrazení, na horní lávce pak motory, které ovládají hradící tabule jezových polí
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Detail segmentu nouzového hrazení
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Prohrábku dna a břehů zajišťoval plovoucí parní bagr firmy Škoda Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Na staveništi VD Vrané fungoval systém úzkorozchodné železnice. Vagony vozily jak parní, tak motorové lokomotivy. Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Základy VD Vrané jsou usazeny několik metrů hluboko do pevní skály Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Materiál z jednoho břehu na druhý pomáhala přepravovat také nákladní lanovka Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Výstavba vorové plavební komory. Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Stavba vorové plavební komory. Tunely v dělící zdi přivádějí a odvádějí vodu Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Usazování vzpěrných vrat plavebních komor směrem na dolní vodu Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
„Velká“ parníková plavební komora VD Vrané
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Uzavřená vzpěrná vrata na horní vodě během vypouštění parníkové komory
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Během vypouštění parníkové komory klesne hladina o 10 metrů
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Uzavřená vzpěrná vrata na dolní vodě během vypouštění parníkové komory
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Otevřená vzpěrná vrata parníkové komory na dolní vodě
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vzpěrná vrata parníkové komory na horní vodě s prahem jezu během napouštění
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
„Malá“, vlaková či vorová plavební komora. Měří 134 metrů a vzpěrnými vraty v půlce je možné ji rozdělit na dvě části
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opěrná zeď před vtokem do elektrárny Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Vtok k turbínám elektrárny. Vlastní budova ještě nestojí. Na betonovou konstrukci se před spuštěním namontovaly jemné česle. Vlevo jsou hrubé česle. Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Budova vodní elektrárny Vrané
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Výstavba elektrárny. Vltava je převedena do místa budoucích jezových polí Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Stavba elektrárny. Poslední jezové pole je už zahrazené. Rok 1934 Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Stavba plavebních komor je téměř hotova, začíná se se stavbou vlastního jezu. Rok 1934 Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Výstavba elektrárny a plavebních komor. Vltava je převedena do místa budoucích jezových polí. Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Nasvícené VD Vrané po dostavbě a slavnostním otevření v roce 1936 Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Vzdušní líc VD Vrané. Na lávce nad jezem je umístěn portálový jeřáb, který umožňuje manipulovat s hradícími tabulemi jezových polí.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hradící tabule jezového pole. Jedna váží zhruba 60 tun.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ocelové hradící tabule jezového pole. Každá váží zhruba 60 tun
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pojezdový podvozek hradící tabule jezového pole.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kolejnice, po které se pohybuje podvozek hradící tabule jezového pole
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Na těchto řetězech jsou zavěšené hradící tabule jezových polí
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Strojovna s motory, které manipulují s hradícími tabulemi jezových polí.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Řetěz, na kterém visí hradící tabule jezového pole
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hala elektrárny Vrané s turbínami, 11. 8. 1936 Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Hala vodní elektrárny Vrané s dvojicí Kaplanových turbín
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Detail soustrojí TG1 vodní elektrárny Vrané
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Detail soustrojí TG2 vodní elektrárny Vrané
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vnitřní rozvodna 110kV nahradila v devadesátých letech 20. století rozvodnu venkovní
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Odtok z elektrárny Vraný. V době natáčení byla kvůli nízkému stavu vody v provozu jen jedna turbína
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lávka nad jezovými poli, v pozadí budova 22 kV a 110 kV rozvodny
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kvůli vodnímu dílu Vrané se musely zvýšit pilíře železničního viaduktu ve Skochovicíh na trati do Dobříše, rok 1935 Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Kvůli vodnímu dílu Vrané se musely zvýšit pilíře železničního viaduktu ve Skochovicíh na trati do Dobříše, rok 1935 Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Příčný řez VD Vrané na plánu z roku 1935 Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy
Půdorys VD Vrané na plánu z roku 1935. Archiv Povodí Vltavy
Autor: archiv Povodí Vltavy