Panoramatický snímek vzdušního líce VD Pařížov s bočním skluzem
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hráz vodního díla Pařížov je 142 metrů dlouhá, její výška nad terénem je 25 metrů, výška nad základovou spárou je ještě o šest metrů vyšší. Má zakřivení 123 metrů a je v ní uloženo 35 tisíc metrů krychlových kamene.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vodní dílo Pařížov z ptačí perspektivy
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Plán vodního díla Pařížov z doby výstavby
Autor: archiv Povodí Labe
Stavba VD Pařížov – hloubení základové spáry
Autor: archiv Povodí Labe
Stavba VD Pařížov – zdění hráze
Autor: archiv Povodí Labe
Návrh hráze Pařížov z roku 1905
Autor: archiv Povodí Labe
Stavba VD Pařížov – zdění bočního skluzu na levém břehu
Autor: archiv Povodí Labe
Stavba VD Pařížov. Pohled z pravého břehu na téměř hotový skluz a zdění hráze
Autor: archiv Povodí Labe
Stavba VD Pařížov. Hráz je téměř hotová, ale šoupátkové věže se teprve stavějí.
Autor: archiv Povodí Labe
Vzdušní líc VD Pařížov z levého břehu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stavba VD Pařížov. Návodní líc byl pokryt těsnící omítkou s přísadou draselného mýdla a opatřen siderostenovým nátěrem. V roce 1933 byla omítka bez náhrady odstraněna, zjistilo se, že na stav hráze nemá žádný vliv.
Autor: archiv Povodí Labe
Téměř vyschlá přehrada Pařížov na řece Doubravě (7. srpna 2018)
Autor: Radek Kalhous, MAFRA
Téměř vyschlá přehrada Pařížov na řece Doubravě (7. srpna 2018)
Autor: Radek Kalhous, MAFRA
Boční bezpečnostní přepad
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Návodní líc VD Pařížov s bočním přelivem
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Skluz na levém břehu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Asi 75 metrů krychlových vody za sekundu přitékalo 14. srpna 2002 do přehradní nádrže Pařížov na Chrudimsku.
Autor: ČTK
Asi 75 metrů krychlových vody za sekundu přitékalo 14. srpna 2002 do přehradní nádrže Pařížov na Chrudimsku.
Autor: ČTK
Stavba VD Pařížov – pohled na vzdušní líc hotové přehrady
Autor: archiv Povodí Labe
Vzdušní líc VD Pařížov
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vodní dílo Pařížov z ptačí perspektivy
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vzdušní líc vodního díla Pařížov
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vzdušní líc vodního díla Pařížov
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Koruna hráze s dvojicí šoupátkových věží
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Soustava žebříků do nitra pravé šoupátkové věže
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Klenby korunových přelivů jsou jako jediné na vodním díle ze železobetonu.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Přehrada Pařížov na Doubravě (5. června 2013)
Autor: Michal Klíma, MAFRA
Sklluz bezpečnostního přelivu na levém břehu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vzdušní líc VD Pařížov
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nehrazené korunové přelivy s navazující kaskádou
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Savky ve vyústění spodních výpustí, zabraňují zavzdušňování turbíny, byly dodatečně dobetonovány začátkem 90. let, což dokazuje vyrytý nápis HAVEL.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ruční ovládání klapkového uzávěru ve štole spodních výpustí
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Štola spodních výpustí
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zavodňovací ventil ve štole spodních výpustí. Jakmile se tento ventil uzavře, začne se šoupátková věž plnit vodou.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ústí obtokového tunelu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ústí obtokového tunelu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Obtokový tunel za segmentovým uzávěrem
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Segmentový uzávěr na konci potrubí DN 1200 mm v obtokovém tunelu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Spojovací chodba a strojovna segmentových uzávěrů z roku 2005
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Obtokový tunel je na návodní straně uzavřen betonovou zátkou, kterou prochází dvě potrubí o průměru 1 200 mm. Hned za zátkou je dvojice šoupátkových uzávěrů.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Detailní popis VD Pařížov
Autor: archiv Povodí Labe