Divácky nejoblíbenější byl hned lednový díl s pořadovým číslem 75. Zavedl nás na historický úsek Rakouské severozápadní dráhy, který začal fungovat přesně před 150 lety. Vedl skrz Litoměřice tunelem přímo pod centrem města. Kvůli zdvoukolejnění a elektrifikaci byla ovšem trať po 84 letech provozu opuštěna.
Zaniklé tratě
Sledovat další díly na iDNES.tvStříbrnou příčku obsadila místní dráha v dnešní Ostravě, která procházela přízemím činžovního domu. Trať mezi Mariánskými horami a Brušperkem se měla stavět už před první světovou válkou, nakonec se tam vlaky rozjely s více než patnáctiletým zpožděním, navíc dokončit celou trať se nikdy nepodařilo. Nejvíc památek se paradoxně zachovalo z rozestavěného úseku.
Zaniklé tratě
Sledovat další díly na iDNES.tvTřetí místo získala lokálka, jejíž počáteční úsek přetnula přistávací dráha letiště Mošnov a další část byla později opuštěna stavbě seřaďovacího nádraží kopřivnické Tatry. V 84. díle jsme se zaměřili na domovskou dráhu legendární Slovenské strely ze Studénky místního nádraží do Kopřivnice.
Zaniklé tratě
Sledovat další díly na iDNES.tvBramborovou medaili získala aristokratická drážka ze Slovácka, hvězda prvního tuzemského zvukového filmu Tonka Šibenice. Zemědělská dráha o neobvyklém rozchodu 790 mm vozila i cestující, především z řad majitelů a jejich hostů. Zamířili jsme do Veselí nad Moravou na úzkokolejku hraběte Chorinského.
Zaniklé tratě
Sledovat další díly na iDNES.tvTaké páté nejsledovanější Zaniklé tratě roku 2024 byly z Moravy, konkrétně z Karvinska. Podívali jsme se na trať o rozchodu 1 435 mm, která doplatila na výstavbu nových sídlišť pro horníky. Vydali jsme se po stopách dráhy z Fryštátu, dnes zachráněné stanice Karviná město, do Karviné.
Zaniklé tratě
Sledovat další díly na iDNES.tvDěkujeme, že zachováváte Zaniklým tratím svoji přízeň. Pro rok 2025 už máme první díly natočené a natáčení dalších začínáme domlouvat. Rozhodně se tedy máte na co těšit.