Jak vznikla přezdívka Bardotka? Stačí se podívat na čelo lokomotivy a máte jasno. Nezaměnitelně tvary železničářům připomínaly poprsí slavné francouzské herečky Brigitte Bardotové. Svoji druhou přezdívku, Zamračená, získal stroj zase kvůli přesahu střechy nad čelním oknem.
Bardotky nebo Zamračené se vyráběly v letech 1964 až 1971 v ČKD Praha. Slouží do dnešních dnů a staly se ikonami tuzemské železnice. Nejen díky svému unikátnímu vzhledu, ale také díky charakteristickému zvuku šestiválcového motoru ČKD K 6 S 310 DR. Právě ono charakteristické bublání Bardotek při volnoběhu a výrazný jadrný zvuk v zátěži láká nadšence železnice z celého světa. Angličané třeba dvakrát do roka pořádají zájezdy do Česka, jen aby se několik dní vozili svoji oblíbenou lokomotivou.
Prohlédněte si fotografie Bardotek seřazené podle hlasování |
Svoje úlovky na téma „Zamračené Bardotky“ jste mohli posílat do 31. října 2023 do 23:00. V hlasovací galerii jste pak vybírali snímky, které vás nejvíc zaujaly. Hlasování bylo ukončeno ve středu 8. listopadu ve 13 hodin. Vítězem se stává Martin Liška za fotografii Bardotky 749.247-3 společnosti Východočeská dráha v čele zvláštního vlaku do Lužné u Rakovníka, druhé místo pak obsadil Pavel Renza se snímkem stejné lokomotivy z nádraží v České Třebové. Oba autory odměníme dvěma vouchery Českých drah.
Vyhrajte vouchery a procestujte vlakem Česko
Pošlete fotku do fotosoutěže Očima šotouše a vyhrajte 2 x vouchery Českých drah v hodnotě 500 Kč. Voucher lze využít k nákupu vnitrostátních a mezinárodních jízdenek (kromě jízdenek OneTicket), místenky, lůžka, lehátka, aplikací na In Kartě, jízdenek IDS, k nabití účtu ČD Kredit a v e-shopu ČD také k nabití účtu elektronické peněženky na In Kartě. Voucher nelze uplatnit k úhradě produktů prodávaných jako zboží. Voucherem nelze platit nákup jiného voucheru. Partnerem fotosoutěže jsou České dráhy, a.s.
České dráhy plní v České republice úlohu národního dopravce a na základě objednávky státu a krajů zajišťují základní dopravní obslužnost státu. V posledních letech společnost výrazně omlazuje svůj vozidlový park, a to jak v regionální, tak v dálkové dopravě. Cílem je zatraktivnit železniční dopravu a zvýšit konkurenceschopnost na otevřeném trhu. Do nákupu a modernizace vozidel investovala firma v uplynulých letech desítky miliard korun a významné investice plánuje dopravce i v dalších letech.