náhledy
Oslavy 110. výročí unikátní ozubnicové trati z Tanvaldu do Sklářské Poreby v Polsku. Na snímku historický vlak přejíždí most přes Jizeru.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Na trať mezi Libercem a Tanvaldem se vrátily vlaky (na snímku včerejší průjezd přes smržovský viadukt).
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Jizerskohorská zubačka mezi Tanvaldem a Kořenovem
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jizerskohorská zubačka před Dolnopolubenským tunelem
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zubačka je jediná a nejstrmější dráha v ČR. Z Tanvaldu překonává výškový rozdíl 235 metrů, k tomu slouží ozubnicové pásy uprostřed kolejí, pomáhající lokomotivám zvládnout velké převýšení.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Opravená výtopna v Kořenově
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Vlak na nádraží v Harrachově
Autor: Vratislav Svatoš
Kořenovská zubačka, ozubnicová lokomotiva T426.003
Motorový vůz řady 840 Českých drah ve stanici Sklářská Poruba horní
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Mapa trati 036 Liberec - Sklářská Poruba
Autor: mapy.idnes.cz
Jízdní řád tratě Liberec - Tanvald - Kořenov z roku 1912
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád Říšských drah tratě Polubný (Kořenov) - Jelenia Góra z roku 1944
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád ČSD tratě Polubný-Kořenov - Liberec z roku 1959. V tu dobu se trať rekonstruovala a byla zavedena náhradní autobusová doprava.
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád ČSD tratě Tanvald - Harrachov z roku 1988. Stanice Harrachov Československu připadla až v roce 1959 na základě dohody o územním vyrování s Polskem.
Autor: zelpage.cz