náhledy
Cukrovarské lokomotivy ve venkovní expozici. Zleva: ČKD CS 400 3208, Orentstein & Koppel 10390
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Venkovní expozice Železničního muzea Zlonice
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Cukrovarské lokomotivy ve venkovní expozici. Zleva: Krauss Linz 1172, Orenstein & Koppel 6289, ČKD BN 60 3559
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Historické nákladní vagony ve venkovní expozici
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nákladní dvounápravový kotlový vůz 7. vozové skupiny, s kotlem rozděleným pro přepravu dvou druhů substrátu současně, zakoupila v roce 1926 firma Vacuum Oil Company, akciová společnost Praha. ČSD mu přidělily číslo 555472, které v roce 1948 změnily v rámci přečíslování vozů a následně upravily v souvislosti s převzetím vozu do svého vlastnictví. Vozidlo je vybaveno tlakovou brzdou pro nákladní vlaky Božič D a ruční brzdou s brzdařskou budkou.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Historické vagony ve venkovní expozici
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Železniční muzeum Zlonice sídlí v historickém statku v části Lisovice, kde žil prvorepublikový předseda vlády Jan Malypetr.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Cukrovarské lokomotivy ve venkovní expozici. Zleva: Krauss Linz 1172, Orenstein & Koppel 6289, ČKD BN 60 3559
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Úzkorozchodný dvounápravový dieselový stroj typu MD 2 Š s mechanickým přenosem výkonu je poválečným pokračováním konstrukční řady MD 2 firmy Orenstein & Koppel. Patří do řady lokomotiv BN 30 vyráběné pro průmyslové dráhy s rozchodem 500 až 760 mm v letech 1947–1956 s motory Škoda. Lokomotiva ZPD 1 byla vyrobena v roce 1949 firmou Stavostroj, n.p. Praha, závod Vysočany a do února 1962 byla provozována v Královodvorských cementárnách. Dojezdila roku 1998 v Královodvorských železárnách. V muzeu je v provozu každou sobotu.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Úzkorozchodný dvounápravový dieselový stroj typu MD 2Š s mechanickým přenosem výkonu je poválečným pokračováním konstrukční řady MD 2 firmy Orenstein & Koppel. Patří do řady lokomotiv BN 30 vyráběné pro průmyslové dráhy s rozchodem 500 až 760 mm v letech 1947–1956 s motory Škoda. Lokomotiva ZPD 2 dojezdila v cihelně v Novém Městě nad Metují na drážce s rozchodem 600 mm. Pro veřejnost je v muzeu v provozu každou sobotu.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Cukrovarské lokomotivy ve venkovní expozici. Zleva: Krauss Linz 1172, Orenstein & Koppel 6289, ČKD BN 60 3559
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Součástí expozice je i fiktivní dopravní kancelář.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Expozice zabezpečovací techniky
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Expozice zabezpečovací techniky
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Expozice zabezpečovací techniky
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
V železničním muzeu Zlonice najdete sbírku cukrovarských lokomotiv. Zleva: ČKD CS 400 3208, Orentstein & Koppel 10390, Krauss Linz 1172, Orenstein & Koppel 6289, ČKD BN 60 3559
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz