Ostrovy Severního moře - den jedenáctýEsbjerg – Helgoland – Brémy – Příbram |
Trošku mě to zaskočilo, ale pak jsem si uvědomil, že pan Maňas nemůže vědět
Stáhněte si deník z expediceV e-knize z expedice Jiřího Pruši na Knihy.iDNES.cz najdete palubní deník složený z jeho SMS zpráv i dechberoucí fotografie evropských ostrovů. |
, že si nejsem nikdy tak úplně jistý, kam a v kolik doletím. A také, že udělat si rezervaci znamená, že se tam člověk podvědomě bude snažit dostat, což může
A že i ta nejistota toho, kde a jak budu večer spát, je pro mě součástí radosti z mého stylu cestování. Ráno bylo ale moc hezké, a tak mi to náladu nezkazilo (více v článku Kolem Faerských ostrovů a proč se v Begenu může taxi hodně prodražit). být ve špatném počasí při mém létání velmi špatný rádce, proto si vozím si spacák, kdyby to opravdu někde nevyšlo.
Přes Severofríské ostrovy a Helgoland
Letiště v Esbjergu se ukázalo jako velmi příjemné a vše zde proběhlo během pěti minut včetně prověření letového plánu v systému. Pořád jsem počítal, jak dlouho a kudy poletím, protože jsem chtěl ještě nafilmovat ostrov Helgoland a Fríské ostrovy a zároveň doletět do Příbrami podle plánu kolem půl druhé.
Přeletěl jsem Severofríské ostrovy, ostrov Helgoland i jeho menšího souputníka ostrov Dune a dorazil jsem k Východofríským ostrovům – nad těmi jsem chtěl letět až k holandské hranici a pak se stočit na jihovýchod směrem na Příbram. Tady však za mě rozhodla vyšší moc - směrem na západ se rychle vytvářela bouřka a několik pilotů ve vzduchu si o ní předávalo informace. Stočil jsem se proto směrem na Příbram u ústí Labe do Severního moře. To cestu zkrátilo o hodinu a já jsem už jen dával pozor, abych nepřiletěl moc brzy. To by znamenalo, že bych nemohl mít z příletu žádné fotky.
Přes Německo skrz silné turbulence
On-line: Ostrovy Severního moře |
Přelet Německa byl hodně dlouhý – asi 3 hodiny v dost silných turbulencích a nad krajinou, která je samozřejmě hezká, ale ne tak spektakulární jako třeba ta kolem Bergenu. Trochu jsem bojoval s únavou, a tak se mi docela ulevilo, když se kolem tři čtvrtě na jednu pode mnou konečně objevily Karlovy Vary a na kopci nad nimi hotel Imperiál. Ještě jsem musel obletět dva aktivní vojenské prostory – LK R 4 u Karlových Var a LK R 5 zahrnující velkou část Brd – a letiště Příbram se vyhouplo přímo přede mnou. Bylo 13:15, udělal jsem dva průlety nad dráhou a přistál. Více z příletu zde.
V následujících týdnech chci připravit z cesty nad Severním mořem elektronickou knížku a začnu plánovat další etapu expedice Evropské ostrovy z nebe – tentokrát nad ostrovy Baltického moře.