Diskuze

Jeden tác i stroje 27,5“. Supertrendy horských kol

Mysleli jste si, že už vše bylo vymyšleno? Není to pravda, horská kola nejnovější generace nabízejí docela slušné, moderní vychytávky. Nejen všemocný karbon snižující váhu, ale také třeba zasouvací sedlovku nebo nové zázračné převody 1 x 11.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A52l52e66š 76H39o43r94á94k

14. 10. 2013 11:34

Jenom malá technická. Jsem jen turista na MTB 26. Dřív na 3X7 jsem měnil řetěz po cca 2500, teď na 3x9 cca po 1200. Jednou jsem ho nechal asi na 1800 a musel jsem měnit i kazetu. Pokud jde o brzdy, začal jsem na cantileverech, potom véčka, teď 5 let hydraulické kotoučovky a už nikdy bych se k mechanickým brzdám nevrátil - hlavně na mnohakilometrových sjezdech někde v Alpách je komfort brždění nenapodobitelný. Pokud jde o momentální trend 1x11, nemám zkušenost, ale myslím, že se na tom musí řetěz neskutečně ohýbat, nemluvě o jeho ještě menší šířce, takže výměna bude ještě častější.

0 0
možnosti
Foto

S těma kotoučovkama nesouhlasím. Ano, hydraulické brzdí o trochu líp než mechanické, ale u původních Avid Elixir 5, které jsem koupil s kolem, jsem se dvakrát pokusil vyměnit destičky a dvakrát to skončilo nezdarem (zavzdušnění brzdy, i kdybych se na hlavu stavěl, tak se mi nepodařilo roztáhnout pístky tak, aby nedřely destičky o kotouč, nastavení třmene nepomohlo). Vyměnil jsem za mechanické Avid BB7. Jsou to lehce nastavitelné brzdy, brzdí velmi dobře (krásně ovladatelné jedním prstem), a údržbu zvládne i laik. Navíc když je omylem promáčknete bez kotouče, nemusíte od sebe páčit destičky. Takže až budu za nějaký ten rok kupovat nové kolo, tak budou-li stále ještě k dispozici mechanické kotoučové brzdy, nechám si je za hydrauliky vyměnit.

0 2
možnosti

No tak pokud jste člověk, který je schopen při výměně destiček zavzdušnit brzdy, pak kolo radši rovnou prodejte ;-).

1 1
možnosti
Foto

P24e69t54r 28Š88r74a79i76e63r

11. 10. 2013 18:12

Je vidět, že prodeje klesají, tak je potřeba natlačit lidem do palice, že jejich 29" dva roky starej bajk (podle tehdejších moudrých rad to nej...) je už zase out...:-P;-DRv

1 3
možnosti
Foto

dobře seřízené véčka mají dostatečnou sílu, jsou levné a dobře se opravují....ted mám teda taky hydrauliky, na kole z výprodeje za 330 euro a taky si říkám.. s hydraulikama na věčné časy :-) ...mám najeto 7 tis. km a zatím jsem na to nešáh... není třeba, destičky nejsou sjeté, sílu to neztrácí, páčky maj furt stejný chod.... tak to má být, já chci jezdit a ne se v tom furt hrabat ;-D

http://www.flickr.com/photos/scifuxa/6237763628/

0 1
možnosti

Hm, já mám takový ty brzdy co byly před véčkama, brzdí, a krom kontroly a dotažení na jaře s tím taky nic nedělám.

0 0
možnosti

Pane Pravdo díky za dobrý článek a na zdejší hnidopichy se vykašlete.R^

2 0
možnosti

T67o22m88á36š 61Š52t46e59c

8. 10. 2013 22:25

1×11 ani za prasa, to je špeciálka pre závodníkov. Osobne som s 3×9 plne spokojný (len keby sa robili pre I-Spec) a meniť nepotrebujem. Renomovaní mechanici hovoria, že na 3×10 resp. 2×10 podstatne rýchlejšie odchádza užšia reťaz.

Kotúčovky sú dobrá voľba, ale kto nemá toľko peňazí, tomu dobre poslúžia trochu lepšie V-čka. S výkonom som nikdy nemal problém, akurát je potrebné častejšie meniť obloženie a lanká. (A šúchajú sa ráfiky, ale kto uvažujúci o V-čkách najazdí ~5000 km ročne aby ho to trápilo?)

Karbón má pre a proti. Mizerná opraviteľnosť a absolútne neodhadnuteľné vlastnosti (pevnosť aj tĺmenie rázov záležia na vnútornej štruktúre, ktorú nevidieť) sú proti. Hliník a oceľ sú podstatne lepšie „čitateľné“ a opravia ich skoro všade. Naviac lacný karbón nebude ani o toľko ľahší.

29" som nejazdil a zatiaľ s 26" v pohode vyžijem (nebudem kvôli novému trendu kupovať komplet nový bike). Čo nevyšľapeš, to neukecáš.

Teleskopická sedlovka… Prečo nie, ale bavíme sa o cene 5000 Kč za kus. Niektorí tu diskutujúci majú za takú cenu celý bicykel.

Ad Specialized: Podľa mňa nebrať, polovica ceny je za značku. Podobne sú na tom ale aj ďalšie veľké firmy (Trek, Giant, GT, Scott, …). Ad cena: s pevnou zadnou stavbou ide investícia do funkčnosti niekam do 20 kKč, potom sa pripláca už len za lepšiu vidlicu a nižšiu hmotnosť. Rozumný (ako pre koho) celoodpružený bude začínať niekde pod 40 kKč a opäť vyššia cena = lepšie odpruženie a nižšia hmotnosť. Jop a ešte zamykanie odpruženia. Zamykanie predku používam (ale nie je to nič kritické), zadok je zamknutý permanentne – hliníkovo. Širšie bezdušové plášte a karbónová sedlovka žehlia celkom dobre. Elektronické radenie je strašne drahá hračka (+25 kKč) pre toho, kto sa tým živí, alebo pre toho, kto nevie čo s peniazmi a chce si urobiť radosť. Že je to zbytočnosť je evidentné z toho, že ani hromadu profesionálov sa nepodarilo na elektroniku presvedčiť. Naviac roztrhnuté lanko si človek opraví sám (~100 Kč), ale roztrhnutý kábel…

5 2
možnosti

1x11 bych bral a zdaleka nejsem závodník. Jak už zde někdo psal, stalo se mi to samé na starým horáku se mi rozbila přední přehazovačka, tak sem jezdil 1x8 a taky to šlo. Na 3x9 se stejně odhadem tak 10 převodů překrývá (díky tomu bude menší opotřebení).

1 0
možnosti

O44t49t14o 63N86o16v47a16k

8. 10. 2013 17:56

No kotoucovky jsem mel v cene, presto jsem je nechtel a dal tam klasiky, mam treka a klasiky funguji skvele, mam jen odpruzenou vidlici, do terenu jsem jezdil na i favoritce s pologaluskama, takze na polnacky je trek luxus.

Hory nejezdim.

Cim vice taliru vzadu, tim mene vydrzi, krouiti se a retez odchazi.

Elektroniku na kole ? .. a ma to asi aku co a nabiji se to ... a jako spravna elektronika i kazi, takze zatimco mechaniky opravim, elektro vyhodim, nebo poslu do znackoveho servisu .... takze neco jako motorky, kdo ma karbec, jezde i na urale, kdo ma strikacku, pri 1. zavade nalozit na nakladak, vlak a 600km do servisu ;-)))

Vsechny tyhle kola jsou smejdy, je to jak formule, drahe rychle, na jedno pouziti, vyzaduji jen servis a dalsi investice ... moje kolo spadne do blata, trisknu s jim, ostrikam vapkou, namazu, olej motorovy a jedu, funguje a snese hrube zachazeni.

Pravdou je, ze motorky staci namocit do oleje a pustit, tim se vycisti, ale cim vice heblatek, tim vice kurvitek

2 3
možnosti

dobre pane, ale cetl jste clanek o kolech urcenych ne pro jizdu domov-hospoda-domov... verim, ze pro tento druh vam staci vas stroj...

0 0
možnosti

V pasáži 6 je uvedeno

když to zapomeneš zavřít a přijde velký náraz, otevřou se samy

Zdroj: http://cestovani.idnes.cz/trendy-a-vychytavky-horskych-kol-dq8-/na-kolo.aspx?c=A131001_120432_na-kolo_tom

Nemělo by tam spíš být "když to zapomeneš otevřít"?

0 0
možnosti

To vypadá fajn. Ale eketronilku bych na kolo nechtěl a navíc momentálně mám starší horské kolo v hodntě 1% tohoto a vyhovuje mi.  :-D

3 0
možnosti

může mi, prosím, někdo vysvětlit proč elektronické řazení posouvá cyklistiku do nové dimenze? Co je na tom tak revolučního, kromě toho, že jde změnu řazení a prostě jen o to, že to je elektronické. Chápu pádla v autě, ale na kole ztrácím zpětnou vazbu a cit, který mám díky lanku. Lehčí to asi moc nebude.

Letadla také dlouho používala mechanické rozvody.

1 1
možnosti

nemám odzkoušeno, ale na svém kole bych to uvítal. Někdy je to doslova o palce, když to musím rvát a nejde to. A to i přesto, že mám kolo nové.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  16.4 10:22

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozor na omyl. Tyto úchvatné přírodní divy ve skutečnosti stvořil člověk

10. dubna 2024

Obdivujeme se jejich majestátu, žasneme nad jejich krásou a těší nás, co všechno jimi všemocná...

Očima šotouše: prohlédněte si nejkrásnější fotografie laminátek v Česku

9. dubna 2024  14:16

V březnu jsme se v naší fotografické soutěži pro milovníky železnice zaměřili na jednu z...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Váháte, kam na dovolenou? Toulání po Dánsku vás nabije pozitivní energií

12. dubna 2024

Dříve jsme chtěli vidět celý svět, dnes máme chuť jezdit jen do zemí, ve kterých se cítíme dobře....

VIDEO: Konec všech křivd. Vodní festival v Myanmaru vítá Nový rok

16. dubna 2024  14:01

Buddhistický festival Thingyan patří v Myanmaru mezi nejdůležitější svátky celého roku. Polévání a...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  16.4 10:22

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Po stopách templářů. Pět míst, kde nahlédnete do historie tajemného řádu

16. dubna 2024

Premium Je tomu více než 700 let, co byl zrušen rytířský řád templářů. Jeho bohatství, vliv a také...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...