Diskuze

Test horských kol: „celopéro“ v drsném souboji porazilo „hardtail“

Široká cyklistická obec neustále řeší, co je lepší. Celoodpružené mtb, nebo hardtail, tedy kolo s pevným rámem a "jen" odpruženou vidlicí? Vyzkoušeli jsme to. Jeden půlden v různorodém terénu, dva jezdci na dvou typech kol od jednoho výrobce. Ve většině parametrů nakonec vyhrál celoodpružený stroj.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

Phantasm

21. 11. 2011 10:06
Cena celopér je pro hobby jezdce přehnaná

letos jsedm koupil HT za 30-ku a podle selskýho rozumu jsem to přehnal, najedu pár set km za léto,víc nemám čas se flákat někde po výletech. Ale ten požitek,navíc pokud mi ho někdo nešlohne,tak ho mám klidně na 20let, to mě dělá radost, za ty prachy to stojí a budu se zlepšovat tak, že za 5let budu třeba solidní biker na solidním kole. Podle rozumu mě stačilo koloza 15tis.Kč, ale nekritizujte ty co maj dobrý kola a ještě to moc s nima neuměj, každej jednou začínal, někdo na ukrajině někdo na Garym, já jsem ten druhý případ:-) Je ale fakt že na závod bych jen tak nejel, pač mám kolo na požitek z jízdy, ne jako polykač km kvůli statistice či frajeření - tyhle lidi nechápu!Srovnávat se na závodech je k ničemu, když vážím 100kg,mám 200cm a mám najeto za 10let cca.400km,tak to dost dobře nejde, ledažebych sehnal někoho se stejnou minulostí a stejnými parametry:-)

0 0
možnosti
PO

Modrý a zelený blesk

21. 11. 2011 10:18
Re: Cena celopér je pro hobby jezdce přehnaná

Je to jako by si člověk, kterej najede po městě 5000 km ročně koupil novej dálniční expres typu 7er.

Když může, proč by to neudělal, žejo.

0 0
možnosti
MV

Chirurg1

24. 9. 2011 21:11
Tak co teď?

Mám GF z roku 2006 - HT model 229 - tedy 29´´ ještě se špalkama a nezamykatelnou vidlicí. Kolo jezdí stále sqěle, jen je občas potřeba trochu toho servisu. Nejsem profík, ale trochu náročnej "hobbík", rád se svezu v těžším terénu - Krkonoše, Jizerky, singltrek - Nový Město pod Smrkem. Pokud bych si teď chtěl koupit nový kolo, pak bych se rozhodoval o něčem, jako je trek GF collection 29´´ superfly HT nebo superfly 100 full. Vím, že je to šílená cenovka, ale za to svezení by mi to stálo. Jestli HT nebo full? Rozhodování je těžké, kdybych chtěl ještě občas závodit, pak asi HT - je rychlejší, pro požitek z cyklistiky spíš full.

0 0
možnosti
P

petis__

23. 9. 2011 11:40
.

Pokud chcete slušné celopéro, které se váhově liší od pevňáka maximálně o 2-3kg, počítejte s tím, že se pod 30 tisíc nedostanete. Já jezdím na celopéru, které má 18kg a na normálních cestách je to docela fuška, ale člověk si zvykne. Ale o to víc si užívám jízdu v terénu (DH/FR).

0 0
možnosti
NSTS2

Nahlas se ti směju 2

23. 9. 2011 12:12
Re: .

Tý jo, a co to máš za monstrum? 18 kg dnes mají čistokrevné sjezďáky 200/200mm. Celopéra se 120 - 140 mm zdvihů v cenách kolem 40 tis. Kč dnes mají cca 13 kg.

0 0
možnosti
JS

harry_s

22. 9. 2011 15:49
hobíci x profíci

z tohoto rozdělení řvu smíchy:-)

0 0
možnosti
NSTS2

Nahlas se ti směju 2

22. 9. 2011 16:12
Re: hobíci x profíci

A co je tak zábavného na faktu, že někdo se tímhle sportem živí a jiný ne?

0 0
možnosti
KDBP

Kdo dřív brzdí, prohrává...

21. 9. 2011 23:31
pěkná testerka,

kde jste to schrastili?

0 0
možnosti
RPABZM

Rudý přízrak a bůh z Marsu

21. 9. 2011 23:23
koukam na to

a mam pocit, ze je to zase nejaka recyklace rok stareho clanku ne. ?8-oRv

0 0
možnosti
M

modryblazen

21. 9. 2011 22:33
jestli nevíš co je dřina, kup si kolo ukrajina

;-D:-P;-)8-o:-)

0 0
možnosti
HD

hinja

21. 9. 2011 19:34
servis

zapomneli podotknout, ze krome vyssi ceny kola je i vyssi cena servisu a narocnejsi udrzba, pokud clovek jezdi hodne, vsude a za kazdeho pocasi...

osobne sem presel po 10ti letech na fullu zpatky na hard :-)

0 0
možnosti
NSTS2

Nahlas se ti směju 2

22. 9. 2011 6:41
Re: servis

Náročnější údržba? Tím myslíš kápnutí silikonového oleje na kluzné části pružení? No to je tedy náročné....

0 0
možnosti
S

skoog

21. 9. 2011 19:34
Kdosi tady psal o technice...

S čímž nemůžu než souhlasit. Naježděno toho mám v terénu hodně - vyjížďkově (tréninkově) i závodně. Když vidím na startu ženskou/chlapa na fullu, kteří ve sjezdech nevědí coby, nemají odhad a rychlé reakce a bojí se jet, je to k pláči. (K pláči je to teda v jejich případě i na HT, ale co už...)

Navíc, pro hobíky a terén v ČR full za x desítek tisíc... Trochu soudnosti, ne?

0 0
možnosti
NSTS2

Nahlas se ti směju 2

22. 9. 2011 6:40
Re: Kdosi tady psal o technice...

Jako že v ČR není terén, kde by člověk užil fulla ;-D;-D;-D? Soudnost poraď spíš sám sobě.

0 0
možnosti
IN

brandorád

21. 9. 2011 17:46
přírodní rezervace Chuchelský háj

Už tam neplatí ochrana přírody?na kole se má jezdit po asfaltových a vyznačených cestách pro kola a ti zmetkové to budou sjíždět po kameních,pak dochází k erozi půdy.navíc tam ti debilní bajkeři plaší drobnou zvěř.Nedivil bych se,kdyby po tomto článku se stal z Chuchelského háje bikepark a pak dojde k totální devastaci.Co na to magistrát a lesní správa jak se k tomu postaví?Odepíšou háj ze seznamu přírodních rezervací a darují to bikerům na hrátky?.

2 0
možnosti

Jan Spatny

21. 9. 2011 19:02
Re: přírodní rezervace Chuchelský háj

to uz se zrejme nedozvis nebot zrejme puknes vzteky .... coz bude pro spolecnost pochopitelne obrovska ztrata

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  16.4 10:22

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozor na omyl. Tyto úchvatné přírodní divy ve skutečnosti stvořil člověk

10. dubna 2024

Obdivujeme se jejich majestátu, žasneme nad jejich krásou a těší nás, co všechno jimi všemocná...

Očima šotouše: prohlédněte si nejkrásnější fotografie laminátek v Česku

9. dubna 2024  14:16

V březnu jsme se v naší fotografické soutěži pro milovníky železnice zaměřili na jednu z...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Váháte, kam na dovolenou? Toulání po Dánsku vás nabije pozitivní energií

12. dubna 2024

Dříve jsme chtěli vidět celý svět, dnes máme chuť jezdit jen do zemí, ve kterých se cítíme dobře....

VIDEO: Konec všech křivd. Vodní festival v Myanmaru vítá Nový rok

16. dubna 2024  14:01

Buddhistický festival Thingyan patří v Myanmaru mezi nejdůležitější svátky celého roku. Polévání a...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  16.4 10:22

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Po stopách templářů. Pět míst, kde nahlédnete do historie tajemného řádu

16. dubna 2024

Premium Je tomu více než 700 let, co byl zrušen rytířský řád templářů. Jeho bohatství, vliv a také...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...