Apache Yamka MX 16 Ah
Domácí producent samozřejmě nemohl v nabídce vynechat kola pro dámy a při pohledu na model Yamka by to také byla škoda. Říká se, že když si kolo vybírá žena, má úplně jiná měřítka, než když kolo vybírá muž. A to se často projeví při výběru dámského nebo dětského kola.
Technické údaje
|
Jsou však rodiny, kde muž „sedí“ na rodinném rozpočtu, je takovou technickou autoritou, že má poslední slovo, nebo je to zkrátka cyklista, který by „měl vědět“. Pak žena-cyklistka nemusí být s výběrem úplně spokojená, a to se pak s velkou radostí nejezdí.
Apache Yamka nepochybně uspokojí obě strany, vždyť se na ni podívejte vlahým ženským pohledem. Kolo v jemných barvách, na první pohled dámský stroj. Dámy se budou ještě nepochybně ptát na hmotnost, možná počet převodů, ale určitě ovládání. Všechno je tak, jak má být.
A technicky? Nový hydroformingový rám z hliníkové slitiny zpola ukrývá baterii s kapacitou 16 Ah a pohon Bafang MaxDrive s maximálním točivým momentem až 80 Nm. Muže uspokojí 100 mm zdvihu vzduchové vidlice SR Suntour XCR 32 Air RL-R a výbava Shimano Deore. Spokojenost musí být na obou stranách, pokud je cílem sehnat dámské horské elektrokolo za padesát tisíc.
První dojmy testerůOndřej: Motor má trochu nižší výkon, velmi tichý, na ovládání je kolo velmi příjemné. Celkově má „jemný“ projev, přátelské kolo vhodné pro ženy. Martina: Živé kolo, pohodlné na jízdu. Brzdy, řídítka i sedlo - velmi mi vyhovovaly. Pro mě vhodný mezistupeň mezi klasickými krosy a celoodpruženými koly. Slávka: Na rovině a v lehčím terénu úplně bez potíží, v prudkém kopci bych uvítala silnější projev motoru. Asistence byla plynulá, kolo se krásně ovládalo i díky kratšímu rámu, přesně široká řídítka, pohodlné sedlo. Tichý motor. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4,5 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3,75 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 2,75 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 2,75 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2,75 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 4,25 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4,25 |
Dojezd | 65 km |
Výsledek ergotestu | 3 |
Celková známka jízdního testu | 3,62 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Kolo s vynikajícím dojezdem, velmi tichým motorem a plynulým záběrem. Pohon je naladěný spíše krotce, v prudkých stoupáních neohromí silou a dravostí, ale možná právě to cyklistky při jízdě ocení.
Test modelu Apache Yamka
Author Elevation
S nabídkou elektrokol značky Author se zákazníci setkávají již od roku 2014. Letošní kolekce je tedy již pátou, která v sobě zahrnuje tyto moderní dopravní prostředky.
Technické údaje
|
Nicméně na první elektrokolekci začali ve firmě pracovat mnohem dříve, konkrétně v roce 2012, aby byla připravená a vyzkoušená.
Začali tím, co trh a zákazníci chtěli nejvíce, a také tím, co bylo v té době na trhu elektrosystémů k dispozici. A tím byla touringová elektrokola, nejdříve s předním motorem a baterií na nosiči, později s motorem v zadním náboji a baterií na dolní rámové trubce.
V roce 2016 s příchodem elektrosystému od Shimana nabídku elektrokol rozšířili o MTB XC model Elevation na 27,5" kolech, následující rok přibyl Elevation+ na plusových 27,5" kolech a krosové modely Enigma a Empire.
Letošní kolekce je doplněna o XC MTB model Elevation 29, nabídku rozšiřuje touringový model s nízkým nástupem na 26" kolech a se systémem značky Bafang v zadním náboji. V kolekci čítající osm modelů je Elevation zástupcem nejrozšířenějšího rozměru pneumatik v oblasti e-MTB, tedy 27,5". Ten umožní dostatečně pohodlnou jízdu v terénu a současně nezatíží obvod kola nepřiměřenou hmotností. Kdo hledá univerzální typ kola, kdy ona všestrannost neznamená kompromis v některém z požadavků, je v podobné kategorii na správné stopě. Nadčasový design Elevationu mu ve výběru může pomoci.
První dojmy testerůEda: Vyrovnané kolo ve všech ohledech, ničím nevybočovalo ani kladně, ani negativně, člověk o něm vlastně nevěděl, což je pro většinu zákazníků dobře. Motor je do kopce velmi účinný, nastavený je tak, že mi pomáhal s větší silou při rozjezdech z nižších otáček nebo po řazení na lehčí převod. Po snížení rychlosti pod 25 km/h byl s nástupem síly opatrnější, což je dobře, tam nepůsobil skokově. Rudolf: Elevation překvapil, velmi příjemné kolo, pohodlné sedlo, dobře ovladatelné. V těžším terénu a při vyšší rychlosti má limit daný více postavenou vidlicí, ale tomu lze upravit jízdní styl. Motor Shimano má plynulý projev, podpora byla citelnější při vyšší kadenci šlapání. Na těžší převod do kopce motor příliš netáhne. Zuzana: Větší pomoc motoru znamenala vyšší hlučnost, ten měl ale příjemný plynulý nástup. Lehce ovladatelné kolo, snadná jízda s vypnutým motorem. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3,8 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,8 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4,4 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 3,2 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4,4 |
Dojezd | 62 km |
Výsledek ergotestu | 5 |
Celková známka jízdního testu | 3,95 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Pokud je všechno, jak má být, můžete se soustředit na jiné věci, třeba na jízdu krajinou, relaxaci, spolujezdce. Zabalte bezstarostnost do decentního obleku, v Elevationu dostanete všeho s mírou vrchovatou.
Test modelu Author Elevation
EasyBike Ego 1.0
EasyBike je jednou z nejnovějších značek elektrokol prodávaných v České republice. Není to idea vznikající na „zelené louce“, projekt má za zády organizačně a finančně silného inspirátora, a to společnost Auto Kelly, distributora náhradních dílů pro automobilový průmysl. Její zákazníci se mohou spolehnout na více než 80 prodejních míst a přes 30 autorizovaných smluvních cykloservisů.
Technické údaje
|
Současná nabídka je zaměřena na nejprodávanější modely elektrokol splňující standardy své kategorie, a to za velmi příznivé ceny. Pokud začneme od kol s menšími průměry ráfků, designovou variantu představuje model Smart, skládací kolo s baterií „neviditelně“ umístěnou v rámové trubce a s motorem v zadním náboji. Jen o něco klasičtější tvary má rám modelu Fold, skládací kolo do městské nepohody vybavené blatníky, světlem i stojánkem.
Move je klasika v kategorii kol s nízkým nástupem na 26" ráfcích s motorem v zadním náboji a baterií umístěnou na nosiči. Horský model MI5 (motor Bafang v zadním náboji) lze variantně koupit buď jako 26", nebo 27,5".
Target 1.0 je hardtail na 29" kolech a využívá stejný pohon jako MI5, top model značky Ego 1.0 má stejný rám, ale se středovým motorem Bafang. Domovem je mu terén, cyklostezka i městský provoz. Takhle nějak vypadá univerzál.
První dojmy testerůTomáš: Bafang mě překvapil, kolo má dostatek síly, pod nohama se choval klidně. Řazení po rovině bylo bez potíží, v kopci se ukázala větší prodleva. Slávka: Velmi příjemné jízdní vlastnosti, tichý motor, na rovině jel bez trhání, pod nohama se při jakékoliv zátěži choval klidně. Po zařazení nastává velká prodleva ve výkonu, dlouho trvá, než znovu naběhne, což je v těžším stoupání problém. František: Poprvé se mi stalo na elektrokole, že jsem po překročení rychlosti 25 km/h nepoznal, že „jedu za své“. Má nejhladší provoz ze všech kol, které jsem testoval, netahá za nohy. Nebál bych se označit jako super. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 3,5 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 2,5 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 2,75 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 2 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 2 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2,75 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,5 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 3,75 |
Dojezd | 46 km |
Výsledek ergotestu | 1 |
Celková známka jízdního testu | 2,84 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Značka bez dlouhé historie, ale s technickým zázemím z oblasti automotive. Klasický hardtail jako vstupenka do kategorie, solidní vybavení, příznivá cena. Pouze nevhodně seřízený režim odpojení řazení u konkrétního kusu snížil bodové hodnocení.
Test modelu EasyBike Ego
Giant Dirt-E+ 2 Pro
Historie značky Giant se začala psát v roce 1972 s jasně definovaným cílem: měnit cyklistiku k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém světě. Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola.
Technické údaje
|
Během více než čtyřiceti let se Giant z malé továrny na výrobu kol stal postupně největší cyklistickou firmou na světě zaměřenou na využití nových materiálů a pokročilých technologií. Značka Giant se drží tří hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.
Nástup elektrokol značce nijak neutekl, naopak. Elektrokola Giant jsou sama o sobě lídry či dokonce pionýry přinášejícími nové trendy. Už před deseti lety přišel Giant s technologií hybridního pohonu, tedy pohonu kombinujícího šlapání cyklisty s pohonem elektromotorku. Současná nabídka elektrokol je opravdu široká, od městských a cestovních kol přes horská kola s pevným rámem, až po luxusně vybavené celoodpružené modely se systémem Maestro. A nechybí ani silniční elektrokolo. Zkrátka vybere si každý, koho tento moderní druh cyklistiky zaujal.
Testovaný model představuje novou tendenci stavět nejen kola praktická, ale i zábavná, určená nejen ke zdolávání výšek či kilometrů, ale i pro hraní si s kolem v bike parku. K tomu slouží především teleskopická sedlovka se zdvihem 100–150 mm v závislosti na velikosti rámu. Čtyřsenzorová technologie Giant PedalPlus zpříjemní jízdu v technických pasážích, plně integrovaná baterie zase údržbu a estetický dojem.
První dojmy testerůEda: Dokonale hravé kol. Položená hlavová trubka výborně vede stopu, kolo je tuhé. Z motoru mám pocit, že reaguje na záběr i při maximální podpoře po přišlápnutí v kopci, a to plynulým zvýšením výkonu. Tím násobí snahu o jeho zdolání. Perfektně citlivá vidlice, měl jsem pocit jako z celoodpruženého kola. Zuzana: Úžasný ve sjezdech, optimálně mi sedí pozice na kole, pocit jako na freeridu, snad jen pro mě trochu širší řídítka. Příjemný motor, skoro jsem se nedostala do situace, kdy bych musela sama silně šlapat, abych zrychlila. Rozdíl mezi pomocí a nepomocí motoru byl velmi malý, netahal za nohy. Snadné bylo s kolem jet i po vypnutí motoru. Vadilo mi, že při lehkém kontaktu s pedálem kolo hned popojelo. Miloslav: Patří mezi nejlepší, co jsem tu vyzkoušel. Kolo skvěle zabírá, má dostatek síly do kopce, třebaže je to hardtail, chová se skvěle, nemůžu mu nic vytknout. Je trochu horší v jízdě bez motoru, ale vzhledem k celkové koncepci a šíři pneumatik se to dá předpokládat. Vadil mi okamžitý pohyb jen při lehkém tlaku na pedál. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4,6 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 5 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,8 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 5 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4,8 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2,8 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,4 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 5 |
Dojezd | 51 km |
Výsledek ergotestu | 4 |
Celková známka jízdního testu | 4,42 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Trefa do černého! Pokud ne pro všechny, tak téměř pro všechny, kdo chtějí ovladatelné, lehké, výkonné a uživatelsky přívětivé kolo. Snad jen s výjimkou nejtvrdšího nasazení není terén, kde by „hříšník“ nebyl doma. Vítěz testu nejen na body.
Test modelu Giant Dirt
Merida eBig.Tour 500
Horské kolo na pevném hliníkovém rámu, to je základní charakteristika řady elektrokol eBig Tour lehkých offroadových kol od Meridy. Navazuje na oblíbený model Big.Seven eLite, který byl kompletně inovován. Především pak geometrie je výrazně komfortnější a velikost kol odpovídá velikosti rámu. V závislosti na velikosti rámu je eBig.Tour dostupný s koly o průměru 29" a 27,5".
Technický popis
|
Přestože výrobce deklaruje výraznou změnu geometrie, na první pohled je zřetelná jen její jedna charakteristika. Tou je výrazné zkrácení sedlové trubky – to znamená hodně nízký nástup a snadnou manipulaci s kolem, když jezdec zrovna nestojí v pedálech.
Naopak horní rámová trubka by měla být delší než v minulosti. Přestože termín „offroadové kolo“ koketuje se zabydlenějším mountainbikem, škálu jeho použití rozšiřuje příprava na montáž blatníků a nosiče a vybavení bytelným stojánkem.
Při pohledu do specifikací zaujme hmotnost těsně nad hranicí dvaceti kilogramů.
První dojmy testerůZuzana: Krásně plynule zrychluje, netahá za nohy, když se překročí limitní rychlost. Díky vyššímu posedu se v prudkém stoupání na nejnižší převod trochu zvedá předek. Vtomto režimu je trochu hlučnější motor, ale do těžkého terénu toto kolo nepatří. Všude jinde je perfektní. František: Z hardtailů nejlepší z testovaných kol. Velká pomoc motoru do kopce, na rovině jede bezvadně. Jsem zvyklý na sportovnější posed, tento je více pohodový, geometrie je celkově kratší, tudíž je kolo snadno ovladatelné. Vidlice se mi zdála tvrdá, přivítal bych u ní větší zdvih. Tomáš: Kolo vhodné na cyklostezky, výlety. Žádný problém jsem neodhalil, snad jen v těžkém stoupání nemá tolik síly, ale na to není stavěné. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4,4 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3,8 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,8 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4,6 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4,4 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 4,2 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,6 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 5 |
Dojezd | 57 km |
Výsledek ergotestu | 5 |
Celková známka jízdního testu | 4,35 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Dlouhá túra a navíc elektrifikovaná. V názvu této Meridy je úplně všechno. Chcete jet daleko, pohodlně a s jemnou asistencí motoru Shimano? Víte, kam sáhnout. Vzpřímenější posed oceníte v cílovém místě.
Test modelu Merida eBig.Tour
Stevens E-Stoke
Značka z německého Hamburku, proslulá v naší zemi především díky nezvykle široké nabídce cyklokrosových kol, nemohla pochopitelně zůstat stranou od současné vlny elektrokol. Čtvrt století zkušeností v cyklistickém oboru je předpokladem, že ani v kategorii e-biků se rozhodně neztratí.
Technické údaje
|
V nabídce převažuje portfolio městských a cestovních elektrokol, a to od vyšší střední třídy až po luxusní kousky. Stranou nezůstávají ani ryze sportovní MTB modely v pevném, nebo celoodpruženém provedení. Filozofií Stevensu je u e-MTB řady vytvořit maximálně odolný terénní stroj, a proto jsou e-biky Stevens postaveny výhradně na 27,5" plusových kolech.
Precizní Němci si zakládají na svých dodavatelích, takže jiný motor než Bosch na kolech Stevens nehledejte. Výjimku tvoří celoodpružené enduro MTB modely a jeden hardtail, které pohání Shimano Steps 8000. Hledáte-li špičkovou kvalitu, neotřelý design, německou preciznost a něco trochu jiného, než co mají ostatní, hledejte Stevens.
První dojmy testerůEda: Tvrdý rám, skvělý záběr, málo citlivá vidlice, malá hrana mezi záběrem a nezáběrem, když jsem se dostal na limitní asistenci nebo v prudkém kopci. Při odlehčení nohou se tah odpojil, opětovné zapojení asistence nebylo tak plynulé. Miloslav: Kolo vhodné na výlety, na zpevněné cesty, šotolinu, ale i asfalt. Celodenní kolo v nejlepším slova smyslu. Martina: Je to klasický hardtail, rám je sportovní, tedy pro mě méně komfortní. Zatím z testovaných kol pro mě nejlepší. Příjemně se na něm jelo, všechno fungovalo, motor měl plynulý tah. Do kopce mě vyvezlo v pohodě, byla jsem s ním spokojená ve všech typech terénu. Je to blízké pocitu jízdy na trekingovém kole, což jsem u MTB nečekala. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4,4 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3,6 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,4 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4,4 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 3,8 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 2,8 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 5 |
Dojezd | 57 km |
Výsledek ergotestu | 4 |
Celková známka jízdního testu | 4,05 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Stevens postavil opravdového „sporťáka“ podle osvědčených postupů aplikovaných na klasických kolech. Výsledkem je tuhý rám se sportovními vlastnostmi posazený na 27,5" ráfcích s pláštěm nabízejícím komfort i rychlost. Dojezd na „plný plyn“ byl jeden z nejdelších v testu.
Test modelu Stevens E-Stoke
Trek Powerfly 5
Jen krátký výčet historie značky Trek přesvědčí o jejím technologickém a vývojovém přínosu pro svět nejen horských kol.
Technické údaje
|
První desetiletí od roku 1973 bylo ve znamení výroby ocelových rámů, od roku 1985 se produkce rozšiřuje o tehdy nepříliš obvyklý hliník, rok poté je to ještě neobvyklejší materiál na stavbu rámů - karbon. Vlastní patentová technologie na jeho zpracování OCLV provází firmu dodnes, přibyly patenty na systém odpružení a další technologická vylepšení, včetně nových způsobů odpružení silničního kola. Všechny zkušenosti se promítly i do stavby horských elektrokol, jimiž se firma začala zabývat v roce 2010.
I přes elektrický pohon je pro značku Trek elektrokolo především kolo, proto s sebou nesou všechna e-kola celou dosavadní pozitivní zkušenost jejich tvůrců. Platí to i o modelu Powerfly 5, opravdovém univerzálu na 29" kolech. Jeho vidlice se stomilimetrovým zdvihem je dostatečnou volbou pro středně těžký terén, zpříjemní i přesuny po cyklostezkách a s šíří pláště 2,4" si snadno poradí elektromotor Bosch. Cestovatelům se budou hodit úchyty na nosič a košík na lahev, všem pak vyspělá geometrie rámu a vidlice propůjčující kolu snadné ovládání i při nízkých rychlostech.
První dojmy testerůTomáš: Všechno úplně v pohodě, bez problémů, krásně jede, odpružení špičkové, vidlice dokonalá. Bosch podal standardní výkon, necukal, jede plynule. Vynikající kolo pro pohodové vyjížďky. František: Klasický hardtail, přesné kolo, perfektně táhne do kopce, proti fullu má v terénu limit, ale jinak je to velmi povedený e-bike bez slabin. Pro mě univerzální stroj. Zuzana: Jelo bez „sekání“, do kopce pomáhalo silně a příjemně, s plynulým záběrem. Stoupání jsem vyjela s minimem námahy, na rovině bez motoru byla jízda obtížnější. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4,6 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 5 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,4 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4,8 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4,2 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 3,6 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 4,2 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4,4 |
Dojezd | 51 km |
Výsledek ergotestu | 3 |
Celková známka jízdního testu | 4,4 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Zkusme to spolu s klasičkou - není na světě Trek ten, aby se nezavděčil (e)cyklistům všem. Souhrn vlastností od každého trochu nemusí být pověstný dort pejska a kočičky, ale jistota v každém ohledu.
Testovaný model Trek Powerfly 5
Pořadí | Model | Jízdní test | Ergotest | Cena |
---|---|---|---|---|
1. | Giant Dirt | 4,42 | 4 | 83 999,- |
2. | Trek Powerfly 5 | 4,4 | 3 | 75 990,- |
3. | Merida | 4,35 | 5 | 55 990,- |
4. | Stevens E-Stoke | 4,05 | 4 | 67 490,- |
5. | Author Elevation | 3,96 | 5 | 59 990,- |
6. | Apache Yamka | 3,62 | 3 | 51 990,- |
7. | EasyBike Ego | 2,84 | 1 | 39 990,- |