V muzeu nad mondénním italským jezerem Como budou milovníci silniční cyklistiky jako v nebi. Ti nejnadšenější k němu samozřejmě vyšplhají stoupáky od jezera. Muzeum zakládal a v roce 2006 sám otevřel jeden z nejslavnějších italských cyklistických závodníků Fiorenzo Magni. Pojďte na prohlídku.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Za pár eur vstupného si prohlédnete silniční kola z dob dávné historie až po dnešní moderní speciály z různých cyklistických disciplín.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kdo chce svatostánek silniční cyklistiky vidět na vlastní oči, zadá do navigace Magreglio, ves v kopcích mezi rozkročenýma „nohama“ jezera Como. Ze stejnojmenného města (Como) je to na kole nebo autem 30 až 40 kilometrů, podle toho, jak se chcete kochat.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V neděli 29. května dojede do cíle 105. ročník etapového cyklistického závodu Giro d’Italia, kterému vzdává muzeum hold.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Sbírka dresů slavných cyklistů je impozantní.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum nechá nahlédnout do vývoje silničních kol od počátků cyklistiky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Madonna del Ghisallo je patronka cyklistů, hned vedle muzea je její svatostánek.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum je přehlídkou krásné filigránské práce starých mistrů, stavitelů kol.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Expozice připomíná, že moderní silniční kola se staví převážně z karbonu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Přistoupit vás nenechají pouze k nejvzácnějším exponátům, většinu kol je možné do detailu prostudovat.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Itálie je silniční cyklistikou posedlá a kvalita muzea tomu odpovídá.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Slavná značka komponentů Campagnolo je také italská.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Evoluce silničních kol v praxi
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nádherné kousky v původní stavu může návštěvník zkoumat takřka donekonečna.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kdysi se závodilo na opravdu jednoduchých kolech.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Závodníci si kola vylepšovali a upravovali podle svého, podívejte na vylepšení na beranech řídítek.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jak se tam dostat na kole? Namasírujte si nohy! Výjezd Madonna del Ghisallo začíná v Bellagiu z kruhového objezdu těsně za městem. Nastoupáte 500 metrů, přičemž nejstrmější úsek má 14 % , průměrný sklon je cca 8 %. Nejlepší profesionálové vyjedou necelých deset kilometrů na Ghisallo za méně než 20 minut.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Národní dresy italského týmu
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kola s ocelovým rámem byla mnohem subtilnější. A určitě i hezčí než dnešní karbonové monokoky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nechybí archiválie. Když se jede Giro d’Italia, země jím žije.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Dřevěné kolo v muzeu silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Komponenty starých silničních kol jsou pastvou pro oči.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Vzácné exponáty raději schovávají za sklem. Toto by měl být originální stroj jednoho z hrdinů silniční cyklistiky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Campagnolo je mezi cyklisty pojem.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Původně se páčky přehazovačky a přesmykače uchycovaly na rám.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kola mívala jen pár převodů, trefit je neindexovanými páčkami naslepo byl kumšt, jezdec musel s nastavením „laborovat“.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jako omotávka se používalo leccos. Gumové kryty brzd se rozpadaly, pravděpodobně hlavně působením agresivního potu. Navíc za ně jezdci neustále „tahali“.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Odlehčené náboje kol
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na trápení s galuskami vzpomínají celé generace cyklistů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Závodilo se v cyklistických tretrách, na pedálu je držely páskové klipsny.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Zašívat, lepit, sušit galusky – to se musel nakonec naučit každý.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Expozice pamatuje také na dráhové cyklisty.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Všimněte si obřího převodníku.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
...a hodně specifické stavby rámu dráhového speciálu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Dráhový speciál s prohnutou sedlovou trubkou
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nechybí artefakty týkající se závodění.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Klasické čelisťové brzdy dnes vytlačují kotoučové. Jsou mnohem lepší, ale jsou ohyzdné.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum se hemží slavnými jmény cyklistiky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Všimněte si řešení přehazovačky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Originální řešení přehazovačky
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
O něco novější řešení změny převodů
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Zkuste si představit, jak nahmatáváte jednu z těchto pák při šlapání do kopce na rozbité silnici.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jak to vůbec mohlo fungovat?
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nechybí ani civilní kola.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Po silnici kolem muzea slavné Giro d´Italia několikrát projelo.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Stavba vetknutá do prudkého svahu je dílem architekta Davida Bergny.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum zdobí spousta fotek.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Poznáte je? Lance Armstrong a Jan Ullrich
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Služební speciál švýcarského četnictva
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky Madonna del Ghisallo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum silniční cyklistiky v Itálii
Autor: František Dvořák, iDNES.cz