Středa 12. srpna 2020, svátek má Klára
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 12. srpna 2020 Klára

Komfort cestování na elektrokole zvýší síť nabíjecích stanic

  6:00aktualizováno  6:00 – ADVERTORIAL
Do malého batůžku jen mobil, klíče a peněženku, nasednout na elektrokolo a hurá do kopců třeba na celý den! Tak luxusně vypadá cykloturistika v oblasti Krušnohorské magistrály. Právě tam totiž energetická skupina Sev.en Energy zahájila ambiciózní projekt Sev.en Energy for Bikers, jehož hlavní součástí je síť univerzálních nabíjecích stanic pro elektrokola.

Projekt Sev.en Energy for Bikers zlepšuje kulturu cestování na elektrokole | foto: Sev.en Energy

Skupina Sev.en Energy vybudovala v oblasti Krušnohorské magistrály síť nabíjecích stanic pro elektrokola. Podle mluvčí skupiny Gabriely Sáričkové Benešové je cílem projektu Sev.en Energy for Bikers pozvednout cestování na elektrokole na úplně novou úroveň komfortu.

O nabíjecích stanicích pro elektromobily se píše pořád, zatímco o nabíjecích stanicích pro elektrokola slyším prvně. Jak to vlastně funguje?

Stejně jako u elektromobilů, akorát u elektrokol je nabíjení významně levnější, rychlejší a energeticky méně náročné. Na jedné naší stanici se dají nabíjet až čtyři elektrokola najednou. Funguje to jednoduše – přijedete např. k restauraci, kde je stanice umístěna, vaše baterie je na 30 procentech, zamknete si kolo a zapojíte ho do nabíječky, dáte si oběd a odjíždíte s baterií třeba na 70 procentech. To už by vám mělo bohatě stačit na další část projížďky. Díky nabíjecím stanicím tak bude možné plně využít potenciál elektrokol, který spočívá především v celodenních výletech.

Ale v restauracích přeci měli zásuvky už předtím…

To ano, ale na svém elektrokole jste kvůli tomu museli sebou vézt těžkou a neskladnou nabíječku, propojovací kabel a speciální klíč na demontování baterie. Navíc ne vždy se vám podařilo přesvědčit obsluhu, že ji nezruinujete na faktuře za elektřinu. To je samozřejmě nesmysl, náklady na jedno nabití se pohybují v řádech korun, někteří provozovatelé ale mohli být nedůvěřiví.

A u nabíjecích stanic už vám stačí jen elektrokolo?

Ano, případně s sebou můžete vozit ještě propojovací kabel, ale ani ten není nutný – ten správný vám ochotně zapůjčí obsluha každé stanice. Naše nabíječky jsou kompatibilní s více jak 90 % typů elektrokol. Další dobrou zprávou pro e-bikery je, že dobití je zdarma.

Jak zatím probíhá výstavba stanic?

V současnosti máme v provozu už dvacet stanic, především v prostoru Krušnohorské magistrály a v Mostě. Další však rychle přibývají, protože se startem mediální kampaně se nám pravidelně sami hlásí noví a noví provozovatelé. Během léta bychom se mohli dostat na zhruba 60 stanic. Prioritní jsou pro nás zatím Ústecký a Pardubický kraj, v nichž máme většinu svých energetických provozů. Do budoucna ovšem nevylučujeme ani expanzi do dalších regionů.

Co je cílem projektu Sev.en Energy for Bikers?

Chceme vytvořit takovou síť, která bude pro „naše“ kraje povzbuzením cestovního ruchu a jakousi konkurenční výhodou, protože se stanou doslova rájem pro elektrokola. Začínáme v Ústeckém kraji, odkud jsme jako skupina vzešli, kde žije řada našich zaměstnanců a kde jsme velkými patrioty.

Sama pocházím z Mostecka a vadí mi, že má náš kraj neprávem špatnou image, přitom za poslední roky prošel ohromnou změnou, je krásný a má velký a zatím často neobjevený potenciál. Projekt 74B, jak také Sev.en Energy for Bikers zkráceně nazýváme, podpoří návštěvnost kraje a nabídne nový pohled na něj.

Pomůže projekt také např. rozvoji lokálních ekonomik zasažených pandemií?

Zcela určitě. Provozovatelé restaurací, penzionů, hotelů i informačních a turistických center zažívají těžké časy a během letošní letní sezony budou bojovat o každého zákazníka. Nabíjecí stanice je třeba v tomto kontextu vnímat jako možné magnety na turisty a důležité body v cestovním itineráři.

Proč jste se rozhodli investovat zrovna do infrastruktury pro elektrokola?

Jak na elektrokole zvýšit svůj akční rádius

Jsme jeden z největších výrobců elektřiny v Česku a v rámci všeobecně prospěšných aktivit chceme dočerpávat energii tam, kde cítíme, že chybí. Což je v případě elektrokol právě oblast nabíjecí infrastruktury. Ale nechceme zůstat jen u nabíjení. Elektrokolo je totiž nejekologičtější ze všech motorizovaných dopravních prostředků a náš projekt má potenciál pozvednout kulturu cestování na elektrokole na novou úroveň komfortu. Proto jsme také navázali spolupráci s e-bikery, destinačními agenturami a například i s aplikací Na kole i pěšky.

A vy sama jezdíte na elektrokole?

Ano, mám elektrokolo už pár let a oceňuji, jak se mi tím rozšířil rádius možností v cyklistice. Myslím, že většina majitelů elektrokol by mi potvrdila, že kdo jednou zkusí, už nechce jinak. Ráda bych ale zdůraznila jednu nesmírně důležitou věc, a to, že je potřeba zachovat si i při této cyklojízdě ohleduplnost k přírodě a k ostatním lidem, kteří se na trasách pohybují. I k této „kultuře“ e-bikerů bychom projektem 74B rádi přispěli.

Energie pro vaše elektrokolo

Autor:
Témata: Most, Mostecko
  • Nejčtenější

KVÍZ: Znáte zeměpis? Vylosovali jsme výherce průvodců po zahraničí

Zeměpis vás baví. Soutěžního kvízu o kvalitního průvodce po zahraničí podle vlastního výběru se zúčastnilo téměř 4 300...

Ať nás nechají žít, jsem proti omezování turistů, řekl Klaus na Sněžce

Jakákoli snaha omezovat návštěvnost Krkonoš nebo Sněžky, o jejíž extrémní vytíženosti se v poslední době často mluví,...

Ostrov Kos: Pokud máte odvahu jet za hranice, je to dovolená snů

Asi jen málokdo ještě před několika týdny pomyslel na to, že letošní dovolenou stráví u moře. Život je ale změna,...

Do daleka z vysoka. Kde hledat skvělé stezky v oblacích a korunách stromů

Jak léta běží, začínají i letitá přísloví ztrácet původní smysl, či dostávat jiný. Vezměte si třeba tohle: Nemá cenu...

České léto. Se speciálem ušetříte na dovolené až 6 000 korun

Cíl dovolené? Česká republika. Plán? Netradiční zážitky, adrenalin, sport, ale i památky, muzea a zábava pro děti....

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...

  • Další z rubriky

Nikomu to neříkejte! Objevili jsme super stezku tyrolské Zugspitze arény

Bike hotely je síť hotelů specializovaných na cyklisty, které jsou rozesety v Rakousku, Německu, Slovinsku a Itálii....

Skvělý cyklovýlet, kde se i dobře vykoupete. Poznejte Kutnou Horu jinak

Jsou cyklotoulky, kde si sáhnete na dno fyzických sil. Ale existují i jiné trasy. Projížďka po druhém nejbohatším městě...

Tři utajené výhledy v pustém pohoří. Přejezd Rychlebských hor na kole

Premium Rychlebské hory patří mezi milovníky turistiky k jakémusi poslednímu „neobjevenému“ místu u nás. Sem ještě nedorazily...

Dřina a pivo na hradě. Šlápněte do pedálů na šumavské zlatokopecké cestě

Kašperské Hory (něm. Bergreichenstein) patří mezi nejvyhledávanější startovací místa pro cyklisty na území Šumavy. A je...

WhatsApp se brzy zbaví toho, co nás na něm nejvíc štve

Populární chatovací aplikace WhatsApp chystá změnu, která leckoho potěší. Brzy bude mít podporu více aktivních zařízení...

Krejčířovu vilu opět nikdo nechce. Už ani za dvacetinu pořizovací ceny

Ani další pokus o vydražení vily v Černošicích, která patřila odsouzenému Radovanu Krejčířovi, nebyl úspěšný. Do dražby...

Jaromír Jágr poprvé ukázal na sociálních sítích novou přítelkyni

Hokejista Jaromír Jágr (48) a modelka Dominika Branišová (26) už několik týdnů tvoří pár. Absolvovali spolu několik...

Češi bydlí na Papui již tři roky. Byl to ze začátku šok, ale nelitují

Manželé se rozhodli vydat za prací do zahraničí. Zlákala je Papua Nová Guinea, kde žijí od roku 2017. Nejdříve v městě...

Škoda nebude žádnou montovnou, říká Babiš. Nový šéf musí na kobereček

Premium Premiér Andrej Babiš a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček chtějí vědět, jaká budoucnost čeká mladoboleslavskou...