Diskuse k článku

Galapágy, Grónsko, Antarktida. Obří výletní lodě míří do nových oblastí

Už to není jen Středomoří, norské fjordy, Karibské moře či Perský záliv. Byznysu obřích výletních lodí se daří a operátoři se snaží nabídnout svým zákazníkům nové neotřelé destinace. „Plovoucí hotely“ nově zajíždějí i do míst dříve nepoznaných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J44i37r13i 27B58i73l36i63n49a 5928300447

Ja byl minule leto ve Skagway, Alaska kdyz tam tri tyhle lodi kotvily a byl to sok a hruza. Jestli tam nekdy jeste pojedu, tak v zime kdyz je tam klid......

+1/0
13.4.2018 7:38

M46i58c23h41a84l 58M67i50l82l83e89r 9296972899242

my zazili Dubrovnik s 5 lodmi, 3 byly stredni velikosti kazda kolem 2000 pasazeru a 2 mensi - na Stradunu se jeden nemohl ani hnout, v restauracich natriskano a na obed se cekalo hodinu.

V Benatkach podobne.

S radosti jsem privital, ze v Benatkach tem kolosum uz zkazali pristup do laguny.

0/−1
13.4.2018 11:32

L61a70d63i46s83l34a73v 16S56l42e37z58á90k 6609903979104

Tak zrovna Galapágy, Grónsko a Antarktida jako poslední kousky nezničené přírody by měly být z téhle masovky vynechány...;-(

+3/0
11.4.2018 21:53

P88e29t26r 61N74e10c98h68a52n41i57c59k46ý 7833296678590

Už nyní na ostrůvcích z toho místní nemají úplně radost, když jim tam připluje plovoucí město, vyplyvne 6000 turistů mezi 200 místních a ti tam dělají bordel a pak zas odjedou

+5/0
11.4.2018 13:57

J74a92n84a 56S46t20e72h52l66í97k57o98v76á 6898901855888

Ne, ne, to není dobré, i když bych se tam sama moc ráda podívala, ale to je cesta do pekel, jsou to poslední čisté kousky země... ;-(

+11/0
11.4.2018 8:57

J39a77n 73H61o85c70e64k 2771400911252

Podle mě by polární oblasti měly být ušetřeny nájezdu obřích lodí s kapacitou nad zhruba 200 osob. Polární příroda je příliš citlivá na masovou turistiku a zejména na Antarktidě se doposud vše přísně reguluje, je otázka, jak dlouho současný stav vydrží... Pro plavby do polárních oblastí jsou nejlepší menší lodě do kapacity 100 pasažérů - např. na Antarktidě se může vylodit max. 100 osob na jedné lokalitě a Ilulissat v Grónsku rovněž není připraven na opravdu "velké parníky". Velké lodě nemohou zvládnout logistiku vylodění v takových oblastech a je opravdu velký rozdíl, jestli malá skupinka řekněme 20 lidí navštíví zblízka hnízdiště tučňáků či polární stanici nebo jestli se na to díváte z dálky z lodi, protože lidí na palubě je prostě moc.. viz článek https://cestovani.idnes.cz/antarktida-cwu-/kolem-sveta.aspx?c=A130204_110151_kolem-sveta_tom

Pro Galapágy platí maximální počet lidí ve skupině 16! Přísně se to kontroluje a skupinu vždy doprovází licencovaný průvodce a biolog. Protože na Galapágách se můžete vylodit jen na několika málo k tomu určených lokalitách, nemá vůbec smysl plout na lodi, kde je více než 16 turistů - toto jsou většinou komfortní katamarány nebo jachty s profesionální posádkou. viz https://cestovani.idnes.cz/galapagy-galapagos-archipielago-galapazske-souostrovi-tichy-ocean-ekvador-16l-/kolem-sveta.aspx?c=A171218_130954_kolem-sveta_hig

Kdo má rád lodě a plavby a nechce se mačkat s dalšími stovkami lidí na palubě, jsou podle mé zkušenosti skvělé menší jachty a plachetnice pro max 8-10 osob, dnešní katamarány jsou komfortní a bezpečné a zajistí pohodlí i soukromí, zakotvíte si v zátoce, chytnete si rybu k večeři, vykoupete se kde chcete, atd... třeba pro Polynésii nebo Seychely je to nejlepší způsob poznávání a trávení aktivní dovolené který znám. viz https://cestovani.idnes.cz/francouzska-polynesie-jachta-bora-bora-marae-taputapuatea-tahaa-tahiti-huahine-maupiti-raiatea-iji-/kolem-sveta.aspx?c=A171227_150931_kolem-sveta_hig

+8/0
11.4.2018 8:52

J55a19r57o18s90l40a84v 97Š22m53e52j19d53a 8182189119510

Lidstvo do sta let vymře. Zahubí nás všude přítomné plasty. Již dnes hynou miliardy živočichů v jejich vnitřnostech jsou nalézány plasty. Mikro plasty se rozšíří všude.

Až stoupne jejich procento v pitné vodě, budou lidem odcházet zanesené ledviny a játra. Plasty tento vynález 20 století tak budou zároveň umíráčkem nenasytnému a rozpínavému lidstvu.

+5/0
11.4.2018 8:46

J75a51k65u73b 57P53o50k93o96r88n31ý 7309776153277

slusnej dobytcak ..

+4/0
11.4.2018 7:59

V56á95c56l49a49v 18P45a14v92l72í45k 9852680294534

pomineme téma ekologie, jsou místa kam bych lodě nepustil a polární oblasti jsou jedna z nich...

---------------------

pro ty co to kritizují - to nemá být dovolená v plechovce, to jsou poznávací cesty a každý den jsi jinde. Kdo může říct: Včera jsem byl v Miami, dnes kouřím doutník v Havaně, zítra se koupu v Portoriku a pozítří na Barbadosu ochutnám rum.

Benefita výletu je možnost poznat X zemí/míst najednou (ať pluješ kdekoli) aniž bys platil mraky peněz za přeletové letenky...

Co takhle vidět Řím, Marseille, Barcelonu, Tunis, Sardinii a Sicílii - najednou, za 12000Kč (vnitřní kajuta) a s all inclusive...

+4/−4
11.4.2018 7:41

M77i68c22h19a64l 50M59i80l61l14e66r 9956432959752

jak uz jsem napsal dole, mega -lod o takove extremni velikosti a poctu pasazeru jako Symphony of the Seas a jeji sesterske lodi jsou urcene predevsim pro pasazery, kteri si potrpi na resortovy rezim, NE na poznavaci zajezdy.

Masova doprava, masove stravovani a masova zabava, ktere vyhovuji typu pasazeru z primorskeho rezortu, nikam dal se moc nehrnou a jsou spokojeni s velkymi vychytavkami, ktere rezort nabizi.

Jako poznavaci zajezdy, na to jsou mnohem lepsi lodi stredni a mensi velikosti a kapacity.

Napr. Tahitian / nebo Pacific Princess s 640 posazery a 30tisici tunami se dostane prulivem mezi ostruvky (motu) a zakotvi uprosted laguny v jednom z atolu Francouzske Polynezie, odkud dopravi s pomoci clunu pasazery na breh a zase zpet. Bez dlouheho cekani - kapacita clunu byla 130-150 osob.

To je potom jine poznavani mensich a exotictejsich destinaci, nez cekat na vylodeni pres 2 hodiny v jednom z hlavnich pristavu a podobne dlouha fronta na nalodeni.

+2/−1
11.4.2018 8:17

M90i74c47h90a95l 21M60i60l12l59e39r 9466712119212

Jahoda nesouhlasi - on si asi na ty megalode zrejme potrpi:-P

0/0
11.4.2018 9:41

M67i81c73h53a20l 61M18i68l50l76e96r 9256942459812

PS. All inclusive to take NENI.

Zadne piti krome dzusu a kavy/caje z uren neni v cene zapocitane. Vse ostatni se musi platit a neni nijak levne. $2 az 3 za espresso, od $6 za koktajl, vino od $6 za sklenici, lahev od $20 nahoru.

Je mozne koupit balicek nealko napoju za nejakych $7 denne/ osobu, ale musi byt na cely zajezd a vsechny osoby v kabine. Balicek alko napoju, ktery by to udelal All inclusive, je nesmirne drahy, priblizne $50 za osobu a den ( cely zajezd a vsechny osoby v kabine).

Navic jsou povinne tuzery. Obvykle $10 az $12 za osobu a den se pricita k palubnimu uctu kazdeho pasazera, coz je na konci cesty rozdeleno mezi veskery personal..

+2/−1
11.4.2018 8:24

M22i12c18h27a80l 69M48i76l33l41e27r 9186192599342

specializovane restaurace take nejsou v cene, za ty se plati prirazka. Na nekterych lodich se take plati prirazka v pizzerii nebo zmrzlinarne.

+2/−1
11.4.2018 8:25

M14i86c79h49a45l 83M32i88l84l24e82r 9166952239982

Jahoda zase nesouhlasi. Vzhledem k jeho vsude hlasite propagovanemu skotackemu pristupu k cestovani (filosofie: cim levnejsi, tim lepsi), nedivim se ze se mu prici prirazka za pizzu nebo zmrzlinu.

0/−1
11.4.2018 9:43

L95a64d24i29s46l37a37v 54S30l51e28z14á50k 6219923539974

Z toho si nic nedělejte, asi se mu zaseklo tlačítko "Mínus". ;-D

0/0
11.4.2018 21:55

M19i26c72h19a45l 54M98i96l89l22e32r 9136962629522

;-D

0/0
13.4.2018 11:33

G63e33o45r61g 92K88o22m95b75e41r58e96c 9274791806771

"Benefita výletu je možnost poznat X zemí/míst najednou "

Jj, to toho poznam za par hodin. ;-D;-DVsechno navic v poklusu Rv

+1/0
11.4.2018 20:38

A91l69e83š 96J79a50n88á60č20e25k 3323564246153

Kdy budou lodě muset plnit emisní předpisy??? Auta řeší a tyhle neskutečné zdroje znečištění ovzduší jsou politikům fuk, ať jim napálí pořádné pokuty za znečišťování ovzduší takže by lístek na loď pak stál i s cenou za ničení ovzduší třeba miliony :-D

+4/−2
11.4.2018 7:14

M51i32c87h75a50l 26M75i41l59l19e96r 9296962769852

i pro lode plati ruzne predpisy, predevsim o znecistovani mori. Co se tyce oblaku koure a emisi, takove male vyletni lodi jake jezdi na pravidelnych trasach mezi reckymi ostrovy nebo treba Sorrentem, Amalfi, Ischii atd. nadelaji mnohem vic smradu, nez ty velke, kere podlehaji mnohem prisnejsim predpisum.

Nehlede ani k tomu, ze vsechny zajezdove lode dohromady nadelaji min skody ovzdusi, nez svetova letecka doprava a kamiony na silnicich.

+2/−1
11.4.2018 7:36

P57e81t27r 18M44a39r42e23č65e71k 1223431839518

Než letecká a kamionová dejme tomu. Ale proč ti byrokraté skáčou "po hrbu" pouze osobákům?!

0/0
11.4.2018 17:50

J77i66ř64í 80S69c89h36w18a51c38h 8638114608196

....protože náklaďákům "po hrbu" skáčou taky....

0/0
13.4.2018 8:49

P74e98t60r 52Š22u73p62i43t14a 7474797742187

a má to DPF?

+5/−1
11.4.2018 7:09

M18i32c13h37a82l 90M89i81l51l41e47r 9366862589482

pane redaktore, palec nahoru za clanek o lodnich zajezdech (cruises) a jejich destinacich.

Nesouhlas s: "Díky zvýšené konkurenci a klesajícím cenám začaly být plavby dostupné i pro střední třídu.....Z výletních plaveb se během poslední dekády stal bez nadsázky globální byznys."

Lodni zajezdy jsou financne pristupne pro obyvatele mnoha primorskych statu uz HODNE dlouho, dokonce i nizsi stredni tride. Ne kazdy cestuje v kabine s verandou natoz de luxe apartmanu, ne kazdy na 4 tydenni zajezd, ackoliv i tam bezne cestuje stredni trida. V nabidce jsou jednotydenni zajezdy i kabiny jen s oknem (ocean view), nebo ty vnitrni (inside) bez vyhledu ven, umoznujici i mene naplnenym kapsam okusit dovolenou na lodi.

(dovolim si osobni poznamku - sam jsem si usetril na prvni 9ti denni zajezd do Tichomori v 1971, v ocean-view, necele 2 roky po prijezdu do Australie, kdy tu zadny cerstvy emigrant rozhodne nebyl bohacem).

Lodni zajezdy - cruises- se jako globalni byznys rozsirily mnohem drive nez jen v posledni dekade. Tak to pripada vnitrozemsky zijicim Cechum, kteri se dlouho soustredovali na cesty autem do primorskych statu Evropy, pripadne letecky na Kanarske ostrovy, do Turecka ci Egypta a moc si nevsimali co je dal.

Komplikuje to cesta do primorskeho mesta, kde zajezd zacina, bud letadlo nebo vlak -extra naklady.

Lodni zajezdy obvykle pozaduji rozmanitejsi obleceni nez kempovani v Chorvatsku a letet se zavazdlem mezinarodni vahy (do 23 kg) s low costem neni zrovna prakticke.

Autem jen kdyz zacatek a konec zajezdu ve stejnem meste a bud drahe hlidane parkovani nebo na nehlidanem miste- velke riziko.

Obleceni na palube: pres den "casual", klidne jako v kempingu, ale na vecer je predepsany dress code pro navstevu lodnich restauraci. "smart casual" tj. zadne sortky ani plazove obleceni. Jeste vice pro ucasti na formalnich vecerech, kapitanova koktajlova party atd. Kdo nechce, nemusi, ale je zadano, aby vecerel v bufetove restauraci (Lido) a nesel na formalni akce.

+1/−1
11.4.2018 5:23

M39i87c54h42a78l 32M48i65l21l69e31r 9196882449622

Musim dodat, ze v druhe casti clanku, kde pisete o mega-lodich, predevsim tech z Royal Caribbean, ponekud zavadite ctenare k mysleni, ze prave tyhle kolosy bezne stavi v pristavech typu Falklandy, Galapagos atd.

Mega -lodi jsou urcene jako prostredky masove dopravy a masove zabavy, ktere vyhovuji typu pasazeru davajicich prednost dovolene typu primorskeho rezortu, nikam dal se moc nehrnout a byt spokojeni s velkym vyberem zabavy a vychytavkami, ktere rezort nabizi. Tim spis, jestli maji sebou snadno se nudici deticky / nactniky a manzelku, ktera o dovolene rada nakupuje.:-)

Kolosy o vytlaku pres 120 tisic tun a 3000 - 6000 pasazerech nemohou zakotvit v rade mensich pristavu, coz vylucuje radu atraktivnich destinaci z jejich itinerare. Vylodovani v pristavu zabere dost dlouho, protoze nejdriv jdou ven vypravy - denni ci puldenni organizovane tury (na vyber v kazdem pristavu - musi se zajistit predem a plati se za ne navic), pak pasazeri z vyssich trid (apartmany) a nakonec individualni pasazeri, kteri se jdou podivat do pristavu, nebo si zajistili samostatny vylet u mistniho provozovatele. U velkych lodi se vydavaji poradniky na vystup a dostat se ven muze klidne zabrat 2+ hodiny. Pak zase fronta na nalodovani, musi byt vcas pred odplutim - lod na zadne opozdilce neceka! Prochazi se bezpecnostnim ramem jako na letisti.

Tim hure u mensich pristavu, kde kolosy musi zakotvit dal od brehu a dopravovat pasazery na pevninu kyvadlove v zachrannych clunech.

Zatimco mensi lod zakotvi v mensich pristavech a kyvadlova doprava mensiho poctu pasazeru u krasnych malych ostruvku neni problem, plati ze cim vetsi lod, tim omezenejsi itinerar.

Na pravem opaku je zalozena relativne nova spolecnost Viking Ocean cruises, znama doposud svymi ricnimi zajezdy. Ma 5 zbrusu novych lodi, kazda o vytlaku jen 48 tisic tun a max 930 pasazeru. Zameruje se na atraktivni destinace, mene navstevovane.

+1/−1
11.4.2018 6:11

M26i11c94h80a28l 85M47i11l80l19e70r 9366322679222

Viking Sun,Viking Star (Sea, Sky, Orion) a pristi rok 6. lod Jupiter navstevuje prave ty destinace, ktere jste vypsal, ale diky male velikosti svych lodi jich nabizi jeste vic.

Napr. z Buenos Aires pres Falklandy kolem Ohnove zeme, Punta Arenas a chilske fjordy do Santiaga, jina na Galapagos a male ostrovy v Tichem oceanu, nebo cesta norskymi fjordy na Severni Mys, zastavky na Shetlandech a Orknejich a zakotveni primo u Greenwiche na Temzi.

Z Tokya pres Kamcatku, Aleuty a Aljasku do Vancouveru.

Z Karibiku nebo z Miami do pristavu Jizni Ameriky a cesta do puli brazilskeho vnitrozemi po Amazonce az do pristavu Manaus, nebo naopak z norskeho Bergenu pres severni Atlantik, Shetlandy, Faerske ostrovy, Island, Gronsko do kanadskeho Quebeku a po rece Sv. Vavrince do Montrealu.

Lodi Vikinga jsou se svymi 48 tisici tunami sotva ctvrtinou kolosu z Royal Caribbean a poctem pasazeru pod 1000 jsou ctvrtina az sestina. Pomer pasazeru na clena posadku nesmi byt vic nez 2:1. Vsechny kabiny maji svoji vlastni verandu a i ten nejnizsi stupen ma kabinu vetsi, nez zakladni kabiny s verandou na kolosech.

Nemaji zadne rezortni vychytavky typu kluziste, horolezeckych sten, cirkusu, Broadway show, neberou na palubu nikoho pod 12 let veku a jen omezene mnozstvi mladeze 12-17let, nemaji predepsane formalni obleceni ani formalni vecery, kapitanova koktajlova party je "smart casual", strava je vice vyberova - lepsi kvalita, vyberove restaurace jsou zahrnute v cene jizdenky, prave tak zakladni druhy piva, vina a nealko napoju pri obede a veceri, v kazdem pristavu je jedna tura zdrama (ostatni se plati navic), vstup do lazenske casti (spa) vcetne ledove jeskyne, sauny a fitness strediska je zdarma. atd.

Duraz cesty je na destinacich a cestovnich zazitcich, ne na rezortni dovolene.

Samozrejme ale, ze vsechny tohle neni zdarma. Nevyhoda cestovani s Vikingem je ta, ze cesta v zakladni kabine s verandou prijde na dvojnasovek cesty v zakladni kabine s verandou na jedne z velkych lodi.

+1/−1
11.4.2018 6:58
Foto

K26a35m25i23l13a 25N92a46v94r85á69t65i91l67o61v80á 1100478889243

Máte pozoruhodné názory/zkušenosti - můžete prozradit, kolik plaveb s "kolosy" jste již absolvoval? Nezažila jsem jediné vámi popisované negativum. Jednak komická "doprava v záchranných člunech" - ty bývají napevno stále připevněny k lodi i při zakotvení a vámi zmíněná přeprava je realizována velkokapacitními rychlými čluny najatými v jednotlivých přístavech. Otevřeno je vždy několik vchodů/východů. Pořadník - o tom jsem taky neslyšela, nanejvýš jsme si zarezervovali čas v člunu a pokud jsme operativně změnili názor, nebyl problém (neměli jsme luxusní apartmán). Při výstupu přímo na břeh se nerezervuje vůbec nic. 2+hodiny nalodění i vylodění - ve skutečnosti max. 20 minut při počtu pasažérů cca 4300+. . Omezený itinerář - tak to ani omylem, škála výletů na pobřeží je opravdu rozmanitá - fauna, flora, adrenalin vzduch i voda, gastronomie...A dochvilnost při odplutí - já považuji dochvilnost za základní slušnost nejen na dovolené, takže s jejím dodržováním mám ten nejmenší problém.

0/0
11.4.2018 13:56

M46i40c15h40a61l 91M86i72l33l18e94r 9256972979522

Absolvoval jsem prozatim 9 zajezdu, minuly v listopadu, Tichomori/ Papua Nova Guinea a Salamounovy ostrovy, 2000 cestujicich. Nas pristi zajezd bude s Vikingem do fjordu a nekterych pristavu, kam se megalodi vubec nepodivaji.

Spolecnost Princess ZASADNE pouziva vlastni zachranne cluny na kyvadlovou dopravu, v 2003 stejne jako v 2017 a kdykoliv mezi tim. Stejne tak na lodich spolecnosti Celebrity.

Je to pro ne nejjednodussi - vlastni cluny jsou spolehlive, certifikovane na bezpecnost, zadna platba navic externimu provozovateli. Posadka soucasne vyuziva prilezitost spustit cluny, manevrovat a jezdit s nimi jako soucast predepsanych zachrannych cviceni. Mistni cluny byly pouzite na nasich cestach jen jednou a to jen 2 na doplneni poctu.

Delka presunu ve clunech zalezi jak daleko lod mohla zakotvit od brehu a take na povetrnostnich podminkach. Nezridka se stava, ze se doprava musi na cas prerusit, kdyz se zvedne vitr a s nim vlny. Namornikum to nevadi, ale zelene tvare citlivejsich pasazeru a jejich blinkani do sacku na prijemnosti cesty neprida.

V podminkach prepravy si kazda lodni spolecnost vyhrazuje preruseni navstevy pristavu, nebo jejich uplne vynechani z bezpecnostnich nebo povetrnostnich duvodu.

Poradnik vylodovani byl bezne pouzivan pri nasem minulem zajezdu a setkal jsem se s nim i drive v nekterych mensich pristavech.

Itinerar zajezdu je neco uplne jineho, nez skala vyletu v kazdem pristavu - o te nemluvim. Vyber vyletu neni omezeny velikosti lodi, zato ale vyber destinaci, kde velke lodi mohou pristat nebo je navstivit, je v porovnani s temi mensimi znacne omezeny. Viz priklad z Francouzske Polynezie.

Pri zajezdu kolem Noveho Zelandu nam museli zmenit program kvuli extremnim podminkam na jihu, dostali jsme nahradni zastavku v Pictonu. Nase lod byla jen stredni velikosti a presto se nevesla cela k molu. Nebyt odpluti jedne mistni mensi lodi kdyz jsme se priblizovali, byli bychom museli zakotvit v zalivu a dopravovat se na breh ve clunech.

+1/−1
11.4.2018 16:43

M95i93c74h40a46l 33M63i98l94l57e30r 9556422299372

PS. zachranne cluny nejsou povazovany jen za ozdobne privesky, ktere zustavaji viset na lodi a ani se nehnou. Kazdy je certifikovany na 130-150 osob.

Je treba je pouzivat v praxi a soucasne se posadka musi postupne vystridat v jejich spousteni, zvedani, pouzivani a udrzovani. Dokonce i clenove jinych odvetvi posadky, ne jen namornici z povolani, se zucastnuji organizace kyvadlove dopravy zachrannymi cluny. To vse je v bezpecnostnich predpisech.

+1/−1
11.4.2018 16:53

M69a88r43t52i75n 84K29o84l61l21e37r 7291233865894

Zlatý letadla. Tohle když zatopí pod kotlem, tak se celé přístavní město ocitne v oblaku černého kouře.

+3/−1
11.4.2018 0:37

M54i66c92h24a64l 86M35i17l51l90e82r 9416192829402

ne vsechny lode se topi v oblacich cerneho koure. Obzvlast ne ty, ktere maji pohon "gas turbine", plynove turbiny jako nektere lodi spolecnosti Celebrity, z nichz Millennium sla do provozu uz v roce 2000.

Vyhoda je mnohem cistsi provoz, nizsi hluk a mene vibraci. Kdyz jsme vyplouvali pozde vecer od Santorini, kde jsme byli zakotveni v kaldere, zprvu jsme ani nezaregistrtovali, ze uz plujeme, protoze plavba byla nesmirne ticha a bez obvyklych vibraci.

+1/−1
11.4.2018 7:12

A54d53a94m 48B16e80c55h32n67ý 4750194221292

Tak tenhle typ dovolené mě opravdu neláká... cpát se někde s dalšíma 9tis lidma v plovoucí plechovce... děkuji nechci

+4/−2
11.4.2018 0:20

V19á13c49l22a15v 13P63a61v27l63í50k 9432810904604

no to nemá být dovolená v plechovce, to jsou poznávací cesty a každý den jsi jinde. Kdo může říct: Včera jsem byl v Miami, dnes kouřím doutník v Havaně, zítra se koupu v Portoriku a pozítří na Barbadosu ochutnám rum.

Benefita výletu je možnost poznat X zemí/míst najednou (ať pluješ kdekoli) aniž bys platil mraky peněz za přeletové letenky...

Co takhle vidět Řím, Marseille, Barcelonu, Tunis, Sardinii a Sicílii - najednou, za 12000Kč (vnitřní kajuta) a s all inclusive...

+1/−3
11.4.2018 7:39

M92i53c19h12a31l 74M82i74l28l48e82r 9726212709562

uz jsem poznamenal nahore, ze zajezd s mega lodi neni ve skutecnosti moc poznavaci zajezd, na to jsou lepsi lodi stredni a mensi velikosti a poctu pasazeru NE VIC nez 2000.

Vetsina techto zajezdu rozhodne neni All Inclusive!!krome zajezdu s nekterymi mensimi a podstatne drazsimi spolecnostmi (Silver Seas, Azamara, Viking).

V cene jizdenky je z piti pouze caj/ kava z urny nebo automatu, voda a ovocny dzus v samoobsluzne bufetove restauraci Lido, jidlo v hlavni lodni restaraci (3x denne), v samoobsluznem buffetu od 6 rano priblizne do pulnoci, v haburgrarne, kavarne a podobne.

Za specializovane restaurace s malou kapacitou, nekde take za navstevu pizzerie a zmrzlinarny se plati prirazka. Za vsechny ostatni napoje se plati. Take je barova prirazka 15% utraty jako tuzer, kazdy den uctuji $10 az $12 za osobu jako tuzer na osobni lodni ucet pasazera. Za vsechny vylety v pristavech se take plati navic, $30 az $200 na osobu a vylet, podle destinace, transportu, delky vyletu a inkluzi (jidlo v restauraci, vstupne do atrakci atd).

+1/−1
11.4.2018 8:50

M87i77c23h86a42l 87M43i29l14l79e76r 9836362899542

Jahoda zas minusuje ze sameho zklamani, ze zajezdy nejsou All inclusive:-P

0/0
11.4.2018 9:45

P14e34t89r 93N39e24c66h17a90n54i35c37k30ý 7733316398520

Hmm taky si můžu kupovat letenky

0/0
11.4.2018 13:59

Najdete na iDNES.cz