Diskuse k článku

Galapágy, Grónsko, Antarktida. Obří výletní lodě míří do nových oblastí

Už to není jen Středomoří, norské fjordy, Karibské moře či Perský záliv. Byznysu obřích výletních lodí se daří a operátoři se snaží nabídnout svým zákazníkům nové neotřelé destinace. „Plovoucí hotely“ nově zajíždějí i do míst dříve nepoznaných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J28i83r77i 24B82i15l69i87n55a 5478940907

Ja byl minule leto ve Skagway, Alaska kdyz tam tri tyhle lodi kotvily a byl to sok a hruza. Jestli tam nekdy jeste pojedu, tak v zime kdyz je tam klid......

+1/0
13.4.2018 7:38

M43i48c86h49a14l 31M70i39l77l29e29r 9896542159852

my zazili Dubrovnik s 5 lodmi, 3 byly stredni velikosti kazda kolem 2000 pasazeru a 2 mensi - na Stradunu se jeden nemohl ani hnout, v restauracich natriskano a na obed se cekalo hodinu.

V Benatkach podobne.

S radosti jsem privital, ze v Benatkach tem kolosum uz zkazali pristup do laguny.

0/−1
13.4.2018 11:32

L29a70d40i11s95l65a17v 57S70l55e80z44á19k 6909123839554

Tak zrovna Galapágy, Grónsko a Antarktida jako poslední kousky nezničené přírody by měly být z téhle masovky vynechány...;-(

+3/0
11.4.2018 21:53

P56e45t53r 91N55e83c19h65a12n65i79c98k63ý 7873686768280

Už nyní na ostrůvcích z toho místní nemají úplně radost, když jim tam připluje plovoucí město, vyplyvne 6000 turistů mezi 200 místních a ti tam dělají bordel a pak zas odjedou

+5/0
11.4.2018 13:57

J50a27n24a 46S98t35e36h90l25í92k33o85v60á 6478741455738

Ne, ne, to není dobré, i když bych se tam sama moc ráda podívala, ale to je cesta do pekel, jsou to poslední čisté kousky země... ;-(

+11/0
11.4.2018 8:57

J43a18n 61H93o72c86e30k 2451930981362

Podle mě by polární oblasti měly být ušetřeny nájezdu obřích lodí s kapacitou nad zhruba 200 osob. Polární příroda je příliš citlivá na masovou turistiku a zejména na Antarktidě se doposud vše přísně reguluje, je otázka, jak dlouho současný stav vydrží... Pro plavby do polárních oblastí jsou nejlepší menší lodě do kapacity 100 pasažérů - např. na Antarktidě se může vylodit max. 100 osob na jedné lokalitě a Ilulissat v Grónsku rovněž není připraven na opravdu "velké parníky". Velké lodě nemohou zvládnout logistiku vylodění v takových oblastech a je opravdu velký rozdíl, jestli malá skupinka řekněme 20 lidí navštíví zblízka hnízdiště tučňáků či polární stanici nebo jestli se na to díváte z dálky z lodi, protože lidí na palubě je prostě moc.. viz článek https://cestovani.idnes.cz/antarktida-cwu-/kolem-sveta.aspx?c=A130204_110151_kolem-sveta_tom

Pro Galapágy platí maximální počet lidí ve skupině 16! Přísně se to kontroluje a skupinu vždy doprovází licencovaný průvodce a biolog. Protože na Galapágách se můžete vylodit jen na několika málo k tomu určených lokalitách, nemá vůbec smysl plout na lodi, kde je více než 16 turistů - toto jsou většinou komfortní katamarány nebo jachty s profesionální posádkou. viz https://cestovani.idnes.cz/galapagy-galapagos-archipielago-galapazske-souostrovi-tichy-ocean-ekvador-16l-/kolem-sveta.aspx?c=A171218_130954_kolem-sveta_hig

Kdo má rád lodě a plavby a nechce se mačkat s dalšími stovkami lidí na palubě, jsou podle mé zkušenosti skvělé menší jachty a plachetnice pro max 8-10 osob, dnešní katamarány jsou komfortní a bezpečné a zajistí pohodlí i soukromí, zakotvíte si v zátoce, chytnete si rybu k večeři, vykoupete se kde chcete, atd... třeba pro Polynésii nebo Seychely je to nejlepší způsob poznávání a trávení aktivní dovolené který znám. viz https://cestovani.idnes.cz/francouzska-polynesie-jachta-bora-bora-marae-taputapuatea-tahaa-tahiti-huahine-maupiti-raiatea-iji-/kolem-sveta.aspx?c=A171227_150931_kolem-sveta_hig

+8/0
11.4.2018 8:52

J57a16r67o21s67l89a50v 84Š68m19e57j20d26a 8112399899850

Lidstvo do sta let vymře. Zahubí nás všude přítomné plasty. Již dnes hynou miliardy živočichů v jejich vnitřnostech jsou nalézány plasty. Mikro plasty se rozšíří všude.

Až stoupne jejich procento v pitné vodě, budou lidem odcházet zanesené ledviny a játra. Plasty tento vynález 20 století tak budou zároveň umíráčkem nenasytnému a rozpínavému lidstvu.

+5/0
11.4.2018 8:46

J78a50k27u15b 62P89o54k59o24r34n76ý 7409926103147

slusnej dobytcak ..

+4/0
11.4.2018 7:59

V35á98c42l18a35v 21P28a69v96l89í75k 9632850964444

pomineme téma ekologie, jsou místa kam bych lodě nepustil a polární oblasti jsou jedna z nich...

---------------------

pro ty co to kritizují - to nemá být dovolená v plechovce, to jsou poznávací cesty a každý den jsi jinde. Kdo může říct: Včera jsem byl v Miami, dnes kouřím doutník v Havaně, zítra se koupu v Portoriku a pozítří na Barbadosu ochutnám rum.

Benefita výletu je možnost poznat X zemí/míst najednou (ať pluješ kdekoli) aniž bys platil mraky peněz za přeletové letenky...

Co takhle vidět Řím, Marseille, Barcelonu, Tunis, Sardinii a Sicílii - najednou, za 12000Kč (vnitřní kajuta) a s all inclusive...

+4/−4
11.4.2018 7:41

M91i43c95h44a66l 52M81i31l94l26e23r 9606522659722

jak uz jsem napsal dole, mega -lod o takove extremni velikosti a poctu pasazeru jako Symphony of the Seas a jeji sesterske lodi jsou urcene predevsim pro pasazery, kteri si potrpi na resortovy rezim, NE na poznavaci zajezdy.

Masova doprava, masove stravovani a masova zabava, ktere vyhovuji typu pasazeru z primorskeho rezortu, nikam dal se moc nehrnou a jsou spokojeni s velkymi vychytavkami, ktere rezort nabizi.

Jako poznavaci zajezdy, na to jsou mnohem lepsi lodi stredni a mensi velikosti a kapacity.

Napr. Tahitian / nebo Pacific Princess s 640 posazery a 30tisici tunami se dostane prulivem mezi ostruvky (motu) a zakotvi uprosted laguny v jednom z atolu Francouzske Polynezie, odkud dopravi s pomoci clunu pasazery na breh a zase zpet. Bez dlouheho cekani - kapacita clunu byla 130-150 osob.

To je potom jine poznavani mensich a exotictejsich destinaci, nez cekat na vylodeni pres 2 hodiny v jednom z hlavnich pristavu a podobne dlouha fronta na nalodeni.

+2/−1
11.4.2018 8:17

M54i74c19h52a84l 27M68i31l64l73e59r 9796302259852

Jahoda nesouhlasi - on si asi na ty megalode zrejme potrpi:-P

0/0
11.4.2018 9:41

M35i68c61h78a42l 43M43i58l43l61e52r 9766472919222

PS. All inclusive to take NENI.

Zadne piti krome dzusu a kavy/caje z uren neni v cene zapocitane. Vse ostatni se musi platit a neni nijak levne. $2 az 3 za espresso, od $6 za koktajl, vino od $6 za sklenici, lahev od $20 nahoru.

Je mozne koupit balicek nealko napoju za nejakych $7 denne/ osobu, ale musi byt na cely zajezd a vsechny osoby v kabine. Balicek alko napoju, ktery by to udelal All inclusive, je nesmirne drahy, priblizne $50 za osobu a den ( cely zajezd a vsechny osoby v kabine).

Navic jsou povinne tuzery. Obvykle $10 az $12 za osobu a den se pricita k palubnimu uctu kazdeho pasazera, coz je na konci cesty rozdeleno mezi veskery personal..

+2/−1
11.4.2018 8:24

M59i74c14h33a44l 10M54i42l22l27e33r 9226412699162

specializovane restaurace take nejsou v cene, za ty se plati prirazka. Na nekterych lodich se take plati prirazka v pizzerii nebo zmrzlinarne.

+2/−1
11.4.2018 8:25

M71i60c16h18a89l 53M98i72l33l39e20r 9266742899412

Jahoda zase nesouhlasi. Vzhledem k jeho vsude hlasite propagovanemu skotackemu pristupu k cestovani (filosofie: cim levnejsi, tim lepsi), nedivim se ze se mu prici prirazka za pizzu nebo zmrzlinu.

0/−1
11.4.2018 9:43

L49a30d38i51s23l84a74v 95S79l84e80z35á49k 6619183319124

Z toho si nic nedělejte, asi se mu zaseklo tlačítko "Mínus". ;-D

0/0
11.4.2018 21:55

M87i36c88h91a70l 38M12i67l60l11e80r 9936342839782

;-D

0/0
13.4.2018 11:33

G52e79o76r12g 82K88o56m31b95e64r36e32c 9184281586211

"Benefita výletu je možnost poznat X zemí/míst najednou "

Jj, to toho poznam za par hodin. ;-D;-DVsechno navic v poklusu Rv

+1/0
11.4.2018 20:38

A24l18e18š 38J47a10n49á78č90e35k 3833624826933

Kdy budou lodě muset plnit emisní předpisy??? Auta řeší a tyhle neskutečné zdroje znečištění ovzduší jsou politikům fuk, ať jim napálí pořádné pokuty za znečišťování ovzduší takže by lístek na loď pak stál i s cenou za ničení ovzduší třeba miliony :-D

+4/−2
11.4.2018 7:14

M12i55c11h11a82l 69M83i15l47l23e40r 9156922369432

i pro lode plati ruzne predpisy, predevsim o znecistovani mori. Co se tyce oblaku koure a emisi, takove male vyletni lodi jake jezdi na pravidelnych trasach mezi reckymi ostrovy nebo treba Sorrentem, Amalfi, Ischii atd. nadelaji mnohem vic smradu, nez ty velke, kere podlehaji mnohem prisnejsim predpisum.

Nehlede ani k tomu, ze vsechny zajezdove lode dohromady nadelaji min skody ovzdusi, nez svetova letecka doprava a kamiony na silnicich.

+2/−1
11.4.2018 7:36

P16e92t48r 12M88a66r85e25č54e41k 1513391979218

Než letecká a kamionová dejme tomu. Ale proč ti byrokraté skáčou "po hrbu" pouze osobákům?!

0/0
11.4.2018 17:50

J56i14ř92í 47S12c61h80w30a17c45h 8888374188696

....protože náklaďákům "po hrbu" skáčou taky....

0/0
13.4.2018 8:49

P94e96t42r 17Š23u45p84i41t44a 7604927362267

a má to DPF?

+5/−1
11.4.2018 7:09

M39i56c69h40a39l 85M93i89l18l46e66r 9896732629842

pane redaktore, palec nahoru za clanek o lodnich zajezdech (cruises) a jejich destinacich.

Nesouhlas s: "Díky zvýšené konkurenci a klesajícím cenám začaly být plavby dostupné i pro střední třídu.....Z výletních plaveb se během poslední dekády stal bez nadsázky globální byznys."

Lodni zajezdy jsou financne pristupne pro obyvatele mnoha primorskych statu uz HODNE dlouho, dokonce i nizsi stredni tride. Ne kazdy cestuje v kabine s verandou natoz de luxe apartmanu, ne kazdy na 4 tydenni zajezd, ackoliv i tam bezne cestuje stredni trida. V nabidce jsou jednotydenni zajezdy i kabiny jen s oknem (ocean view), nebo ty vnitrni (inside) bez vyhledu ven, umoznujici i mene naplnenym kapsam okusit dovolenou na lodi.

(dovolim si osobni poznamku - sam jsem si usetril na prvni 9ti denni zajezd do Tichomori v 1971, v ocean-view, necele 2 roky po prijezdu do Australie, kdy tu zadny cerstvy emigrant rozhodne nebyl bohacem).

Lodni zajezdy - cruises- se jako globalni byznys rozsirily mnohem drive nez jen v posledni dekade. Tak to pripada vnitrozemsky zijicim Cechum, kteri se dlouho soustredovali na cesty autem do primorskych statu Evropy, pripadne letecky na Kanarske ostrovy, do Turecka ci Egypta a moc si nevsimali co je dal.

Komplikuje to cesta do primorskeho mesta, kde zajezd zacina, bud letadlo nebo vlak -extra naklady.

Lodni zajezdy obvykle pozaduji rozmanitejsi obleceni nez kempovani v Chorvatsku a letet se zavazdlem mezinarodni vahy (do 23 kg) s low costem neni zrovna prakticke.

Autem jen kdyz zacatek a konec zajezdu ve stejnem meste a bud drahe hlidane parkovani nebo na nehlidanem miste- velke riziko.

Obleceni na palube: pres den "casual", klidne jako v kempingu, ale na vecer je predepsany dress code pro navstevu lodnich restauraci. "smart casual" tj. zadne sortky ani plazove obleceni. Jeste vice pro ucasti na formalnich vecerech, kapitanova koktajlova party atd. Kdo nechce, nemusi, ale je zadano, aby vecerel v bufetove restauraci (Lido) a nesel na formalni akce.

+1/−1
11.4.2018 5:23

M85i13c23h61a57l 25M30i56l97l44e26r 9626352249682

Musim dodat, ze v druhe casti clanku, kde pisete o mega-lodich, predevsim tech z Royal Caribbean, ponekud zavadite ctenare k mysleni, ze prave tyhle kolosy bezne stavi v pristavech typu Falklandy, Galapagos atd.

Mega -lodi jsou urcene jako prostredky masove dopravy a masove zabavy, ktere vyhovuji typu pasazeru davajicich prednost dovolene typu primorskeho rezortu, nikam dal se moc nehrnout a byt spokojeni s velkym vyberem zabavy a vychytavkami, ktere rezort nabizi. Tim spis, jestli maji sebou snadno se nudici deticky / nactniky a manzelku, ktera o dovolene rada nakupuje.:-)

Kolosy o vytlaku pres 120 tisic tun a 3000 - 6000 pasazerech nemohou zakotvit v rade mensich pristavu, coz vylucuje radu atraktivnich destinaci z jejich itinerare. Vylodovani v pristavu zabere dost dlouho, protoze nejdriv jdou ven vypravy - denni ci puldenni organizovane tury (na vyber v kazdem pristavu - musi se zajistit predem a plati se za ne navic), pak pasazeri z vyssich trid (apartmany) a nakonec individualni pasazeri, kteri se jdou podivat do pristavu, nebo si zajistili samostatny vylet u mistniho provozovatele. U velkych lodi se vydavaji poradniky na vystup a dostat se ven muze klidne zabrat 2+ hodiny. Pak zase fronta na nalodovani, musi byt vcas pred odplutim - lod na zadne opozdilce neceka! Prochazi se bezpecnostnim ramem jako na letisti.

Tim hure u mensich pristavu, kde kolosy musi zakotvit dal od brehu a dopravovat pasazery na pevninu kyvadlove v zachrannych clunech.

Zatimco mensi lod zakotvi v mensich pristavech a kyvadlova doprava mensiho poctu pasazeru u krasnych malych ostruvku neni problem, plati ze cim vetsi lod, tim omezenejsi itinerar.

Na pravem opaku je zalozena relativne nova spolecnost Viking Ocean cruises, znama doposud svymi ricnimi zajezdy. Ma 5 zbrusu novych lodi, kazda o vytlaku jen 48 tisic tun a max 930 pasazeru. Zameruje se na atraktivni destinace, mene navstevovane.

+1/−1
11.4.2018 6:11

M42i54c74h45a50l 73M46i14l58l51e24r 9786852599742

Viking Sun,Viking Star (Sea, Sky, Orion) a pristi rok 6. lod Jupiter navstevuje prave ty destinace, ktere jste vypsal, ale diky male velikosti svych lodi jich nabizi jeste vic.

Napr. z Buenos Aires pres Falklandy kolem Ohnove zeme, Punta Arenas a chilske fjordy do Santiaga, jina na Galapagos a male ostrovy v Tichem oceanu, nebo cesta norskymi fjordy na Severni Mys, zastavky na Shetlandech a Orknejich a zakotveni primo u Greenwiche na Temzi.

Z Tokya pres Kamcatku, Aleuty a Aljasku do Vancouveru.

Z Karibiku nebo z Miami do pristavu Jizni Ameriky a cesta do puli brazilskeho vnitrozemi po Amazonce az do pristavu Manaus, nebo naopak z norskeho Bergenu pres severni Atlantik, Shetlandy, Faerske ostrovy, Island, Gronsko do kanadskeho Quebeku a po rece Sv. Vavrince do Montrealu.

Lodi Vikinga jsou se svymi 48 tisici tunami sotva ctvrtinou kolosu z Royal Caribbean a poctem pasazeru pod 1000 jsou ctvrtina az sestina. Pomer pasazeru na clena posadku nesmi byt vic nez 2:1. Vsechny kabiny maji svoji vlastni verandu a i ten nejnizsi stupen ma kabinu vetsi, nez zakladni kabiny s verandou na kolosech.

Nemaji zadne rezortni vychytavky typu kluziste, horolezeckych sten, cirkusu, Broadway show, neberou na palubu nikoho pod 12 let veku a jen omezene mnozstvi mladeze 12-17let, nemaji predepsane formalni obleceni ani formalni vecery, kapitanova koktajlova party je "smart casual", strava je vice vyberova - lepsi kvalita, vyberove restaurace jsou zahrnute v cene jizdenky, prave tak zakladni druhy piva, vina a nealko napoju pri obede a veceri, v kazdem pristavu je jedna tura zdrama (ostatni se plati navic), vstup do lazenske casti (spa) vcetne ledove jeskyne, sauny a fitness strediska je zdarma. atd.

Duraz cesty je na destinacich a cestovnich zazitcich, ne na rezortni dovolene.

Samozrejme ale, ze vsechny tohle neni zdarma. Nevyhoda cestovani s Vikingem je ta, ze cesta v zakladni kabine s verandou prijde na dvojnasovek cesty v zakladni kabine s verandou na jedne z velkych lodi.

+1/−1
11.4.2018 6:58
Foto

K26a48m81i98l55a 41N46a41v78r10á18t10i70l95o23v33á 1670748489143

Máte pozoruhodné názory/zkušenosti - můžete prozradit, kolik plaveb s "kolosy" jste již absolvoval? Nezažila jsem jediné vámi popisované negativum. Jednak komická "doprava v záchranných člunech" - ty bývají napevno stále připevněny k lodi i při zakotvení a vámi zmíněná přeprava je realizována velkokapacitními rychlými čluny najatými v jednotlivých přístavech. Otevřeno je vždy několik vchodů/východů. Pořadník - o tom jsem taky neslyšela, nanejvýš jsme si zarezervovali čas v člunu a pokud jsme operativně změnili názor, nebyl problém (neměli jsme luxusní apartmán). Při výstupu přímo na břeh se nerezervuje vůbec nic. 2+hodiny nalodění i vylodění - ve skutečnosti max. 20 minut při počtu pasažérů cca 4300+. . Omezený itinerář - tak to ani omylem, škála výletů na pobřeží je opravdu rozmanitá - fauna, flora, adrenalin vzduch i voda, gastronomie...A dochvilnost při odplutí - já považuji dochvilnost za základní slušnost nejen na dovolené, takže s jejím dodržováním mám ten nejmenší problém.

0/0
11.4.2018 13:56

M22i25c38h22a21l 49M97i64l19l42e46r 9436952339272

Absolvoval jsem prozatim 9 zajezdu, minuly v listopadu, Tichomori/ Papua Nova Guinea a Salamounovy ostrovy, 2000 cestujicich. Nas pristi zajezd bude s Vikingem do fjordu a nekterych pristavu, kam se megalodi vubec nepodivaji.

Spolecnost Princess ZASADNE pouziva vlastni zachranne cluny na kyvadlovou dopravu, v 2003 stejne jako v 2017 a kdykoliv mezi tim. Stejne tak na lodich spolecnosti Celebrity.

Je to pro ne nejjednodussi - vlastni cluny jsou spolehlive, certifikovane na bezpecnost, zadna platba navic externimu provozovateli. Posadka soucasne vyuziva prilezitost spustit cluny, manevrovat a jezdit s nimi jako soucast predepsanych zachrannych cviceni. Mistni cluny byly pouzite na nasich cestach jen jednou a to jen 2 na doplneni poctu.

Delka presunu ve clunech zalezi jak daleko lod mohla zakotvit od brehu a take na povetrnostnich podminkach. Nezridka se stava, ze se doprava musi na cas prerusit, kdyz se zvedne vitr a s nim vlny. Namornikum to nevadi, ale zelene tvare citlivejsich pasazeru a jejich blinkani do sacku na prijemnosti cesty neprida.

V podminkach prepravy si kazda lodni spolecnost vyhrazuje preruseni navstevy pristavu, nebo jejich uplne vynechani z bezpecnostnich nebo povetrnostnich duvodu.

Poradnik vylodovani byl bezne pouzivan pri nasem minulem zajezdu a setkal jsem se s nim i drive v nekterych mensich pristavech.

Itinerar zajezdu je neco uplne jineho, nez skala vyletu v kazdem pristavu - o te nemluvim. Vyber vyletu neni omezeny velikosti lodi, zato ale vyber destinaci, kde velke lodi mohou pristat nebo je navstivit, je v porovnani s temi mensimi znacne omezeny. Viz priklad z Francouzske Polynezie.

Pri zajezdu kolem Noveho Zelandu nam museli zmenit program kvuli extremnim podminkam na jihu, dostali jsme nahradni zastavku v Pictonu. Nase lod byla jen stredni velikosti a presto se nevesla cela k molu. Nebyt odpluti jedne mistni mensi lodi kdyz jsme se priblizovali, byli bychom museli zakotvit v zalivu a dopravovat se na breh ve clunech.

+1/−1
11.4.2018 16:43

M77i79c36h68a37l 95M22i95l44l41e72r 9746182449282

PS. zachranne cluny nejsou povazovany jen za ozdobne privesky, ktere zustavaji viset na lodi a ani se nehnou. Kazdy je certifikovany na 130-150 osob.

Je treba je pouzivat v praxi a soucasne se posadka musi postupne vystridat v jejich spousteni, zvedani, pouzivani a udrzovani. Dokonce i clenove jinych odvetvi posadky, ne jen namornici z povolani, se zucastnuji organizace kyvadlove dopravy zachrannymi cluny. To vse je v bezpecnostnich predpisech.

+1/−1
11.4.2018 16:53

M55a13r46t55i61n 11K19o69l86l16e42r 7811313455624

Zlatý letadla. Tohle když zatopí pod kotlem, tak se celé přístavní město ocitne v oblaku černého kouře.

+3/−1
11.4.2018 0:37

M73i14c47h77a45l 52M40i16l21l18e98r 9286922799482

ne vsechny lode se topi v oblacich cerneho koure. Obzvlast ne ty, ktere maji pohon "gas turbine", plynove turbiny jako nektere lodi spolecnosti Celebrity, z nichz Millennium sla do provozu uz v roce 2000.

Vyhoda je mnohem cistsi provoz, nizsi hluk a mene vibraci. Kdyz jsme vyplouvali pozde vecer od Santorini, kde jsme byli zakotveni v kaldere, zprvu jsme ani nezaregistrtovali, ze uz plujeme, protoze plavba byla nesmirne ticha a bez obvyklych vibraci.

+1/−1
11.4.2018 7:12

A73d89a29m 90B85e43c96h49n70ý 4260674201492

Tak tenhle typ dovolené mě opravdu neláká... cpát se někde s dalšíma 9tis lidma v plovoucí plechovce... děkuji nechci

+4/−2
11.4.2018 0:20

V62á93c23l90a60v 80P66a68v37l39í98k 9742250964354

no to nemá být dovolená v plechovce, to jsou poznávací cesty a každý den jsi jinde. Kdo může říct: Včera jsem byl v Miami, dnes kouřím doutník v Havaně, zítra se koupu v Portoriku a pozítří na Barbadosu ochutnám rum.

Benefita výletu je možnost poznat X zemí/míst najednou (ať pluješ kdekoli) aniž bys platil mraky peněz za přeletové letenky...

Co takhle vidět Řím, Marseille, Barcelonu, Tunis, Sardinii a Sicílii - najednou, za 12000Kč (vnitřní kajuta) a s all inclusive...

+1/−3
11.4.2018 7:39

M47i62c81h25a88l 48M41i52l62l39e58r 9296762639752

uz jsem poznamenal nahore, ze zajezd s mega lodi neni ve skutecnosti moc poznavaci zajezd, na to jsou lepsi lodi stredni a mensi velikosti a poctu pasazeru NE VIC nez 2000.

Vetsina techto zajezdu rozhodne neni All Inclusive!!krome zajezdu s nekterymi mensimi a podstatne drazsimi spolecnostmi (Silver Seas, Azamara, Viking).

V cene jizdenky je z piti pouze caj/ kava z urny nebo automatu, voda a ovocny dzus v samoobsluzne bufetove restauraci Lido, jidlo v hlavni lodni restaraci (3x denne), v samoobsluznem buffetu od 6 rano priblizne do pulnoci, v haburgrarne, kavarne a podobne.

Za specializovane restaurace s malou kapacitou, nekde take za navstevu pizzerie a zmrzlinarny se plati prirazka. Za vsechny ostatni napoje se plati. Take je barova prirazka 15% utraty jako tuzer, kazdy den uctuji $10 az $12 za osobu jako tuzer na osobni lodni ucet pasazera. Za vsechny vylety v pristavech se take plati navic, $30 az $200 na osobu a vylet, podle destinace, transportu, delky vyletu a inkluzi (jidlo v restauraci, vstupne do atrakci atd).

+1/−1
11.4.2018 8:50

M61i76c42h90a52l 26M93i17l67l21e22r 9786452599302

Jahoda zas minusuje ze sameho zklamani, ze zajezdy nejsou All inclusive:-P

0/0
11.4.2018 9:45

P25e70t45r 70N11e18c43h51a30n11i30c51k59ý 7603116618880

Hmm taky si můžu kupovat letenky

0/0
11.4.2018 13:59

Najdete na iDNES.cz