náhledy
Je to drezína, nebo loď? Jako z komiksu působí Pansarbil fm/20 s hranatou pancéřovou karosérii. Stavěli jej v loděnici.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Alvis Stalwart je britský obojživelný nákladní automobil. Celkově bylo vyrobeno přibližně 1 400 těchto vozidel, ve Švédsku jej využívalo pobřežní dělostřelectvo.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Bike-joring představuje švédský koncept zavedený do armády v roce 1948, umožňoval pěšákům přesuny rychlostí až 12 kilometrů v hodině a přitom šetřil jejich síly.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Další konstrukcí na základě československého tanku LT-38 je stíhač tanků Hetzer, který se vyráběl na konci druhé světové válce v Protektorátu.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Infanterikanonvagn (Ikv) 91 byl navržen pro přímou podporu střeleckých družstev švédské armády. Byl obojživelný, celkem vzniklo 212 kusů.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Interiér obrněného transportéru Pbv 301 byl pro osm mužů výsadku velmi stísněný.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Jako z komiksu působí Pansarbil fm/20 s hranatou pancéřovou karosérii. Stavěli jej v loděnici.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Jedno z pěti vyrobených obojživelných vozidel tgb 12, které testovala švédská armáda. Projekt byl zastaven pro nedostatek financí.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Artillerikanonvagn (Akv) 151 vznikl na základě poptávky švédských ozbrojených sil na samohybnou obrněnou houfnici ráže 15,5 cm. Prototyp byl dokončen v roce 1960, zbraň měla dostřel přes 25 kilometrů.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Když nemáš nový tank, modernizuj starý. Modernizovaný druhoválečný Centurion sloužil ve Švédsku až do roku 2001 jako Stridsvagn 104.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Klöckner-Deutz A 3000 byl první dieselový náklaďák zavedený do švédské armády, která 600 kusů strojů na tažení houfnic koupila v Německu v roce 1943.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Pohled z ochozu na Stridsvagn 103, bezvěžový tank švédské konstrukce.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Pro operace v těžko průchozím terénu stavěli Švédové vozidla Bv 206.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Scania SBA 110 byla pro švédskou armádu tažným koněm logistiky obrněných sil. Ve službě vydržela pět desetiletí.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Sovětský lehký obojživelný tank T 37 se do Švédska dostal jako kořist ze Zimní války v sousedním Finsku.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Stridsvagn (Strv) FM31. Konstrukce z konce dvacátých let kombinovala pásový a kolový podvozek, posádka byla tříčlenná. Vyroben byl pouze jeden kus, který se používal k výcviku řidičů.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Stridsvagn (Strv) m37. V roce 1937 padlo rozhodnutí zavést do švédské armády lehké tanky vyzbrojené kulomety. Zakázku získalo československé ČKD s modelem AH-IV.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Strigdsvagn m/21 stál u počátků švédských tankových sil. Deset kusů nakoupila severská země v Německu.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Štábní automobil Volvo TPV je kříženec podvozku lehkého náklaďáku LV101 a kabiny civilního taxikářského vozu.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Terrängbil m42 LV postavilo na začátku 40. let Volvo jako armádní nákladní vůz s pohonem všech čtyř kol. V letech 1943 až 1947 obdržely švédské ozbrojené síly celkem 816 vozidel.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Volvo TP 21 Suggan sloužilo jako radiovůz, kde dva operátoři seděli na zadních sedadlech. Vůz vybavený benzinovým šestiválcem o objemu 3,6 litru byl rychlý a velmi pohodlný.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
V Praze zkonstruovaný lehký tank vz. 38 sloužil ve švédské armádě jako Stridsvagn m/41.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Artillerikanonvagn (Akv) 151 vznikl na základě poptávky švédských ozbrojených sil na samohybnou obrněnou houfnici ráže 15,5 cm. Prototyp byl dokončen v roce 1960, zbraň měla dostřel přes 25 kilometrů.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Arsenalen. Vstup do tankového muzea, které se nachází u švédského města Strangnas.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz
Renault NC 27. Jde o jediný dochovaný exemplář tohoto tanku na světě zakoupeného do Švédska na testování v roce 1928.
Autor: Tomáš Málek, iDNES.cz