Během stavby, která začala v roce 2006, objevili dělníci tržiště z byzantské éry, římský hřbitov a mnoho dalších pokladů z dlouhé a bohaté historie města. Nálezy zastavily výstavbu metra a vyvolaly otázky, jak město modernizovat a zároveň ochránit bohatou historii. Odpovědí bylo spojit obojí do jednoho celku. Historii si tak mohou užít všichni současní cestující.
„Všichni obyvatelé Soluně uvidí, že tento boj nakonec stál za to. Dnes máme před sebou metro i starověké ruiny Soluně Jsem přesvědčen, že se jim bude metro líbit, užijí si to a také budou tento vzácný poklad chránit,“ prohlásil při otevíracím ceremoniálu řecký premiér Kyriakos Mitsotakis.
Soluň má tak světový unikát, kdy cestující projdou podzemním muzeem, aby se dostali k vlaku. Stavitelé museli kopat hlouběji, než bylo původně plánováno, až 31 metrů pod povrch města, aby se ujistili, že tunely vedou až pod archeologickými nálezy a ty tak zůstaly zachovány.
Jedna z archeoložek, které na projektu spolupracovaly, prohlásila, že pro Soluň je to příležitost stát se druhým Římem, pokud tedy jde o starožitné relikvie.