Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M35i56c76h56a90l 72M82i68l12l19e96r 9966922299842

Muj deda pracoval jako pruvodci pro Compagnie Internationale des Wagons-Lits pd 1919-1939, nez jeho cast prevzala v ramci nemecke okupace na 2 roky Mitropa. Jejich uniformy byly v udobi W-L hnede, stejne jako ve filmu Vrazda v Orient expresu natocenem v 1974.

Pak po valce deda znovu pracoval pro Compagnie Internationale W-L do 1949, nez z ni komunisti vystoupili, ceskoslovenske odvetvi spolecnosti znarodnili, prejmenovali na Jidelni a Luzkove vozy, pruvodcim a jinemu vlakovemu personalu odebrali cestovni pasy.

Dedu nejdriv preradili na domaci vlaky a o rok pozdeji propustili protoze nebyl komunista a protoze meli prebytek personalu. Podobne dopadl jeho svagr, ktery byl sef-kucharem.

Deda jezdival behem sve kariery na ruznych trasach po Evrope, nejcasteji Praha - Rim a Praha Pariz, ale take se Simplon - Orient expresem.

Z Parize tehdy vyjizdel Simplon-Orient expres jako jeden vlak, ktery se v Belehrade rozdelil na sve dve vetve. Jedna vetev pod jmenem Orient expres pokracovala pres Nis a Sofii do Istanbulu, zatimco druha pod jmenem Simplon expres jela pres Skopje a Solun do Athen.

Jel jsem se Simplon expresem zacatkem ledna 1969 z Belehradu do Athen, cestu, ktera trvala 23 hodin. To uz to ale nebyl ten drivejsi luxusni vlak, jen normalni mezinarodni rychlik s pripojenymi nekolika luzkovymi vozy. Personal na uzemi Jugoslavie a az do Athen byl jugoslavsky, z jejich firmy KSR (Kola za spavanje i rucavanje).

Jizdenky bylo mozne objednat a koupit v Praze v Cedoku a byly prekvapive levne i s luzkovym priplatkem. Koupil jsem si 2. luzkovou tridu, ale protoze to bylo v zime a pasazeru bylo velmi malo, mel jsem cele kupe jen pro sebe.

Jugoslavsky jidelni vuz jel jen na jugoslavskou hranici a po nasledujici hodiny do Athen si cestujici bud koupil nejake obcerstveni/ kavu/ piti od pruvodciho - nebo si prinesl na cestu svoje vlastni jidlo.

0/0
doporučit
7.6.2019 7:07

K57a70r42e90l 75M81o81k79r67ý 9310704849875

Je to aspoň klimatizované? Anebo je to "historické" se vším všudy? :-)

0/0
doporučit
5.6.2019 15:04

J75o89s39e39f 92Z90a91h69á30l49k61a 4833119168236

Vozy prošly před 15 lety rozsáhlou rekonstrukcí. Klimatizaci mají a mají i podvozky na 160km/h.

+1/0
doporučit
6.6.2019 10:55

M84i49c25h41a95l 14M34i75l46l52e19r 9476552879552

vozy prosly drivejsi rekonstrukci uz koncem 80. let.

Nebylo mozne, aby nemely klimatizaci a zmodernizovane hygienicke zarizeni,

kdyz chteji uctovat ceny odpovidajici luxusni jizde po Evrope a nalakat americke turisty!!

Jeden ze zakladnich pozadavku- dobra klimatizace v lete i vytapeni v zime

0/0
doporučit
7.6.2019 7:13

Najdete na iDNES.cz