náhledy
Přes 1 500 kilometrů dlouhá, 18 metrů široká železnice má Mexiko vyjít za 20 miliard dolarů. Ale Mayský vlak má do státní kasy přinést mnohem více peněz.
Autor: ČTK
„Jediný strom nebude poražen,“ sliboval v roce 2018 mexický prezident Andrés Manuel López Obrador.
Autor: Profimedia.cz
Proti stavbě železnice už bylo podáno mnoho žalob a několikrát byla pozastavena.
Autor: Profimedia.cz
Podle odpůrců železnice se staví příliš rychle a špatně
Autor: Profimedia.cz
Fotografie z jednoho z mnoha protestů proti stavbě Mayského vlaku. Podle průzkumů nesouhlasí s projektem zhruba polovina Mexičanů.
Autor: Profimedia.cz
Místy mají být koleje položeny ani ne metr nad krasovými jeskyněmi.
Autor: Profimedia.cz
„Přivede to sem infrastrukturu a turistiku, což je náš hlavní zdroj příjmů,“ těší se na Mayský vlak jeden z obyvatel Cancúnu.
Autor: Profimedia.cz
Stavba byla zahájena v červnu 2020.
Autor: Profimedia.cz
Vláda chce pomocí Mayského vlaku dostat návštěvníky z pláží u Karibského moře v okolí Cancúnu, Playa del Carmen a Tulumu do nitra poloostrova k chrámům v Chichén Itzá a Palenque
Autor: Reuters
Pláže v Cancunu navštíví až sedm milionů turistů ročně.
Autor: AP
Turisté na vrcholu pyramidy v archeologické oblasti Coba na Yucatánu.
Autor: AP
Mayské ruiny v Palenque.
Autor: AP