Diskuse k článku

Bezpečnější než letadlo je už jenom výtah, říká expert na nehody letadel

Také nasedáte do letadla se smíšenými pocity? Není na tom nic divného, letecké katastrofy jsou vděčným tématem. Ladislav Keller nejen o nehodách přednáší na ČVUT. Bývalý kapitán Boeingu 737 sepsal také studii o sebevraždách pilotů spáchaných v práci. V rozhovoru pro magazín Víkend MF DNES říká: „Vytížení pilotů se neustále stupňuje.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K59a24r23l 42R54i76e86g15e24l 4524942348846

Trochu to prehnal s tim luxusnim plamenometem..

5.9.2018 21:26

J73a26n 29F31i66a84l11a 7398403504866

Statistika je věda velkých čísel. Já mám život jen jeden.

A jak je možné, když je v letectví nasazena tak úžasná technologie, že se ztratí každé čtvrté zavazadlo? To je mnou vypozorovaná statistika.

2.9.2018 20:24

M72i45c28h26a65l 38M68i86l73l46e59r 9686712409772

nebude na to mit predevsim vliv s kym letis a kudy? Nektere aerolinky a nektera letiste jsou tim notoricka, zatimco jina se pysni uz vybornou statistikou.

4.9.2018 0:23

M10a66r76c54e37l27a 30B64í13l54á 4627980302279

zajímavé, ale vyprávění o MH370 spíše naznačuje, že pilot mohl plánovat přistání na nějakém ostrově, možná unést letadlo, ať už z důvodů ideologických či vyděračských, a nezdařilo se; proč by to trénoval, kdyby hodlal napálit to do hladiny oceánu

2.9.2018 17:29

K62r71y40š96t56o14f 84L88a23n68í64k 1839330935165

mne v Londyne sebrali i vyvrtku.

1.9.2018 15:55

V73a58c52l76a38v 66H80a74j37e94k 3346739259

A co lanovky??

1.9.2018 12:34

M11o63j92m96i70r 40P69e60ř69i55n13a 6758930756

Nebezpečné!

5.9.2018 23:15

M72i69c79h77a73l 53M35i46l73l87e71r 9346922879562

ohhledne ubytovani leteckych posadek po zamorskych nebo mezikontinentalnich letech

Nevim jak jine aerolinky, ale Emirates v Melbourne ubytovavaji v 5* hotelu, Pullman Melbourne on the Park.

SAS posadky letajici do Tokia (Narita) jsou ubytovane v 5* Radisson Narita. Oba hotely znam, jsou kvalitni, maji posilovnu i bazen, dobrou kuchyni a posadky v nich maji skutecne pohodli.

Kdyz prileti posadka Emirates po 14 hodinovem letu z Dubaje, maji obvykle 48 hod pauzu, nez nastoupi dalsi let.

31.8.2018 21:30

D39a43n62i16e24l 58M53a17g94n38u29s 4283225974857

To jsou ale dlouhé lety, po kterých následuje povinná pauza. Napište, kde vás ubytovával TS při trojboji nebo čtyřboji :-)

31.8.2018 23:10

M82i95c60h91a36l 49M90i31l46l12e89r 9186742469672

nemohu napsat. Ackoliv mam za sebou mnoho letu s ruznymi aerolinkami, s TS jsem nikdy neletel.

Pred mnoha lety jsem letel s CSA, kdyz to jeste byly Ceskoslovenske aerolinie a JAT.

Pri ceste z Evropy me tenkrat CSA ubytovaly v Singapore na dve noci v nejakem hotelu /motelu spolu s posadkou. Byl jednoduchy, ale velmi pohodlny s krasnou tropickou zahradou a velkym plaveckym bazenem. To bylo jeste v dobach, kdy nebylo tolik leteckych spojeni a ne kazdy den. Aerolinky mely povinnost se zdarma postarat o pasazery, kteri nemeli pokracujici spojeni ten samy den a zajistit mu cestu z / na letiste taxikem, nocleh a jidlo.

Pak jsem dal ze Singapore pokracoval s MSA (predchudce pozdejsich Singapore Airlines), australskym Qantasem a ANA / Ansett.

Na domaci lince v Australii behem let s TAA, ktera pozdeji splynula s Qantasem, Jestar (lowcost Qantasu) a Virgin Australia. Pozdeji v Evrope s CSA ( Ceske aerolinie), Alitalia, Lufthansa, Tyrolean, Austrian, British Airways, na zamorskych linkach vedle Qantasu, SAS (Scandinavian), Air New Zealand, Air Tahiti Nui, British Airways, Emirates. Jednotliove aerolinky nabidnou pasazerum pri zamorskych spojenich vyhodnejsi ubytovani v jejich centralnim meste nebo v nekterych hotelich, s nimiz maji smlouvy v jinych mestech. Tak jsme se ubytovali napr. ve zminenem SAS Radisson v Narita na ceste z Australie do Evropy s prestupy na linku SAS v Tokiu a Kodani.

4.9.2018 0:42

M37i76c62h46a20l 11M95i79l64l56e54r 9566812919902

koukam, ze do meho seznamu patri jeste Fiji Airways.

4.9.2018 0:44

D56a74n53i46e47l 79M13a55g85n65u30s 4673265484857

Já myslel, že jste létal jako pilot. Cestující jsou na tom pochopitelně jinak.

4.9.2018 7:56

M81i89c69h83a36l 33M47i56l51l40e35r 9236672109792

u dlouhych letu vim, kde ubytuji posadky mimo Evropu, kdyz se s nimi setkavam v hotelich.

5.9.2018 22:39

T73o46m83á97š 31K85u61c88h80a46ř 3697601248591

Možná je nejbezpečnější v přepočtu na překonané kilometry, ale reálně, když člověk někam leze, posuzuje riziko nehody/smrti vztažené k jednotce času. A tam nám to už začíná vycházet jinak, vzlášť v okamžicích startu a přistání.

31.8.2018 20:53

T38o21m35á95š 38T32a16t10í40č60e65k 5420162520668

Mám takový dojem, že na počet přepravních událostí jsou před letadly jenom vlaky. Jak je to v tomto ohledu s výtahama, nevím, ale asi taky.

31.8.2018 23:46

I73v43o 29Ž57i63ž78k67a 8773447111261

Na počet přepravních událostí letadlo prohrává u všeho - horší jsou jen motorky a kola. Ale na počty hodin strávených v dopravním prostředku je před letadlem bezpečnější kromě vlaku i autobus. Tady je odkaz:

https://technet.idnes.cz/jak-bezpecne-je-letani-letecke-nehody-statistiky-f64-/tec_technika.aspx?c=A150324_175335_tec_technika_pka

2.9.2018 11:19

M31a75r20t55i25n 97N50e28r28m33u35t 4829160448464

K tomu jsou do autonehod započítáni i spěchálisti nebo magoři, kteří se zabili vlastní vinou.

1.9.2018 16:39

J66i92r27i 34P87u66z13a 4351118771901

Kdo se bojí létat tak at' dřepí doma.

31.8.2018 18:41

J25a22n 43S17k45ý25p50a23l34a 7657802222361

Není nad statistiku. Obzvláště, když si parametr můžeme zvolit. Často se říká, že letadlo je nejbezpečnější dopravní prostředek... a občas se i dodá, že v počtu nehod na kilometr. To je vše pravda. Ale co kdybychom se podívali na jinou statistiku. Letadlo patří k nejvíce nebezpečným dopravním prostředkům na počet startů... To se raději moc neuvádí.

(pozn. Letám pracovně, 30-40 letů ročně, takže nejsem nějaký strašpytel z letadel; jen bych rád, aby zde byla uvedena i ta ne příliš dobře vycházející statistika)

31.8.2018 17:11

J39a59r98o18s29l16a49v 12H33o75r22á64k 8522434335359

Už jsem tady na podobný nesmysl reagoval - nevymýšlejte statistiku, která nemá logický smysl.

31.8.2018 17:30

E15d62u75a48r78d 82D10r15á93b67e53k 7707793149869

A nebo na počet oken, co? Koho taková statistika zajímá? Nemá žádný význam... Počet startu letadla zažijete o mnoho řadu méně než nastartování auta. A proto je pořád letadlo bezpečnější prostředek ve vašem životě.

6.9.2018 16:46

J67a84r96o27s48l64a78v 59K87a23d48l80e88c 5171119812481

Zkuste jinou statistiku - a sice jakou máte pravděpodobnost přežití leteckého neštěstí...;-D

31.8.2018 15:29

J11i43ř51í 64B75r27e67z85o88l29u13b42s48k63ý 7147159360572

Dost velkou.

31.8.2018 15:39

I21v28o 96J47a81n64á78č83e59k 8723323401382

Velmi vysokou, třeba dneska v Soči, letadlo komplet zrušené a všichni přežili.

1.9.2018 13:20

J55a35r78o30s75l18a79v 63K46a17d65l13e74c 5641179462181

To už prakticky není nehoda, ale štěstí...;-D

2.9.2018 9:00

I83v44o 10J81a49n36á51č97e21k 8693253801412

To není žádné štěstí, to je vcelku normální následek letecké nehody.

7.9.2018 15:20

E98d93u47a70r88d 63D43r34á44b46e73k 7767553219609

Tahle statistika je známá a v podstatě máte jistotu, že to orezujete. Sjet z dráhy a podobně, nic smrtonosneho...

6.9.2018 16:48

E38d96u29a77r12d 20D46r79á41b27e84k 7197973889769

Orezujete =prezijete.

6.9.2018 16:48

J23a41r92o57s52l31a77v 40K27a42d68l62e72c 5821719832291

Statisticky sice ano, ale letadlo je i tak nejnebezpečnějším dopravním prostředkem. To, že spadne letadlo se jaksi oproti výtahu, již předpokládá, jelikož je tam mnoho faktorů. Nejdůležitější je, že s nástupem do letadla předáváte svůj život stovkám jiných lidí, kteří let mohou ovlivnit.

31.8.2018 15:04
Foto

R57o48m87a73n 88I82v62i55č88i95č 8583935740320

Svůj život předáváte do rukou ostatních opuštěním svého domu. A ani tak nejste 100% v bezpečí

31.8.2018 15:17

J50a76r91o24s94l46a37v 78K91a75d34l46e16c 5281899882401

To nic nemění na nebezpečnosti létání.

31.8.2018 15:21
Foto

R53o52m95a36n 44I43v86i26č82i97č 8813305800110

Letadlo prostě není nebezpečné. Množství lidí, které zemře následkem pádu letadla je proti jiným prostředkům prostě malé. Šance, že se zabijete v autě je snad 60x větší, přesto ho používají prakticky všichni

31.8.2018 16:16

J47a13r46o31s34l93a90v 94K59a82d50l30e96c 5831579382201

Nesmysl. Porovnejte počet celkových nehod automobilů s počtem usmrcených a počet leteckých nehod s počtem usmrcených při nich.

31.8.2018 19:58
Foto

R58o62m60a25n 17I58v49i52č94i70č 8433935970340

Tak z toho vám vyjde jen známý fakt, že v jednom letadle letí mnohem víc lidí než jich jede v jednom autě.

31.8.2018 20:07

J41a69r50o40s54l20a68v 17K47a20d56l67e47c 5961349832341

Na tom vůbec nezáleží. To jen opravujete statistiku k potřebnému obrazu. Důležitý je počet nehod a počet usmrcených, tečka.

1.9.2018 8:49

I64v66o 90J33a79n38á16č76e68k 8513333981612

Vážený pane, jste mimo. Pokud se nepletu, tak za posledních 30 let u nás nebyla smrtelná dopravní nehoda letadla. Za tu dobu v autech zahynulo odhadem 30000 lidí.

1.9.2018 13:24

J31a53r29o37s39l61a89v 45K47a81d51l21e64c 5361409822921

Melete furt dokola... jde o počet nehod a počet usmrcených. Zjistěte si kolik autonehod připadá na vašich 30 tisíc mrtvých - navíc na to připadá několikrát více nehod nenahlášených. Statisticky máte větší šanci na nehodu v autě, ale ne smrtelnou. V letadle je smrt prakticky to jistota.

2.9.2018 8:57

E81d60u70a90r15d 87D31r65á89b45e51k 7777333659489

Vám hodně záleží, pokud umřete, klik lidi zemře s vámi, nebo jak to mám chápat? V autě zemřelé sám, nebo s řekněme dalšími třemi lidmi. Je to rozdíl oproti smrti s šedesáti dalšími?

6.9.2018 17:10

I78v18o 57J65a31n10á25č81e71k 8683383351182

Aha, už to chápu, vy používáte nesmyslnou logiku a tedy hodnotíte počet obětí na počet nehod. Jinými slovy ve vašem případě čím více malých nehod tím lépe. Ji nými slovy pokud bychom měli každý den tisíce malých nehod letadel, tak by podle vás byly bezpečnější než auta. Vaše logika je poněkud zvrácená, bezpečnost letecké dopravy je právě o tom, že těch nehod denně je naprosté minimum v rámci celého světa. Vy to děláte logikou, pokud jsem účastníkem nehody jakou mám šanci přežít. Logické je to brát jakou mám šanci se stát účastníkem nehody.

7.9.2018 15:20

T40o97m76á44š 84Š63t63e11c 4438710845127

Život dávate do rúk stovkám poriadne vycvičených a pravidelne skúšaných ľudí. To sa s tými diletantmi, ktorí pred x rokmi napísali jeden test a urobili jednu jazdu v autoškole, nedá porovnávať.

31.8.2018 18:30

J50a13r72o22s21l37a88v 25K29a21d48l53e68c 5231639552521

Ze sedačky v letadle to nemohu ovlivnit. Ze sedačky automobilu ano.

31.8.2018 19:58

M40i92c38h53a45l 11M35i44l17l16e48r 9636972749442

nemuzes.

Ze sve sedacky pasazera v automobilu neovlivnis nic.

Ze sve sedacky ridice ovlivnis jen sve auto - ale NEOVLIVNIS, jestli ten proti tobe nebo vedle tebe je blazen - ruplo mu, pil, vylejva si na jizde svou blbou naladu, agresivitu, textuje, ji svuj obed pri jizde, napomina decka v zadu na sedadle, nezvladl rizeni v mimoradnych silnicnich podminkach, je prilis unaveny a usnul za volantem nebo treba bezhlave specha...a to zdaleka nejsou vsechny moznosti, ktere zavinily nehody.

31.8.2018 21:11

J44a54r92o20s10l62a60v 30K83a66d93l75e51c 5331139912351

Vždy je možnost ovlivnění. U letadla nikdy.

1.9.2018 8:50

I20v64o 41J45a49n94á44č64e19k 8243453921532

U letadel taky, záleží kam si sednete.

1.9.2018 13:25

T69o35m10á48š 90Š17t92e78c 4878570635507

To je presne ten problém, na ktorý sa snažím poukázať.

1.9.2018 10:34

D14a49n53i75e25l 78J74a69n97k67o 9629209340302

Hlavně že žijete v iluzi že auto máte pod kontrolou :-D

31.8.2018 21:27

J19a10r65o39s36l60a80v 91K59a11d95l62e74c 5491509302691

Jde jen o pravděpodobnost... a věřte, že jsem hodně havárií již odvrátil. Jen u dvou jsem nedokázal nic, ale naštěstí to odnesly jen plechy.

1.9.2018 8:52
Foto

R21o64m29a70n 30I73v65i51č60i34č 8683335600350

No vidíte, dvě nehody. Já v letadle ještě nehavaroval :)

2.9.2018 10:46

J43a18r64o56s21l85a38v 56K66a87d38l10e12c 5551549662191

To máte štěstí, jinak byste tu už nebyl...

2.9.2018 20:28

Najdete na iDNES.cz