„Letěla jsem na dovolenou s přítelem, ten den v Praze sněžilo a náš let měl zpoždění, ne nijak obrovské, ale na letišti v Dubaji ho nezvládli. Původní letadlo, kterým jsme měli letět, jsme nestihli a tak jsme letěli jiným. Jenže naše kufry s námi necestovaly,“ vypráví cestovatelka o cestě na vysněnou dovolenou.
Letecká společnost je odmítla odbavit, jejich problém nezajímal ani ambasádu |
„Kufry mého přítele dorazily na Maledivy druhý den, moje ne. Z počátku jsem si z toho dělala srandu, ale když nedorazily ani třetí a čtvrtý den, začalo to být náročné. Byli jsme na malém ostrůvku, kde nebylo možné si nic koupit. Dubajské aerolinky mně ještě darovaly balíček s oblečením, který obsahoval dlouhé kalhoty a zřejmě noční košili s dlouhým rukávem,“ popisuje začátek dovolené na ostrově Jana Vlková, která samozřejmě požádala o odškodnění.
„Letiště v Dubaji na moji žádost nereagovalo. Ještě na Maledivách jsem musela vyplnit příšerně dlouhý formulář, kde chtěli vědět všechno, značky oblečení, značky kosmetiky a tak dále,“ říká cestovatelka a dodává: „Měla jsme štěstí, že si v příručním zavazadle vozím všechno nezbytně důležité. Beru pravidelně léky a rozhodně bych se bez nich neobešla šest dní.“
Po šesti dnech kufry dorazily. Bez omluvy. Bez odškodnění. „Musím říct, že z mého úhlu pohledu šlo o naprosto triviální situaci. Prostě jsme jen z Dubaje odlétly jiným letadlem, což na letišti museli vědět včas. Takže nechápu, že se kufry zatoulaly na tak dlouhou dobu. Navíc příteli kufr dorazil do destinace druhý den, můj se toulal po světě o dost déle,“ vzpomíná Jana Vlková na nepříjemné chvíle, kdy na ostrově zůstala pouze s jedním tričkem, šortkami a léky.
„Bylo by fajn, kdyby se k tomu letiště nějak postavilo, myslím, že to ocení každý klient, když se mu dostane alespoň nějaké odpovědi,“ uzavírá vyprávění cestovatelka.
Co dělat, když se vám stane něco podobného? „Vždy je potřeba vždy kontaktovat handlingovou společnost, která se stará dané letecké společnosti o odbavení letu. Prostřednictvím reklamačního oddělení handlingové společnosti je následně zapotřebí nedoručené zavazadlo řešit,“ říká Denisa Hejtmánková, tisková mluvčí Letiště Praha.
Stalo se vám něco podobného? Zůstali jste na letišti bez pomoci aerolinek či cestovní kanceláře? O své příběhy se s námi můžete podělit. Napište nám na specialniprojekty@mafra.cz