Stanice Olimpiiska | foto: Bronislav Jarošpro iDNES.cz

Jízda rekordním metrem v Kyjevě. Osm stanic, kde se vyplatí vystoupit

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Je to třetí nejstarší systém podzemní dráhy někdejšího Sovětského svazu. A ačkoli je moskevské metro jistě slavnější, zajímavostí a krásou mnohých stanic se s ním to kyjevské může směle poměřovat. Vydejte se s námi do podzemí hlavního města Ukrajiny. Tak hluboko, jako nikde jinde na světě.

Tři linky, dvaapadesát stanic, vozy v ukrajinských barvách, 1,3 milionu lidí přepravených za den a lístky za pakatel. Takové je kyjevské metro, jehož první stanice se cestujícím otevřely v roce 1960.

U okénka platím v přepočtu asi osm korun za lístek s neomezenou časovou platností. Jak tady jednou nasednete, můžete jezdit tak dlouho, dokud podzemí neopustíte. Tím teprve jízdenka platnosti pozbývá. Ideální pro dlouhé putování bez jasného cíle, kdy se prostě jen chcete svézt nebo si prohlédnout zdejší stanice. Je totiž na co se dívat a čemu se divit.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se