Diskuze

Cesta do Chorvatska 2016. Čeká nás velké silniční trápení

Naše redakční výprava se před týdnem snažila najít cestu k Jadranu a zpět tak, aby se vyhnula kolonám. Nešlo to. Zažívali jsme opakované pocity zklamání, když každá cesta, jíž jsme se vydali, se zasekla na nějakém zúžení řízeném semaforem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R65o86b21e16r25t 68Č30e74p

21. 6. 2016 0:42

Vyhnout se zacpe je pomerne jednoduche. Lette letadlem, nebo hodte auto na vlak a relaxujte 😉...

0 0
možnosti
Foto

J51i45ř35í 29E59r36b55e92n

19. 6. 2016 15:18

Naše čerstvá zkušenost z cesty Krkonoše - Biograd:

- v ČR je pro nás ideální trasa Jičín - Poděbrady - Havlíčkův Brod (ty prvotřídky jsou opravdu rychlejší než D10+R1+D1), u Jihlavy se napojit na D1 (ta tři omezení ze 130 na 80 km/h se dají vydržet), v Brně sjet na D2 a jet na Bratislavu.

- slovenská dálniční e-známka (10 € = cca 270 Kč na 10 dní) se dá koupit jak na poslední české, tak na první slovenské odpočívce (placená dálnice je až za ní), máte to i s dokladem.

- na slovensko-maďarské hranici si koupíte maďarskou e-známku (2975 HUF = cca 260 Kč na 9 dní), i když tam právě končí dálnice a dalších cca 15 km se "ploužíte" devadesátkou po široké prvotřídce mezi rumunskými kamiony. U Levélu najedete na krásnou dálnici M1 a pak můžete buď jet až k Budapešti, kde přejedete na neméně krásnou M7, anebo si to kilometricky trochu zkrátit po hodně nepříjemné silnici 81 Györ-Székesfehérvár (takhle příšerná nebyla ani karlovarská I/6 v 90. letech). Nicméně až na chorvatské hranice se vezete po skvělé dálnici okolo Balatonu, kde doporučuju i přespat a odpočinout si.

- do Chorvatska vjedete víceproudým hraničním přechodem Letenye/Goričan (pasová kontrola) a pár kilometrů za ním začíná placená A4 - lze se jí vyhnout po prvotřídkách, ale je to výrazně pomalejší. K Záhřebu to bude stát 42 kun (cca 150 Kč), samotný obchvat metropole je bezplatný, dalších pár set kilometrů se už ale prohnete - "náš" exit Benkovac nás vyšel na 128 kun (cca 460 Kč). Kvalita chorvatských dálnic (kvalita povrchu ani vodorovné a svislé značení) přitom není výrazně vyšší než naše a retroreflexní "hlukové" krajnice jsem skoro neviděl.

Kdo jedete na naftu, nedoporučuji základní chorvatské palivo za cca 8,50 kn - není kvalitní, máme forda 1,6 TDCi, spotřeba při ustálené rychlosti 120-140 km/h byla zhruba 6,3 - 6,9 litru a každou chvíli regeneroval výfukový filtr, zatímco na maďarskou naftu od Agipu jsme se při stejné rychlosti přes 5,5 litru nedostali. I když svou roli hraje ta kvalita silničního povrchu.

0 0
možnosti
Foto

J98i65ř82í 15E89r85b39e15n

19. 6. 2016 15:24

A trasu přes Rakousko a Slovinsko moc nedoporučuju. Nejen kvůli těm uváděným uzavírkám (v Maďarsku jsme potkali jedinou a v Chorvatsku žádnou), ale i kvůli vyčůranosti slovinských zákonodárců a nutnosti si koupit měsíční známky za 30 eur, protože znají jen platnost 7denní nebo měsíční. Lze to sice objet po prvotřídkách, ale snadno se zamotáte a nevratně se dostanete na placený dálniční nájezd, kde už četníci rádi hlídají...

0 0
možnosti
JK

Za velmi podstatnou informaci z tohoto článku vidím, to, že ENC stále neplatí na cestě do Zagrebu, z chorvatského webu jsem měl dojem že už platí i tam.

0 0
možnosti
PK

P39e79t41r 16K58a54l28a

17. 6. 2016 22:46

Kdo je chytrý tak lítá

2 0
možnosti
PK

"potřebujeme fotit místa na cestě"

Spis delat promo a reklamu na Hyundai, povinne vyplnujici nejmene 40% kazde fotky!

6 0
možnosti
MK

Dokud jsou děti malé, tak jet autem ve čtyřech do Chorvatska má smysl. Jakmile ale odrostou, tak člověk zjistí, že jet tam autem ve dvou už moc smysl nemá. Pokud tam nejede na jachtu, nebo za nějakou jinou aktivitou. Cenově stejně ho totiž vyjde letecky do nějakého hotelu s all.

1 1
možnosti
PM

P24e86t49r 20M64i51c79h12a88l

15. 6. 2016 20:28

Ty budeš asi ekonom, ale někde na úrovni Sobotky. :-)

0 1
možnosti
OJ

K tomu úseku Linz - Graz:

- sjíždět na Traboch a jet přes Leoben skrz město je opravdu hodně velká ptákovina ;-D je to sice asi kratší, ale mnohem rychlejší a pohodlnější je vydžet na A9 o 4km dál na Knoten St. Michael a tam prostě sjet na S6 směr Bruck / Wien ;-)

- vysoké pece v podhůří Alp? překvapuje mě, že to redaktory z rubriky 'Cestování' překvapuje. nedaleko od Leobenu je obrovský důl (či spíše lom) na železnou rudu.

- ano, Knoten Bruck (S6 / S35) je v rekonstrukci a nejspíš ještě dlouho bude, asi nejlepší je sjet na Bruck West / Oberaich a v Brucku pak najet přímo na S35 (což mimochodem není žádná východozápadní dálnice, ale jen spojka mezi A9 a S6). většinou se tam dá levně natankovat. nedivte se, že se nevracíte na A9, vždyť té - se zpoplatněným tunelem - jste se přeci chtěli vyhnout!

- "...před tunelem Gratkorn 3 a my za ním konečně uhýbáme směrem na Slovinsko, rovně pokračuje dálnice na Vídeň..." - cože? tak teď teda opravdu nechápu, co máte na mysli, a to to tam znám! asi se pokoušíte zmást nepřítele. poté, co se S35 napojí na A9, se jede pořád rovně až do Slovinska.

- dvojlůžkový pokoj se snídaní za 80 eur je i na Rakousko poměrně drahý - slušné B&B se dá sehnat kolem 60

2 0
možnosti
DK

Trasu přes Ilz a Gornaja Radgona (doufám že je to správně) vynecháváte proč? Pokud někdo nejede až na Makarskou a vyráží na den, tak krásnější cestu neznám. Hlavně ten hrad na skále a vinice...krásnej pohled.

Pokud jedete na Istrii, tak se vyplatí ta Slovinská známka, tam už má i smysl.

0 0
možnosti
DP

D42a32v78i13d 80P93ě12c76h

14. 6. 2016 21:18

I ta cesta může být zábava - cestou na Balkán je přece tolik zajímavých míst, které rozhodně stojí za zastávku, nebo třeba i přespání. Cesta mimo hlavní tahy v nejrušnější dny sice bude delší, ale rozhodně nepůjde o silniční trápení.

2 0
možnosti
JS

Jenže našinec si to nedovede vychutnat.

0 0
možnosti
PM

P57e40t85r 56M46i11c13h92a83l

14. 6. 2016 18:30

Docela jsem se tu bavil divokými časovými extrapolacemi Jaroslava Horáka při cestách letadlem a autem.

Takže to uvedeme na pravou míru:

Letadlem - minimálně hodina na internetu na koupení letenek a zajištění dopravy v místě příletu (půjčení auta, flexibilita je přece jenom výhodná), hodina cesty na letiště, minimálně hodina odbavení (těch jeho 30 minut je čirá fantasmagorie, protože nějakých 15 minut před odletem se zavírá gate a za 15 minut se odbavení zavazadel a bezpečnostní kontrola stihnout prostě nedají, o potřebe nějaké té lehké rezervy ani nemluvě), dále let do Splitu trvá hodinu a půl a tak hodinku a půl (když bude bydlet hodně blízko letiště) na vyzvednutí zavazadel, auta a cestu do cílové destinace. Když to sečtu, tak to dělá 6 hodin a to stačí jenom hloupý defekt a malá zácpa na cestě na letiště a nikam se neletí. Nebudu počítat čas na sehnání ubytování na místě, ten je stejný pro obě cesty. Dejme tomu další hodinka a celkem je to sedm hodin.

Autem - přiznám, že to počítám od nás z Jižní Moravy - je to nějakých 900 km, což dělá mimo soboty asi 9 hodin čisté cesty, k tomu 3 zastávky po 20 minutách a máme 10 hodin. Přidám hodinu na sehnání ubytování jako u letadla a mám celkem 11 hodin. Rozdíl 4 hodiny v čase, rozdíl v ceně propastný. A když vezmu v potaz, že můžu jet klidně jen na Istrii, protože se s manželkou večer rozhodneme, že tam pojedeme zítra, tak to mám ještě o dvě hodiny kratší (asi 680 km).

Aneb letadlo rozhodně ano, ale ne na vzdálenosti pod 1000 km, to se prostě nevyplatí. Jistě, pohodlnější to je, to bez debat. Ale 9 - 11 hodin v autě mě nezabije, zvlášť, když se střídají dva řidiči.

Samozřejmě, kdo jede z Prahy nebo Severních Čech, tak musí minimálně dvě hodiny k mému času přidat. Na druhou stranu, časy u letadla jsem taky ořezal na nezbytné minimum, když k tomu přidám nějaké ty rezervy a případně delší cestu na letiště, tak se dostanu klidně na 9 i 10 hodin i u toho letadla.

10 0
možnosti
PS

P35e23t58r 17S72l23o18v87á41k

14. 6. 2016 19:28

Tak Horak pak uz len trolloval;) asi chcel ukazat aky je letec alebo o co slo;)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  25.4 10:51

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy

19. dubna 2024  13:10

Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček

23. dubna 2024  14:43

Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...

Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků

18. dubna 2024

Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln

21. dubna 2024  12:36

Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  25.4 10:51

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

VIDEO: Nahlédněte do Indie očima české poutnice hnutí Hare Krišna

25. dubna 2024

Indická republika je sedmá největší a s více než miliardou obyvatel jednou z nejlidnatějších zemí...

OBRAZEM: Blýskalo se na horší časy. Procházka po Praze v roce 1941

24. dubna 2024

Protektorátní správa začala už v březnu roku 1939, o dva roky později však Prahu čekaly výrazné...

Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček

23. dubna 2024  14:43

Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...