Obchodní destinací je Dubaj vlastně už od svého vzniku. Město začalo na pobřeží Perského zálivu růst ve druhé půlce devatenáctého století a už v roce 1901 prohlásil místní šejk záliv Creek za bezcelní přístav. Město díky tomuto kroku začalo velmi rychle bohatnout – o pět let později se už v Dubaji zobchodovalo sedmdesát tisíc tun zboží.
Obchodníci sem vozili zboží ze všech koutů světa. Prodávalo se a kupovalo se na tradičních blízkovýchodních tržnicích, kterým se říká súky. Tři zůstaly v Dubaji dodnes a na každém se prodává něco jiného. V jednom můžete koupit kvalitní zlaté šperky, ve druhém parfémy a ve třetím koření.
Súk s kořením je z těchto tří určitě ten nejbarevnější a nejvoňavější. Hned u vchodu do hlavní uličky ohromí váš zrak i čich. Před každým obchodem totiž mají prodejci úhledně vystavené pestrobarevné hromádky různého koření, směsí bylin a dalšího zboží.
Každý vám ale bude chtít prodat hlavně šafrán. Ten vám stánkaři budou nabízet ve třech různých úrovních kvality podle toho, jak velká část pestíku je ještě žlutá. Ten nejdražší šafrán je jenom červený.
Jeho přesnou cenu se tady ale nedozvíte, prodejci totiž velmi rádi smlouvají. Říká se dokonce, že kdybyste přijali hned jejich první nabízenou cenu, mohli by se urazit. Takže se nebojte a smlouvejte opravdu tvrdě. První cena, kterou vám prodejce nabídne, bývá nadsazená zhruba na dvojnásobek, takže na polovinu z první ceny se dostanete poměrně snadno.
Určitě se taky nemusíte bát nakupovat ve velkém. Pokud si nakoupené koření uložíte před odletem do odbaveného zavazadla, nikdo vám ho nezabaví. Reportáž ze súku s kořením najdete v našem hlavním článkovém videu.