Rodina Mortimoreových se těšila na leteckou dovolenou na ostrově Tenerife. Nakonec ji strávili v obytném autě. | foto: Profimedia.cz

Rodina neodletěla na dovolenou k moři, v letadle nebyla místa vedle sebe

  • 256
Nejhorší dny svého života zažila podle svých slov rodina Jaye Mortimora z Anglie. V letu společnosti easyJet totiž na všechny členy nezbylo místo a vstříc jim nevyšli ani ostatní cestující na palubě. Místo k moři tak rodina jela do karavanu pár kilometrů od domova.

Mortimoreovi si u cestovní kanceláře Thomas Cook Group objednali all-inclusive dovolenou na ostrově Tenerife a zaplatili za ni přes 80 tisíc korun (2 300 liber). Letenky ale vyřizovala společnost easyJet.

Vytoužené dny volna však vzaly za své hned na letišti. Nejdřív museli manželé s dvěma dětmi a babičkou čekat na přepážce 35 minut, než jim zaměstnanci společnosti vytiskli palubní lístky.

Mezi tím se ale let naplnil a v letadle zbyla pouze čtyři volná místa. Maminka Jaye Mortimora se tedy rozhodla, že se pro rodinu obětuje a svého lístku se vzdala. Ani to však nestačilo.

Volná místa totiž vyšla tak, že nikde nebyly k dispozici dvě sedadla vedle sebe, aby mohl alespoň jeden rodič sedět společně se svým dítětem. EasyJet ale na této podmínce trvá, a tak nezbývalo nešťastné rodině nic jiného, než požádat ostatní pasažéry, jestli by si někdo nepřesedl. Bez úspěchu.

Manželé s oběma dětmi museli z letadla vystoupit. „Ze všech dospělých, kteří byli na palubě, se nikdo nenabídl, že si své místo vymění,“ popsal Jay Mortimore serveru Daily Mail.

Další špatná zpráva přišla hned vzápětí. EasyJet totiž nabídl rodině odškodnění pouhých 554 liber (zhruba 20 tisíc korun) za letenky, protože celá dovolená byla koupená u cestovní kanceláře Thomas Cook. Letecká společnost také nabídla rodině zaplacení taxíku na letiště Exeter, odkud byl plánovaný další let jejich cestovní kanceláře na Tenerife. Tam ale byla jen tři volná místa.

Rodina Mortimoreových se těšila na leteckou dovolenou na ostrově Tenerife. Nakonec ji strávili v obytném autě.

Další možností pak bylo čekat druhý den na letišti Gatwick a doufat, že se v plně zarezervovaném letadle uvolní pro rodinu místo. „Už nikdy nechci o easyJet slyšet,“ stěžuje si Carolyn Mortimoreová.

Podle Mortimoreových můžou za celý incident právě zaměstnanci easyJetu. „Řekli nám, že prodávají o deset procent víc letenek než je přepravní kapacita letadel, aby společnost měla jistotu, že let bude plně vytížený,“ říká Mortimore.

Rodiny ochráníme

EasyJet se ale brání tím, že takzvaný overbooking, tedy větší počet prodaných letenek, než je přepravní kapacita letadla, patří k běžným praktikám všech leteckých společností. Společnost navíc používá tento způsob prodeje pouze v případě, že za poslední tři měsíce nezaznamená žádnou stížnost.

„V průměru vydáváme na jeden let o jednu nebo dvě rezervace navíc. Případy, kdy cestujícím odmítneme vstup do letadla kvůli špatné rezervaci, jsou vzácné. EasyJet navíc dělá všechno proto, aby rodiny mohly sedět pohromadě, používáme k tomu sofistikovaný algoritmus, který je úspěšný ve více než 99 procentech případů.

Za největší problém označuje tiskový mluvčí hlavně fakt, že rezervace byla v tomto případě provedená přes cestovní kancelář Thomas Cook, na kterou se rodina měla obrátit.

V dalším tiskovém prohlášení nakonec letecká společnost potvrdila, že rodinu odškodní v plné výši. „EasyJet chrání rodiny před těmito případy a taková situace jednoduše vůbec neměla nastat.“

Poslední špatnou zprávu se nakonec Mortimoreovi dozvěděli doma. Rodina totiž přišla o svého psa, který musel být utracen. Podle serveru Daily Mail nakonec všech pět členů vyrazilo na dovolenou v karavanu zhruba 25 kilometrů od místa, kde žijí.