náhledy
Abychom se k našemu místu u moře dostali, musíme nejprve plně naloženým autem urazit z Prahy trasu dlouhou 1 600 kilometrů
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Jak že se ten ráj a cíl naší cesty jmenuje? Paestum – Torre di Mare, necelých sto kilometrů pod Neapolí. Na pláž je to pár desítek metrů piniovým lesem, moře je tu teplé jako kafe. A má mělké písčité dno, kde má i tříleté dítě vodu po pás ještě po padesáti metrech.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Torrechiara. Nádherná pevnost v dnešní podobě z 15. století stojí za zajížďku od hlavních tahů. Za pět eur ji můžete prozkoumat i zevnitř. Nedaleko jsou i zříceniny slavného hradu Canossa, jenž se stal synonymem ponížení, když se zde kdysi musel římský císař pokořit papeži.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Tankování LPG. Nejlevněji jsme tankovali v jižní Itálii, za necelých 19 korun za litr – ceny benzinu se tam přitom pohybují od 52 do 60 Kč/l. Naopak nejdráž je v Maďarsku (24–26 Kč), podobné je to ve Slovinsku. Na naprosté většině čerpaček vám natankuje obsluha, dvakrát jsme však museli čepovat sami.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Výlet do Neapole byl opravdový zážitek.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Torrechiara. Nádherná pevnost v dnešní podobě z 15. století stojí za zajížďku od hlavních tahů. Za pět eur ji můžete prozkoumat i zevnitř. Nedaleko jsou i zříceniny slavného hradu Canossa, jenž se stal synonymem ponížení, když se zde kdysi musel římský císař pokořit papeži.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Pokud nepotřebujete pětihvězdičkový hotel s klimatizací, soukromou pláží a vystačí vám bungalov v kempu, kam jezdí vlastně jen Italové, máte vyhráno. Nám stačilo na ubytování na 14 nocí od poloviny června 18 tisíc korun.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
A co udržovalo v chodu řidiče? Káva, která je v Itálii všudypřítomná a skvělá. Většinou je za euro, jen na benzinkách už zdražila na 1,30. Asi inflace. Stejně je mnohem levnější a hlavně lepší než u nás.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Celkově nás stála cesta Itálií na poplatcích za mýtné 3 600 korun.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Cesta do Itálie
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Mýto. V Itálii budete jezdit za zhruba 7–8 eur za 100 kilometrů. Platí se kartou na mýtných branách, většinou s tím není vůbec žádný problém, pokud je, dá se zaplatit později na internetu. Je také možné (třeba v trafikách) zakoupit předplacenou kartu, z níž se pak mýtné odečítá (bez cenové výhody).
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Na vlastní kůži jsme si vyzkoušeli, jak můžete výrazně levněji zvládnout třeba cestu na jihu Itálie, kam už se dnes davy turistů moc nevydávají.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Cesta do Itálie
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Cesta do Itálie
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
V Itálii se na informačních tabulích před dálničními benzinkami dozvíte, zda na té příští GPL mají. Podle našich zkušeností to bývá zhruba každá třetí pumpa, občas ale i několik za sebou.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Vyřádí se tu i malé děti, pro něž jsou určeny dva z bazénů, dokonce i s dozorem.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Termály. Celkem málo známé termální koupaliště jsme našli mezi proslavenějším Egerem a Miskolcem. Má trochu venkovský ráz, zato krásné bazény s vodou o teplotě maximálně 37 stupňů, dva z nich i kryté.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Nikde na naší trase jsme neměli nejmenší problém najít dostatek plynových čerpaček.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Využíváme každé místečko, které v autě objevíme.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Neapolský záliv. S naším LPG jsme za celou cestu do Itálie – urazili jsme 5 309 kilometrů – zaplatili za palivo 8 936 Kč.
Autor: Profimedia.cz