V Africe vám žádný asistent ani servis moc nepomůže. Drtivou většinu problémů musíte prostě zvládnout sami.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Než vylezete z auta, dobře si prohlédněte okolí.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Mějte dostatek pneumatik a opravnou sadu. Defekt si také můžete nechat opravit v nejbližším autoservisu.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Výjezdové pásy se osvědčily, ale o metr dál jsme zahrabaní znovu.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
V Tunisku jsme zapadli takřka okamžitě.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Na písečné pisty jeďte raději jen s pohonem 4×4.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Při každé příležitosti doplňujte zásoby pohonných hmot, ať někde nemusíte čekat i několik dnů.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Když zapadnete a nelze použít naviják nebo hever, sežeňte si zdatné zachránce.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Když zapadnete a nelze použít naviják nebo hever, sežeňte si zdatné zachránce.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Tato řidička nepotřebuje ani naviják, ani naftu. Pohon 4×4 si ale užívá také.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Zkušenosti s jízdou v písku nemáme, netrénovali jsme, říkali jsme si, že to bude „easy“. Nebylo.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Když zapadnete a nelze použít naviják nebo hever, sežeňte si zdatné zachránce.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Po krátké zastávce na výborného smaženého okouna s pekelně pálivou pastou šata poznáváme zákoutí mimo asfaltovou silnici. Vlníme se mezi rondavely se slaměnou střechou a křovisky, míjíme domorodce křižující prašnou krajinu.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
V mžiku se ozve rána a já políbím přední okno. Vystřelíme ven. Nissan je zarytý čumákem do díry, zadní kolo je ve vzduchu.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Zdoláváme hluboký písek, brody, skalnaté úseky... A občas hrabeme, plaveme, vaříme, žízníme a foukáme.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Naviják si na nedostatek práce rozhodně nemůže stěžovat.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Máme auto 4x4, velkou nádrž a kanystry na pohonné hmoty, dvě náhradní pneumatiky, lopatu, high lift, naviják, sadu nářadí, kanystry na zásoby pitné vody a jídlo.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Vůz je napěchovaný po střechu.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
V autě nechybí GPS a satelitní telefon pro případ nějakého závažného kolapsu. To, že se s ním prakticky nikam nedovoláme, zjišťujeme už v první polovině cesty.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Namibijské silnice jsou zabijáky pneumatik. Do liduprázdné oblasti Pobřeží koster přijíždíme s dalším defektem.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Dřív než se nám podaří nafouknout kola pokaženým kompresorem si uvaříme oběd.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Sjíždíme do řeky, která vypadá vyschle, jenže jak popojíždíme, boříme se hlouběji a hlouběji do bahna.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Ze Sesfontein v Namibii se vydáváme podél řeky Hoanib do divočiny.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Zvířata jsou po ránu aktivní a vycházející slunce halí krajinu do zlatavého závoje.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Zkušenosti s jízdou v Africe nemáme, netrénovali jsme, říkali jsme si, že to bude „easy“. Nebylo.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
V národním parku Kgalagadi Transfrontier na severozápadě JAR bývá ranní safari nejlepší,
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Rozmanitá a krásná Afrika
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Opatrnosti není nikdy nazbyt, africká krajina mívá oči a zuby.
Autor: Archiv Andrea Kaucká
Hrabeme se v autě a najednou zjistíme, že na nás z křoví zírá lev.
Autor: Archiv Andrea Kaucká