Diskuze
Záchrana starého železničního mostu přes Orlík se opět vzdálila
Děkujeme za pochopení.
J37i93ř69í 73E65r27b15e84n
Správa železnic bude stavět nový most výše proti proudu.
Starý most by klidně mohl stát dál, bylo by i technicky relativně jednoduché tam dotáhnout cyklostezku a udělat na něm spojnici tras 1150 na západním břehu a 1152 na východním břehu - ale to by musel někdo vést jednání s majiteli pozemků. A tím někým nemůže být Správa železnic, to si musí zařídit krajská samospráva.
A nejhorší je, že někdo by za ten starý most musel převzít trestněprávní zodpovědnost a dávat peníze na jeho trvalou údržbu. A to se nikomu z oslovených úřadů a institucí nechce.
J33a17n 47V47l26á39š28e48k
Dobrý den, pane Erbene, zřejmě jste nečetl mojí reakci. Jako nadace jsme jednali s majiteli (netýkalo se to tohoto mostu) několikrát a nejen my (zeptejte se např. KČT a řady jiných). Nechtějte po mně, abych to vyjádřil z "plných plic". Řeknu to tedy politicky, prostě je to velmi, opravdu velmi obtížně realizovatelné pozemky získat. Pokud si přečtete další mé argumenty níže, možná budete Váš názor korigovat, neboť v tomto případě přisuzujete neochotu Jihočeskému kraji neprávem...
PS: Samozřejmě budete-li náklady na most posuzovat v kontextu nesmyslných výdajů státu na covidovou situaci, pak to bude samozřejmě jiná matematika...:-)
Pěkný den
J31a63n 18V69l30á86š61e10k
Dobrý den, bohužel nevíte, o čem mluvíte a rovněž v článku nezaznělo, co by mělo. Jako zástupce Nadace Jihočeské cyklostezky, která by měla za jakoukoliv cykloinfrastrukturu bojovat, sdělím následující. Odhad demolice (včetně pilířů) je někde kolem 50-60 mil. Kč. Oprava sterého mostu je pouze odhadována (bez sondáže pilířů, které se z vnějšího pohledu jeví v relativním pořádku) na minimálně 600 mil. Kč a dle SŽ je to zřejmě podstřelený odhad s dovětkem, že opravit nýtovanou konstrukci údajně žádná velká firma neumí. Cena nového mostu je soutěžena za cca 550 mil. včetně demolice, ale vypadá to, že bude zřejmě také vyšší. Mnohatunové vlaky po mostě již dlouho nejezdí, most je skutečně v havarijním stavu a pouze na výjimku zde mohou jezdit "malé" motorové soupravy s osobní přepravou, náklady vůbec a konkrétní osoby na SŽ zodpovědné za provoz na mostě z toho prý mají osypky, čemuž se upřímně nedivím. Co je neméně podstatné, k mostu nevedou žádné pozemní komunikace a rozsáhlé pozemky po obou stranách patří rodu Schwarzenbergů, o jejichž přístupu k turistice, veřejnosti, ale snad i celému světu by mohli všichni dotčení vyprávět (to nejsou pomluvy, leč pouhé konstatování skutečnosti). Z mé zkušenosti je velmi obtížné, ne-li takřka nemožné případné zpřístupnění mostu pro pěší a cyklisty z obou stran (zeptejte se na SŽ, jaké měli problémy s vykoupením pár metrů pro stavbu nového mostu). Bez vyřešení majetkoprávních vztahů je celá akce naprosto zbytečná... Most se mi také líbí, jeho využití pro cyklo a pěší je krásná myšlenka, ale bohužel v jiném časoprostoru, nebo společenském zřízení...:-).
Pěkný den všem...
V37i46k80t52o13r 14Š48e53d54i25v18ý
A kolik by tedy stála oprava starého a jeho každoroční údržba?
M41i52c33h81a66l 73R88e83j73z88e96k
Asi to tak moc nebude, kdyz tam ted jezdi mnohatunove vlaky, tak to snad par cyklistu unese. Tohle bourat je fakt zverstvo.
H89a23n28s 46B35a53r54t51s85c49h
Nechápu, proč musí být starý most stržen, ale doba je zlá, peníze nejsou a asi tak hned nebudou. Snad ani nový most nebude tak hned a třeba se něco pozitivního stane. Jinak se připojuji k těm, kdo chtějí původní most opravit a využít pro pěší turisty.
J42i69ř46í 29E45r62b80e28n
Nový most se bude stavět vedle, starý most bude stržen až později, po převedení frekvence.
Stržen bude proto, že nikdo nechce vynakládat dost velké peníze do jeho údržby. Správa železnic současný most nechce už řadu let, samosprávy od něho taky dávají ruce pryč, a nikdo si nedovolí tam ten most nechat trčet s tím, že se jednoho krásného dne zřítí sám...
Za smrt narkomanky žádá rodina přes milion. Je to nemorální, řekl obhájce
Nemorální, ostudné. Takovými slovy označil obhájce ve své závěrečné řeči finanční nároky příbuzných...
U Budějovic boural autobus s lidmi. Řidička byla pod vlivem omamných látek
U Lišova na Českobudějovicku dnes odpoledne havaroval autobus, když jeho řidička sjela ze zatím...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sníh zasypal Šumavu. Na Lipensku uvázla nákladní auta, silnice byla nesjízdná
Šumavu v noci na čtvrtek zasypal sníh, který komplikoval dopravu. V jihočeské i západočeské části...
Bojuje proti developerům u Lipna a říká, že ho nelze rovnat s jezery v Rakousku
Pavla Setničková založila spolek Lipno pro život, jehož úlohou je hájit Lipensko před projekty...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Jednasedmdesátiletý řidič předjížděl, zabil ho náraz do protijedoucího vozidla
Při tragické dopravní nehodě na silnici 2/37 ve směru z Tábora na Slapy ve středu po čtvrté hodině...
Za smrt narkomanky dostal muž 7,5 roku. Soud uvěřil, že jí chtěl opiáty pomoci
Trest 7,5 roku vězení uložil dnes českobudějovický krajský soud muži obžalovanému ze zavinění smrti...
Krabička jako lék na smutek za ztracené dítě. Usnadňuje truchlení, říká lékařka
Premium Vzpomínkové krabičky jako lék na smutek. I tak lékařka Šárka Pfauserová z českobudějovické...
Opilá řidička nabourala v noci do domu, část zdi museli hasiči strhnout
Opilá řidička narazila ve čtvrtek v noci do domu v Chlumanech na Prachaticku. Byla opilá a nemá...
Hokejová reprezentace se bude vracet na jih Čech další čtyři roky
Nejen světový šampionát žen, ale minimálně čtyřletá spolupráce Jihočeského kraje s Českým svazem...
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...