"Nynější most je v havarijním stavu. Při rekonstrukci bude odstraněn současný most s ocelovou nýtovanou konstrukcí o rozpětí 15,3 metru a postaven nový most o jednom poli a rozpětí 21 metrů. Nosnou konstrukci bude mít ocelovou, svařovanou s dolní mostovkou," řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.
Díky většímu rozpětí budou řidiči moci pod mostem projíždět pohodlněji. Součástí stavby je i rekonstrukce železničního svršku v délce 270 metrů včetně souvisejících úprav kolejí, trakčního vedení, přeložky kabelů vedoucích po mostě a pod ním, ale také přeložka parovodu a vybudování nové kanalizační přípojky pro odvodnění stavby.
Přeložku parovodu provede Teplárna Tábor nejspíše počátkem července. Pod mostem bude možné i během prací procházet, a to buď po jedné či druhé straně ulice.
"Pro co nejmenší dopady uzavírek bude demontáž stávající mostní konstrukce i vkládání nového mostu prováděna vždy v nočních hodinách, kdy je provoz minimální," vysvětlil Halla.