Diskuse k článku

Další problém na kolejích, rychlík u Tábora projel návěst

Rychlík z Českých Budějovic projel odpoledne návěst u obce Chotoviny. „Pozdě odpoledne projel jeden z rychlíků návěst stůj,“ řekl webu iRozhlas.cz mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Nikdo nebyl zraněn. Provoz na trati z Prahy na České Budějovice byl u Tábora přerušený, cestující převážely autobusy. Podle webu Českých drah byl provoz obnoven kolem 18:30. Nehoda se vyšetřuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P16e25t30r 26H96a11r57i40p48r41a28s55a76d 24H20a20j52i52č 5591586743360

Tohle už není normální. To se nedá svalit na pochybení jednotlivců, někde musí být systémová chyba. Možná propouštějí a vyžadují delší přesčasy, nebo není v pořádku něco jiného. Někdo moc tlačí na pilu.

0/0
8.3.2019 20:02

K17a84r48e23l 43D13r52d23a 6164172917

Jak se zastavuje rychlík? Brzdná dráha je delší než dohled na nějakou návěst, ne? To je těch návěstí víc za sebou? Jako tady začni brzdit, tady zastav?

Aneb, pokud tu druhou projedu, tak je to o vyšší rychlosti s které zastavuji, špatné reakci na tu první nebo i snaha neohrozit cestující nějakou rychlobrzdou?

0/0
8.3.2019 11:25

K51a64r47e55l 66D79r11d36a 6374222687

Aha, předvěst. A ta může kecat?

0/0
8.3.2019 11:28

P21e72t33r 80N14o84v13o39t50n45y 1351780181

Asi moc dobře ne. Tady bylo předvěstí buď jiné hlavní návěstidlo a nebo návěstidlo "autobloku". Tak o tom bude i nějaký záznam.

0/0
8.3.2019 23:55

V44a77c82l67a54v 87H35a34j20e63k 3346589719

i když je předvěstí vjezdového návěstidla oddílové návěstidla autobloku je umístěno na zábrzdnou vzdálenost. Tedy umístění je takové aby bylo technicky možné u vjezdového návěstidla zastavení vlaku jedoucího traťovou rychlostí.

+1/0
10.3.2019 11:39

J63i85ř72í 57K32r47á24l48í72k 4750892621982

Nehoda není náhoda. Asi je Ťok opravdu měkký, jak říká premiér. Buď začnou "padat hlavy" pod ním, nebo jeho. Je třeba urychleně dosadit lidi, kteří dokáží vynutit pořádek. Velká nehoda v dosavadním nepořádku evidentně visí ve vzduchu, je to jen otázka času. !!Pak zase budou soudy roky nehodu "rozmotávat", aby dospěly k závěru, že nikdo za nic nemůže. Rv Chybí 300 strojvedoucích? Tak, než se najdou, je asi třeba snížit počet vlaků !!(Můžete mně nadávat). Řešení vždy existuje, některá ovšem bolí. Nebo se chcete bát vlézt do vlaku ?

+3/−2
8.3.2019 9:17

J67a19n 76M65o55r26a85v39e20c 3878956435811

Od Ťoka ke strojvedoucímu je mnoho stupínků, kde je třeba leccos zlepšit. Není možné aby ministr řídil osobně všechny vlaky, autobusy, lodě a dalčí.

+2/−1
8.3.2019 10:43

R48o86m44a10n 19J98e31s41c30h27k66e 9928235867645

SŽDC pouští do přeplněných tratí další vlaky. Z toho je potom chaos. Proč se všechno svádí na fíry ? Nedostatečná kapacita nádraží, chybějící nástupiště, podchody a nadchody. Zrušili jsme mnohá nádraží - například Rajhrad.

Co udělal Ťok pro železnici? NIC. Dálnic postavili minulý rok 4 km. Kolik nových tratí ? NULA. Kolik přibilo vyhýbek ?

0/−1
8.3.2019 21:48

J69o71s12e92f 14Z55e29m25a56n 3545173178720

Nojo, nejsou lidi. Takže ti, co jsou, bouchají šichty tak, že jsou rádi, že jsou. Pak fíra klepe špačky a návěstidlo ho nechává klidným. Určitě také jezdí lidi, kteří by při dostatku lidí nikdy nemohli dostat papíry, Možná na ruční drezínu. Zaostalost drážní zabezpečovačky je další kousek mozaiky. Kdyby tady byla moderní a ne z doby France Josefa, tak vlak po projetí červené sama zastaví. Může mít i jiné fičury, takže fíra se pomalu stává jen psychologickým faktorem, že v té kabině někdo je. Ale to je tady dost scifi.

+4/−4
8.3.2019 9:01

J42i52ř96í 75E24r50b97e36n 1133714666897

Mínus máte za ty kecy o zabezpečovačce z dob Franze Josefa. Poslední taková byla zrušena v roce 1993.

0/−1
9.3.2019 21:39

V40a66c46l90a20v 71H42a39j31e69k 3486859139

Fakt? Fyzicky asi máte pravdu, z hlediska technického řešení se jeďte podívat na elektromechaniku třeba do Karlštejna, Řevnic nebo Dobřichovic.

0/−1
9.3.2019 22:01

P38e36t28r 70F86i55a11l91a 9583986763293

Nějak jste se sekl o víc, jak 100 let!

0/0
10.3.2019 1:53

P89e78t72r 87F37i65a98l45a 9133726873823

Sorry, to patřilo jinam.

0/0
10.3.2019 2:02

V33a46c81l74a76v 51H71a14j21e72k 3846249799

Pane Fiala, elektromechanické zab. zařízení, které je na trati Praha Radotín (mimo) -Beroun(mimo) je skutečně technické řešení z doby France Josefa. Nic na tom nemění ani záměna mechanických návěstidel nebo případne elektrické přestavníky na výměnách. Ona reléovka na Smíchově z roku 1953 také už také patří spíše do muzea než do provozu.

0/0
10.3.2019 11:36

J65i26r26k64a 97S81v67e69j71k29o92v68s51k92ý 2139486491983

Tak jsem si našel statistiku dopravní inspekce za rok 2017 (2016) mimořádných událostí na železnici. Celkový počet MU byl 1161 (1111), počet zraněných osob 206 (186) a počet mrtvých 237 (243). Jsou to všechny MU, tedy i ty nezaviněné strojvedoucím.

Za rok 2017 DI řešil 126 případů projetí návěstidla, což je 5leté maximum ( https://1url.cz/tMFXB). V roce 2013 to bylo pouze 78. V necelé polovině se ale jedná o chybu při posunu.

Zatímco počet MU nic neříká (jsou velké odchylky například v hmotných škodách, počet mrtvých je ale stabilní), chyby strojvedoucích zřejmě rostou.

0/0
8.3.2019 8:01

M64a47t45ě46j 50K72o36n24v17a36l71i17n27a 8929585183

Tak počet mrtvých je dán sebevrahy na železnici a ne chybami strojvedoucích, takže jako statistický údaj dobrý, ale pod tento článek se to opravdu nehodí...

+6/0
8.3.2019 8:06

J71i49r82k80a 14S90v30e22j61k27o87v15s35k57ý 2679656701723

Jste to nečetl celé, že? Psal jsem i o projetých návěstidlech. A o tom, že to je jediná položka, která od roku 2013 stoupá.

+2/0
8.3.2019 8:14

J29i75r43k28a 74S52v37e82j74k40o96v63s11k98ý 2209426311633

Můj odhad. Právě psal reakci v diskusi článku o vlakových nehodách na iDnes a přehlédl, co svítí na předvěsti. No a pak to nedobrzdil.

+1/0
8.3.2019 7:17

M65a68r94i73e 26V33a83ř33e83k31o87v58á 3677169454541

Nevim jaky maji strojvudci zakladni plat, ale zaplatte je poradne, at nemaji duvod pracovat mimo smeny. Pak nad nimi teprve muzete uplatnovat duslednou kontrolu.

+1/−1
8.3.2019 5:34

D73u81š74a52n 73R39a52j30n26i89n24e96c 4254872933911

Naozaj si myslíte , že dôvod je nejaká práca mimo smeny a nie nedržiavanie predpisov ? Alkohol za volantom bola ako poľahčujúca okolnosť zrušená pred 60-70 rokmi ! A únava nebola poľahčujúca okolnosť nikdy !

Ako je to z " vašou " únavou na križovatkách pri červenej ....?

+2/0
8.3.2019 6:13
Foto

P35e14t10r 12P77r55o59c20h44á51z68k16a 3942256712904

s lidí pracujících na železnici mají nejlepší platy, rozhodně nemají důvod pracovat ještě někde jinde.

+2/−3
8.3.2019 6:19

R27o56m35a37n 67J78e89s35c26h73k56e 9368185867175

Já také dělám na dráze a nemám průměrný plat.

0/0
8.3.2019 21:50
Foto

P94e36t95r 32P63r16o43c76h27á32z64k18a 3312706452354

Asi neděláš strojvedoucího... :-)

0/0
12.3.2019 16:03

M11a27r33e79k 67J62a66n33e56č23k73a 1847136973321

Dražní inspekce by se měla zaměřit především na důvod těch chyb a proč k nim stále dochází. Tohle už nevypadá na pouhou chybu jednotlivce, ale celého systému organizování železniční přepravy, čili zda zatím stojí, např. přebujelá byrokracie, špatně stanovené pracovní postupy a harmonogram prací, které nelze v praxi spolehlivě plnit, přetěžování zaměstnanců, popřípadě jiné důvody. Samozřejmě, pokud chtějí definovat problémy, musí vyrazit do provozu a vyhodnocovat a ne o tom pouze diskutovat u kafíčka s vedoucím pracovníky ČD.

+3/0
8.3.2019 3:14
Foto

T11o56m43á72š 79H97r91d18ý 9848820799181

Ach ti novináři, projetí návěstidla "stůj" samozřejmě není nehoda, ale pouze mimořádná událost, kterou řeší drážní inspekce. Takových událostí je ale několik do týdne, jenže v kontextu minulých dní jdou zase po senzaci.

+8/−3
7.3.2019 23:28

P14e13t70r 67F64i79a48l55a 3184845161496

Určitě těchto událostí dříve tolik nebylo. projetí návěstí není vjetí do křižovatky, kde mají šanci se auta vyhnout. Ale na kolejích se vyhýbat nedá...

+2/0
7.3.2019 23:51

J42i69ř71í 75S49t41r58a72k28a 9108626602868

Ano, dřív by těch 70 metrů couvl a byl by klid .

+3/−5
8.3.2019 0:21

J96a65r36o18m19í47r 95P87o54p61l30e85r 4543191151644

několik do týdne? Kolik těch strojvůdců mají? Po každém projetí červené byl přesun do uhelny, dnes do dílen.

+2/0
8.3.2019 0:38

M52a23r25t50i93n 40S19t36a26c67h 7521345162886

Návěst stůj může projet i posunovač : )

+1/−2
8.3.2019 1:17

J14a50r20o79m66í23r 21P46o98p46l20e60r 4873171511894

;-) tak ten bude měsíc posunovat bez lokomotivy

0/0
10.3.2019 11:35
Foto

T93o32m52á18š 75H85r46d19ý 9928660559101

Projetí stůj nemusí být vždy vina strojvůdce, např. když to před ním "shodí" na červenou, ale i tak je to mimořádná událost, ovšem nikoli nehoda!

+5/−2
8.3.2019 6:13

R91o50m93a70n 81J64e56s78c74h74k51e 9908535167245

Kolega byl sundán za projetí návěstidla, přestože za to nemohl. Měl před sebou přípřež a tudíž ani řídit nemohl.

0/0
8.3.2019 21:55

J78a39r43o51m12í84r 36P72o30p81l96e23r 4283131101864

Dnešní moderní technika nikdy nezklame - viz nehody na přejezdech

0/−1
10.3.2019 11:36

P10e66t21r 54F57i51a48l78a 9323606713243

Nehody na přejezdech způsobují nezodpovědní řidiči.

+2/0
10.3.2019 15:10

J29a79r60o64m69í71r 67P79o58p24l53e24r 4643771731884

Přesně, protože vjedou na přejezd se zvedlymi závorami a nerozlednou se.

0/−1
13.3.2019 8:22

P83e51t37r 75F74i86a51l34a 9413606653363

Ne, protože se chovají, jako když netuší, co se učili v autoškole, že nejdříve je světelná a zvuková signalizace, aby vozidla a chodci mohli opustit přejezd, než spadnou závory. Řidič musí respektovat už tu červenou!

+1/0
13.3.2019 15:58

J89a64r28o50m23í22r 52P50o30p42l53e56r 4443301371844

Jasně, ale neměly by se zvedat závory, když je na přejezdu vlak.

0/−1
18.3.2019 8:52

P23e95t88r 79F77i59a93l79a 9323946483423

Kdejaký "vzdělanec", který nerozumí technice, se domnívá, že si může vymýšlet nesmysly a někdo mu na jeho lži skočí. ;-D

0/0
18.3.2019 14:52

D38u36š32a18n 15R41a88j93n95i12n11e52c 4354322683501

Taká prkotina ! ja napríklad každý druhý deň prejdem na červenú .....dokonca v našom meste je to už ako v Rusku , kto dobržuje predpisy je v nebezpečenstve. Zastaviť na červenú , riskujete zápchu na križovatke .

0/−1
8.3.2019 6:09

L97u80c40i54a58n 65P21a45p71a85z58i40a69n 5484287271725

Je třeba zvýšit mzdy pro strojvůdce, tím přilákat i další zájemce o tuto velmi náročnou profesi a hlavně tato profese nemá co být uklizečkou, výpravčím a průvodčím. Je třeba toto změnit, protože je trapné až nesmyslné, že za vše mohou jen strojvůdci. Měli by i dříve odcházet do důchodu, měli by mít více volného času, odpočinku, je to systémové selhání v České republice v honbě za maximalizací zisků a minimalizaci výdajů pro veřejný zájem. Proč to v Rakousku, zemi, kde není NATO, to jde a u nás se šetřílkuje, že prý nejsou peníze, ale na zbrojení peníze máme.

+4/−10
7.3.2019 23:26

I19v21a92n 20H44o51l13a41s 5437887208937

Váš příspěvek silně připomíná Čapkovu pohádku Jak pejsek s kočičkou pekli dort. Akorát že ten Čapek má smysl.

+4/−1
7.3.2019 23:33

D45u53š54a90n 53R80a51j63n93i83n71e25c 4854462283821

A nie je to tým , že mašínfíra bol na železnici N°1 , ale dnes tam zoberú každého pošuka ? Nehnevajte sa , ale niekdy keď vidím niekrých strojvodcov si myslím , že zase sa robil nábor niekde v niektorých ústavoch ....

+2/0
8.3.2019 6:18

P57a34v56e83l 83Z79o25u20h74a40r 5638384374239

vlakem už raději nikdy.

0/−7
7.3.2019 23:19
Foto

J25i76ř10í 51B35a41b13i49n25s66k75ý 7627789358491

ti co to uměli šli do důchodu a ti co se kasaly že to umí to evidentně neumí a noví nejsou železnice nemá na vyhazování peněz za nějaké učně :-)

+4/0
7.3.2019 23:10
Foto

T76o33m97á32š 30B82u18r41a 1353209655385

... a těch, kteří se zde odvažují prezentovat svoji neznalost pravidel jazyka mateřského valem přibývá.

+6/−2
8.3.2019 1:43

R43o25b22e27r22t 36P80r68a93ž24á44k 4208866785180

;-D

+1/0
8.3.2019 11:13

P18e89t18r 30H11u88l70k97a 1170640164162

Už jsem si myslel, že vlaky uplně přestaly jezdit. Takže za mě plus:)

0/0
7.3.2019 22:50

V39a16c45l74a41v 69H12a68j34e13k 3486629369

Ejpovice, Chotoviny-koridorové úseky po dokončené rekonstrukci. Tady bych předpokládal kódování vlakového zabezpečovače i ne staničních kolejích a přenos návěsti stůj na opakovač na lokomotivě. Proč nezafungoval včas zabezpečovač na lokomotivě.

+8/−1
7.3.2019 22:22

J61i58ř49í 13B50r83e19z83o15l50u54b93s13k32ý 8257459284760

Tak jestli už brzdil a z nějakého důvodu nedobrzdil, tak s tím už zabezpečovač nic neudělá ne? To by musel hlídat brzdnou křivku ve smyslu vychází/nevychází.

+2/0
7.3.2019 22:41

V70a65c64l17a92v 56H51a15j62e95k 3166979859

V Ejpovicích vlak stál, vystřídali se strojvedoucí a ten nový odjel proti stůj. Na návěstním opakovači na mašině měl stůj i kdy třeba na návěstidlo neviděl. Jakmile se rozjel, měl zabezpečovač spustit i zvukovou signalizaci.

0/−1
7.3.2019 22:46

Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Vzestupy a pády Mika Tysona. Dokument zdarma o tom, co ho poslalo až na samé dno

Dokument o životě jednoho z nejslavnějších boxerů na světě, Mika Tysona, si odbyl svou premiéru na prestižním filmovém...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

Najdete na iDNES.cz