Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
To je hezke, ze se po 25 letech podari zpristupnit zakazane Lusenske udoli. Trva to uz ale prilis dlouho, to povolovani a reseni souvisejicich narocnych ukolu. Trva to tem ekologum - tohle jejich uprimne odhodlani Lusenske udoli otevrit - uz i dyl nez to trvalo bolsevikovi, kdyz se po roce 1969, po opetnem neprodysnem zadratovani hranic po 20 letech roku 1989 pomalu odhodlaval opet ty hranice otevrit
Google Plus | Zavřít |
Jen připomínám, že cesta Luzenským údolím byla dokončena v r. 1988 a velkou měrou poškodila několik rašelinišť a nyní probíhá několik let jejich revitalizace. Před ní tam býval povalový chodník, který shnil. Ona středověká větev Zlaté stezky nevedla údolím, ale svahem Špičníku o něco výše. Kdo by taky chodil se soumary a zbožím rašeliništi... Pokud otevřít, tak sezónně od 15.7. do 15.11., ale znáte lidi, za chvíli by byla lemována odpadky, kapesníky, toaleťáky apod. Někdo dříve dobře napsal, že procházka Luzenským údolím vydá za několik přednášek o ekologii a biodiverzitě. Jsou tam naprosto unikátní společenstva nejen pro Šumavu, ale i pro celou Evropu. Na druhou stranu kolik lidí je dnes ochotno jít přes 30 km z Modravy na Luzný a zpět. O něco lehčí je kombinace na kole na Březník a pak pěšky. Další otázkou je, kdy dojde k slibovanému většímu zpřístupnění Šumavy na naší straně a nejedná se jen o cestu na Modrý sloup. Nejsem sám, kdo by i u nás chtěl chodit po lesních pěšinách jako v jádrové zóně NP Bayerischer Wald. Divočina je krásná, ale napřed se do ní musíte nějak dostat. Asfaltové dědictví po lesácích a PS není tou úplně ideální cestou. Bohužel, počet vyasfaltovaných kilometrů stále roste. Pořád nedovedu pochopit, proč bavorákům stačí štěrkové cesty - a nejen v NP, ale i třeba v okolí Velkého Javoru, a u nás se asfaltuje a asfaltuje...
Google Plus | Zavřít |
SOUHLAS. Do přírody patří podvalové (dřevěné) nebo mlatové ( ze sypkých materiálů, jemnější materiál za zatlačí do hrubšího) chodníky, nebo jen pěšinky. Asfalt tam vůbec nepatří a zcela jistě by ho nemělo přibývat.
U nás se asfaltuje, protože burani mají navrch nad lidmi, kteří přírodě rozumí a mají ji rádi..
Asfaltování je byznys, ale mlatové a podvalové cesty by byly snad stejně zajímavý byznys, včetně odstranění těch asfaltových cest. Možná i pro některé lidi, kteří žijí v horách. Vždyť práce se dřevem při stavbě chodníků je pěkná.
Google Plus | Zavřít |
Já s vámi naprosto souhlasím co týká těch cest u nás a v Bavorském NP. Ale v Bavorském NP můžete chodit všude tam kde je nějaká cesta. U nás to tak úplně nejde.Co je nám platné,že máme nádherné scenérie v NP když se tam nesmí! A ten výlet na Luzný od nás,když je vám 70, je docela dost. A tak pro ty 70+ je jednoduší dojet autem do Waldhauseru a odtud autobusem pod Luzný pak už jsou to "jen 2km" Doporučuji! Já marně čekám už 25let,že se projdu Luzenským údolím ale už se toho,za této konstelace co je v NP Šumava,zřejmně nedočkám! Pan Hubený se vymlouvá na všechno možné proč to nejde!!!
Google Plus | Zavřít |
Co na to starosta Modravy? Ještě nevydal žádné své rezolutní "lesácké" prohlášení
Google Plus | Zavřít |
Pan prezident určitě už ví kolik tam žije kusů a jak zlepšit ochranu. Jen se ho na to stačí zeptat
Google Plus | Zavřít |