Stávající silnice mezi Prachaticemi a Libínským Sedlem je povětšinou úzká a plná zatáček. „V tomto úseku silnice druhé třídy s výrazným stoupáním směrem k hraničnímu přechodu s Německem zcela chybí stoupací jízdní pruhy, které by umožnily předjet pomalu jedoucí nákladní vozidla. To často vede k riskantnímu předjíždění a možným následným dopravním nehodám,“ popsal investiční technik Jan Hausel z krajského odboru dopravy a silničního hospodářství.
Za posledních čtrnáct let se v popsaném úseku stalo 141 dopravních nehod. Projekt Jihočeského kraje proto počítá s rozšířením silnice ve stoupání za takzvanou Americkou zatáčkou o celkové délce 930 metrů.
Prachatičtí lesníci už v polovině prosince začali kácet stromy v určitých úsecích trasy. „Předpokládáme, že staveniště firmě předáme v únoru, kdy by mohla začít s přípravou území. Od března začne výstavba po třech úsecích,“ řekl Hausel.
Hotovo by mělo být letos v září, do té doby budou lokalitou řidiči projíždět kyvadlově. Na závěr stavby se pravděpodobně zastaví víkendový provoz a řidiči budou jezdit po objízdné trase, aby mohli dělníci položit finální vrstvu vozovky.
„Předjíždění je směrem do kopce na Volary nebezpečné, stoupací pruhy jsou potřebné. Řidiče prosíme, aby byli při jejich výstavbě shovívaví a respektovali pokyny a dopravní značení. Moc bych si v budoucnu přál i vyřešení předjížděcího úseku směrem na Vodňany. Pokud tam před vámi jedou traktory nebo náklaďáky, je složité je předjet,“ uvedl prachatický starosta Jan Bauer.
Jihočeský kraj aktuálně dokončuje výběrové řízení na zhotovitele, kdy nejvýhodnější nabídku podala firma Strabag s nabídkovou cenou 64,7 milionu korun. Je to výrazně nižší cena oproti předpokládanému odhadu projektanta, který kalkuloval s rozpočtem okolo 100 milionů korun.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz