V současné době mohou jezdit lodě z Českých Budějovic až k přehradě Hněvkovice, což je 29 kilometrů.
"Z druhé strany mohou lodě jezdit od hráze Orlické přehrady až do Týna nad Vltavou, ale zhruba tři kilometry z Týna k přehradě Hněvkovice splavné nejsou," uvedl mluvčí Ředitelství vodních cest Jan Bukovský.
Plavební komora má být dlouhá 35 metrů a široká šest metrů. Tyto rozměry odpovídají obdobným zařízením, která v posledních třech letech na Vltavě vznikla v Českých Budějovicích a v Hluboké nad Vltavou (čtěte zde).
Stavba by podle předpokladu ministerstva dopravy měla být dokončená v roce 2015.
Ředitelství vodních cest funguje od roku 1998. Spravuje dopravně významné vodní cesty, stará se hlavně o jejich údržbu a modernizaci. Během působení exministra Zbyňka Stanjury se vážně uvažovalo o jeho zrušení a převedení agendy přímo na ministerstvo dopravy.