Diskuze
Dva miliony kilometrů bez nehody. Hlavně předvídat, říká řidič autobusu
Děkujeme za pochopení.
M55i24r26o21s86l81a48v 68S78t95e33i24n45e60r
Nejlepší průprava bylo mých prvních 200 tisíc km na Jawách 250, 1957- 1968 , oddělal jsem dvě. Na motorce jste vždy ten slabší v každém konfliktu. Naučíte se sledovat železné poklopy, koleje, rýhy.
Později, když jsem přešel na dvoustopá vozidla, zůstala ta zkušenost- když prší, tak to klouže, kam nevidím, tam jedu jenom zvolna. Dítě u silnice, zvíře u silnice, nikdo neví, co za vteřinku udělá. Jízda je vždy důvodem ke 100% koncentraci, diskuze se spolujezdci je nebezpečná. Už vůbec ne, brát si ssebou experta na jízdu, samozřejmě bez řidičáku, ale všem řidičům nadřazeného.
Od roku 1969 do teď, při 20- 30 tisících km za rok. jsem najel bez nehody z vlastní chyby nejméně jeden a čtvrt miliónu kolometrů. k tomu ty kilometry na motorkách, to je nepochybně také dobrý výkon.
Předvídat, že za zatáčkou je něco nebezpečného, je první zásada. Zvířata, děti a opilci kolem jsou další nebezpečí. Dnes k tomu přibyli motorkáři s šílenými výkony a bývali Trabantisti s ojetými osmiválci.
T69o25m15á55š 27K48u61c37h60a57ř
S tou motorkou mohu potvrdit, najel jsem na kývačce 250 (koupené v roce 90 za 500) jako student jen asi 25 000 km, ale byla to ta nejlepší škola, jak se na silnici naučit vnímat provoz a předvïdat, co kdo udělá, protože za sebemenší chybu mohl člověk draze zaplatit. Lidi, co sednou prvně do auta chráněni plechy, mají často pocit, že sedí v malém bezpečném pokojíčku a stačí jim jen kroutit volantem a trochu koukat před sebe. Většinou z pohodlnosti sklouznou k tomu, že se jen zavěsí za auto před sebe, pospávají a na ostatní kašlou. Na silnici se brzy prozradí, nejpozději v okamžiku, kdy auto před nimi odbočuje, nebo zastavuje u krajnice, totálně je to rozhodí, zastaví za ním a nedokážou ho ani objet, protože to "nečekali" a vůbec nemají představu o situaci kolem sebe a za sebou.
T67o23m10á69š 20K76u69c21h81a57ř
Pod tu předvídavost se mohu 4 x podepsat. Lidi, nebuďte za volantem líní, používejte zrcátka, nechrápejte při řízení, vnímejte, co se kolem vás děje, bude vás to víc bavit a nebudete muset každých pár minut panicky brzdit a rozhazovat rukana, ci vám to kdo provedl za nečekanou čuňárnu. Brzy zjistíte, že se naučíte chování lidi kole sebe číst, nebudete potřebovat vidět jejich blinkr, abyste věděli, že odbočí, poznáte předem, že vám tam pako vletí z vedlejší, protože vás nevidí, nebo protože nechce čekat, poznáte kdo vás chce zamyškovat, kdo čumí do mobilu a nevnímá vás, kdo vám vyletí z pomalého pruhu před čumák i kdo na nájezdu na dálnici přeletí přes dva pruhy až před vás, přestože jede o 40 km/h míň, ale on prostě za žádnou cenu za tím pomalu jedoucím autem nezůstane. Ne, řízení fakt není jen "přesouvání z bodu A do bodu B, jak někteří "taky řidiči" tvrdí. Možná ve věku autonomních aut bude, ale dnes není. Spíše je to jakási kolektivní společenská hra, která prostě vyžaduje vaše soustředění a zäjem, už proto, že při ní jde o život.
J57i42ř31í 23V82a15n45ě10r35e10k
To jste napsal velice dobře, předvídání je při jízdě velice důležité. Několikrát s mi to vyplatilo. Další věc je ohleduplnost, ta je také velice podstatná. Ten šofér autobusu uvedl důležitou věc. Když je potřeba, tak i zastaví. Kdo je dříve narozený, mohl si všimnout, že dříve šoféři autobusu v určitých situacích úplně zastavili a nechali vás raději projet. Totiž "kdo stojí-nebourá". Také se tohoto pravidla v osobáku držím.Bohužel nyní někteří řidiči těžkých aut v kolizní situaci jedou a nic je nezajímá, vynucují si tímto přednost. To není moc dobré a u mě tito nejsou moc dobří šoféři. Spíše neumí jezdit. Na druhou stranu delší soupravě, autobusu, je slušnost dát přednost. Nemyslím tím na křižovatkách, ale třeba když vyjíždí z kruháče a jedete mu do protisměru, větší zatáčce, atd. Při zatáčení musí šoféři těchto aut brát ohled na délku a vlastnosti vozidla a musí si nadjet, kolikrát i do vaší poloviny vozovky. Pokud mu to zastavením umožníte, to je třeba ta ohleduplnost z vaší strany. Každopádně řízení jakéhokoliv vozidla nelze brát jako rutinní činnost a bez dodržování rozestupů, ohleduplnosti, předvídání a jízdy s rozumem se na silnici akorát pozabíjíme. Myslím si, že každý chce dojet v pořádku do cíle. Proto se podle toho na silnici prosím chovejme.
J64a68r66e61k 70J74a53k41u33b25č97e27k
Dobra prace!
Az se konecne schvali a vypiluji samoridici auta to bude normalni.
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Za smrt narkomanky žádá rodina přes milion. Je to nemorální, řekl obhájce
Nemorální, ostudné. Takovými slovy označil obhájce ve své závěrečné řeči finanční nároky příbuzných...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Popsané zdi a špína. Chatka byla odříznutá od města, o dětech v ní nikdo nevěděl
Popsané zdi a napůl rozbitá okna, pár matrací na spaní a jedna malá kamna s hrncem na plotně....
U Budějovic boural autobus s lidmi. Řidička byla pod vlivem omamných látek
U Lišova na Českobudějovicku dnes odpoledne havaroval autobus, když jeho řidička sjela ze zatím...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sníh zasypal Šumavu. Na Lipensku uvázla nákladní auta, silnice byla nesjízdná
Šumavu v noci na čtvrtek zasypal sníh, který komplikoval dopravu. V jihočeské i západočeské části...
Zaměstnanci letiště dávají výpovědi kvůli šikaně. Nezvládli tempo, řekl Kuba
Už deset zaměstnanců společnosti Jihočeského letiště České Budějovice podalo v posledních týdnech...
Obchody a park ve Vimperku postaví na místě, kde původně parkovaly autobusy
Ve Vimperku na Prachaticku ladili podobu retail parku, aby nevyčníval ze zástavby. Budovu s obchody...
Rozvoj jaderné energetiky může na jih Čech přilákat stovky nových pracovníků
Zástupci skupiny ČEZ očekávají, že s dostavbou bloků v Temelíně a Dukovanech i s vybudováním...
Budějovický blokař Sedláček: Ega stranou, musíme tahat za jeden provaz
Českobudějovičtí volejbalisté už mohli slavit extraligový titul, ale v úterý v Praze v hale Lvů...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...