Třetí přívoz, který jezdí z Dolní Vltavice do Kyselova, bude zákazníky vozit od května. Provozují je obce i soukromníci. Ceny zůstávají stejné, někde dochází k drobnému navýšení. Jízdní řády se oproti loňsku nemění.
„Vedle toho, že je přívoz praktický dopravní prostředek, perfektně zapadá do mozaiky zajímavostí rekreačního vyžití na Lipensku. Vždyť s přívozem tu v létě při plánování výletů počítají téměř všichni, loni se na jednom z nich dokonce odehrála i svatba,“ řekl Jiří Mánek z Turistického spolku Lipenska.
Frymburský přívoz zkrátí lidem cestu na Frýdavu, lidé nemusí jezdit přes lipenskou hráz, ušetří přes 20 kilometrů. Je oblíbený k cestám na Vítkův Hrádek i do Rakouska.
Díky hornoplánskému přívozu odpadá zdlouhavé dvacetikilometrové objíždění jezera přes nejbližší most v Nové Peci. Pokud bude stejně teplé a slunečné léto, jako bylo loni, lze předpokládat, že přívozy v létě přepraví dohromady více než 250 tisíc turistů. Frymburský loni převezl více než 70 tisíc turistů, hornoplánský asi 120 tisíc.
Před sezonou prošly všechny přívozy přísnou revizí. Ve Frymburku investovali přes 500 tisíc korun, nechali udělat generální opravu motoru, opravit kormidla a další zařízení.
V dubnu jezdí přívoz od devíti do pěti hodin. V dalších měsících se provozní doba rozšiřuje, o letních prázdninách je v provozu od osmi do osmi, pak se hodiny ubírají.
Stejné je to i jinde na Lipně. „Jezdíme každou hodinu, přesně v půl,“ sdělil Petr Tahotný z přívozu v Horní Plané, který provozuje město.
I nejvyužívanější lipenský přívoz prošel opravami za stovky tisíc korun. „Má kompletně zrenovované elektromagnetické spojky pro pohon lodních šroubů a také přestavěné automaty, aby mohli zákazníci platit jízdné i platební kartou,“ upřesnil Tahotný.