Podle jeho ředitele Dušana Krankuse je nový název jasný a na rozdíl od toho minulého, Dudák – Měšťanský pivovar Strakonice, a. s., také lehce zapamatovatelný. Nové je rovněž logo se sloganem Řemeslo s pěnou.
„Tím vším chceme zdůraznit dlouhou a nepřetržitou historii výroby našeho piva, jeho řemeslný charakter a tradiční technologie. Zase taková samozřejmost to dnes být nemusí. Dudák jako značka nadále zůstává,“ vysvětlil Krankus. Stejně tak zůstávají Klostermann, Král Šumavy a Otavský zlatý.
Číslo v názvu 1649 odkazuje k roku, kdy ve Strakonicích založili měšťanský pivovar. Existuje ale ještě mnohem starší milník, a to rok 1367, v němž Bavor IV. vydal oficiální listinu, která měšťanům umožnila získat várečné právo. Rok 1873 pak lze označit za další zlomový, protože vznikl nový pivovar v Podskalí u řeky Otavy. Tehdy vlastně začala průmyslová výroba a přecházelo se na spodní kvašení při výrobě oblíbeného nápoje.
Ředitel ještě dovysvětlil, proč dospěli ke změně názvu či loga. „Občas jsme zaznamenali, že v tom naši zákazníci měli trochu zmatek. To ale nebyl ten hlavní důvod. Novým názvem chceme zdůraznit dlouhou historii pivovaru. Jeho sounáležitost s majoritním vlastníkem, tedy městem Strakonice. Nové logo pak poukazuje na historický vzhled areálu, který se podařilo zachovat dodnes,“ uvedl Krankus.
S ekonomickými výsledky uplynulého roku jsou ve firmě spokojeni. „Přesná čísla ještě nemáme, ale prodejně byl rok 2022 úspěšnější než roky 2020 a 2021. Po covidu nastaly úplně jiné problémy v podobě vysoké inflace a vysokých cen za energie. To se muselo zákonitě projevit na kupní síle lidí,“ shrnul Krankus. Pivovar do budoucna plánuje například fotovoltaickou elektrárnu.