Zbrusu nová lávka musela pryč, chyběl jí správný protikorozní nátěr

  • 23
Ani týden nevydržela nová lávka nad Jiráskovým jezem v Českých Budějovicích, kterou tam od minulého pondělí postupně instalovali pracovníci společnosti Metrostav. Důvodem k dočasnému odstranění je nedostatečná protikorozní ochrana ocelové konstrukce.

Výměna lávek je součástí rekonstrukce Jiráskova jezu, kterou zajišťuje Povodí Vltavy. Dělníci se do oprav pustili už v březnu letošního roku a výměna lávky byla součástí dlouho připravované akce. Na svém místě ale vydržela jen pár dní.

„Bohužel se taková věc nedá opravit na místě, takže jsme se s Metrostavem jakožto zhotovitelem domluvili, že lávku odstraní, ve speciálních dílnách provede protikorozní ochranu tak, jak má být a pak ji nainstaluje stejným postupem zpátky,“ vysvětluje mluvčí Povodí Vltavy Hugo Roldán.

Podle něho není demontáž nové lávky, kterou technici postupně odstraňovali o uplynulém víkendu, žádnou větší komplikací v provozu jezu nezpůsobuje.

„Vše jsme reklamovali zhotoviteli. Ten závadu uznal a rychle kovové lávky odvezli do dílen,“ doplňuje Roldán s tím, že opravenou dvojici lávek bude možné na místo vrátit nejdříve za několik týdnů.

Událost je nepříjemná už jen z toho důvodu, že bylo nutné ji na místo dostat pomocí speciálních ponorných pontonů, které se k podobné akci do té doby na jihu Čech nikde nevyužily.

„Lávka má dohromady 60 metrů, takže jsme ji sem dopravovali pomocí šesti kamionů. Montovali jsme ji na břehu a potom ji vcelku osazovali na pontonovém soulodí. Dohromady váží 20 tun,“ uvedl přímo při instalaci Milan Hromádka, vedoucí výrobního úseku pro Jihočeský kraj společnosti Metrostav.

Celé čtyři dny trvalo, než se podařilo starou lávku přes pontony sundat a na místo dostat novou konstrukci. „Celá akce včetně výroby lávky vyšla přibližně na osm milionů korun,“ upřesnil dále Hromádka.

Celková obnova jezu včetně posledních úprav má podle Povodí Vltavy vyjít na 23 milionů korun a práce potrvají do října příštího roku.

„Obnáší to celkovou rekonstrukci jezu včetně opravy vyspárování kyklopského zdiva, kterými jsou obložené pilíře. Dále pak kompletní výměna spárování, těsnění a elektroinstalace ovládání jezu,“ popsal detaily Roldán.