„Z důvodu pravidelného přetížení spoje z Chýnova v 18.36 hodin v souvislosti s cestováním studentů přistoupil objednatel k zavedení posilového páru spojů,“ informoval mluvčí Českých drah (ČD) Petr Pošta.
Tyto vlaky pojedou o nedělích a vybraných svátcích, naopak nebudou jezdit například v létě, když mají děti prázdniny a vytížení není tak velké. Stejný důvod pro posílení provozu je to i v případě trasy z Milevska do Tábora.
Celkově tak příští rok mírně naroste i počet najetých vlakových kilometrů v regionu, celkem jich bude 4,81 milionu. Na jihu Čech pojede v pracovní dny celkem 293 regionálních spojů.
Posílení se dočkají i cestující mezi Blatnou a Strakonicemi a také mezi Jindřichovým Hradcem a Táborem. V souvislosti s omezeními a pracemi na železnici bude naopak omezený provoz některých vlaků v úseku Písek – Protivín v pracovní dny a také části přípojů v Březnici.
Většího komfortu se dočkají cestující na tratích z Budějovic do Horního Dvořiště a z Rybníku do Lipna nad Vltavou, kde začne postupně začne jezdit pět nových RegioPanterů.
„Do jižních Čech příští rok zamíří také zcela nové motorové jednotky RegioFox,“ připomněl Pošta. Objeví se například na trati Veselí nad Lužnicí – České Velenice.
Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvAž bude hotový nový most u Červené nad Vltavou na Písecku, začnou tyto jednotky jezdit také na trase Tábor – Ražice – Strakonice. Ale to se týká až další sezony 2024/25. U dalších vlaků nenastaly žádné, nebo jen kosmetické úpravy, které se týkají například úprav odjezdů z důvodu lepší návaznosti spojů.