- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Důchodce..Ten nejzkušenější který nikdy neudělal žádnou nehodu..a bývali řidič autobusu..
Místní Pepek vyskoč Báča se už vyjádřil?
Jo...řidičák má 13 let a najeto milion km. Všichni na silnici jsou blbci, ale hazardéři jsou machři, kteří nezdržují dopravu.
Porouchaná dodávka a u ní odtahová služba? Takže to už nějakou dobu trvalo, na silnici musel být ve vzdálenosti 150m výstražný trojúhelník, odtahovka s majákama, všichni zúčastnění v reflexních vestách... no tak to ta řidička Sparku bude těžko vysvětlovat, že něco přehlédla. Leda by si doma zapomněla bílou hůlku.
Pane Bašando, trojúhelník stačí minimálně 50 metrů od nehody, Spark řídil řidič, ne řidička.
Já mám řidičák 20 let a taky neumím za ty roky ovládat vůz. Proto do toho nelezu.
Vážení diskutující, co takhle počkat na výsledek vyšetřování, než něco napíšete?
Ona ta příčina může být nakonec zcela jiná než tady ventilujete. Jako už mnohokrát.
Kdyby tam redaktor neuvedl věk, co byste psali?
Nemusime cekat, my vime, ze tahle sorta ridicu jezdit neumi a ve velke vetsine uz nema ani vlastnit ridicsky prukaz, tak se nehnevejte pane Bartoska a budte rad, ze jeste jezdite.
Během loňského roku se v Praze stalo celkem 17 482 dopravních nehod, které zavinili řidiči motorových vozidel. Nejčastěji bourali řidiči ve věku 30-39 let a to v 4 242 případech, což je 24,3% ze všech dopravních nehod. Dále pak se řidiči ve věku 40-49 let podíleli na 2 555 dopravních nehodách, což činí 14,6% ze všech dopravních nehod. Na třetím místě jsou řidiči ve věku 25-29 let, a to v 1 887 případech celkově s 10,8%. Nejmladší řidiči ve věku do 24 let se účastnili na nehodovosti v 1789 případech (10,3%). U řidičů starších 60 let je to 1 232 (7%) zaviněných dopravních nehod. Tolik ze statistiky policie. Takže ono to s tím bouráním seniorů nebude takové žhavé. Je sice pravda, že to za posledních několik let v absolutních číslech narostlo, ale tady je příčinou to, že je takových řidičů stále více a také fakt, že najezdí více kilometrů, protože si to mohou finančně dovolit, ale v podílu na nehodovosti nejsou tou nejhorší skupinou, spíše jsou opatrní a jezdí pomaleji, nechávají si větší rezervu při výjezdech z vedlejší a tak něco brzdí provoz a proto jsou tak nějak více na očích ostatních.
Ale je, musíte to vztáhnout na počet aktivních řidičů v daném věku a najednou se Vám ty statistiky přehoupnou :(
Já bych tomu přidal i pravidelné jednoduché testy cca 1× za 5 let 10 minut v městském provozu. Buďto na to mám, a nebo ne.
Typické. Chevrolet, silná amerika s motorem V8, zadokolka, dvě kočičky v autě, frajer se chtěl pochlubit, jak mu to jede a bác.
Už to že to byl 73-letý řidič - v takovém věku bych to už tipoval na druhou volbu.. ono když člověk vidí, jak probíhají vyšetření způsobilosti k řízení nad 60 let - kdy prakticky všechno má v rukách váš obvodní lékař, který většinou nechce být na seniory "zlý", tak je na žádné odborné vyšetření nepošle, klepne jim razítko a hotovo.. a je velký rozdíl mezi seniorem 60 let a 70 let.. mělo by to asi být ještě nějak odstupňované a u starších seniorů tato vyšetření zpřísňovat - a posílat je rovnou na speciální vyšetření (ne jen na uvážení obvodního lékaře). Na druhou stranu každý druhý senior jede jednou týdně 3 km do vedlejšího města na nákup, nebo do kostela.. tak by se taky mohlo zavést třeba, že mohou řídit jen přes den, jen v okolí bydliště (třeba do 50Km) a omezit jim rychlost na 60Km (povinně označit samolepkou auto - aby to policisté viděli na první pohled apod..).
Kolik je vam let, ze mate tolik rozumu na rozdavani ? Mne je 73, jezdim opatrne a bez problému uz 50 let, vcetne casté trasy Pariz (kde bydlim) - Praha. Jedina zmena, pokud jde o cestovani, vyhybam se delsim trasam v noci, v poslednich letech delam na trase Pariz-Praha turistickou (a odpocinkovou) prestavku v prijemnych nemeckych hotelech a za volantem se stridam s manzelkou (75 let). Znam dost chlapu jak ve Francii, tak v Cesku, kteri by manzelce volant nesverili ani za boha. Nelze se pak divit nehodam zpusobenych na dalnicich tim, ze unaveny ridic usnul za jizdy...Vite, pane Strobl, nekdy mlceti je nad zlato !
Tímto úsekem jezdím často a často mi zůstává rozum stát co tam dokáží někteří řidiči provádět.
A je úplně jedno v jaké značce auta sedí.