Železnice ve Vimperku není nijak významně vytížená, vede tudy pouze lokální trať na trase Strakonice - Volary. Obyvatelé či turisté tam však doposud měli k dispozici už dost zastaralou čekárnu a další zázemí. To se změnilo.
„Objekt získal novou fasádu i moderní vnitřní prostory s bezbariérovým přístupem, do kterých se přesunuly toalety pro cestující. Celkové náklady stavby dosáhly 16,8 milionu korun, práce prováděla od loňského srpna společnost Edikt,“ upřesnil Jan Nevola, mluvčí Správy železnic (SŽ).
Stavbaři dále vyměnili střechu včetně opravy tesařských a klempířských prvků. Dále jsou vyměněná některá okna a dveře. Zrenovovaná je rovněž čekárna a také prostory pro zaměstnance. Objekt, který ještě nedávno sloužil jako toalety, nechala Správa železnic zbourat.
„Čekárna a prostor nástupiště pod přístřeškem mají nové lavičky, odpadkové koše, stojan na kola a orientační systém,“ vyjmenoval Nevola. Nové jsou je i elektroinstalace, kanalizace a vodovod.
Kromě Vimperka se nyní pracuje také na nádraží v nedalekých Prachaticích, kde bude například nová čekárna a přístup do budovy bude rovněž bezbariérový. V letošním roce se ale pracuje také v Balkově Lhotě na Táborsku či v Čejeticích na Strakonicku.
V poslední době se SŽ na jihu Čech pustila do celé řady obnov nádraží a výpravních budov. Ta nejzásadnější za stovky milionů korun je v Českých Budějovicích. Hotovo by mělo být až na konci příštího roku. Stav budovy byl mnohem horší, než SŽ předpokládala, což termín dokončení posunulo.
Kompletně hotovo je pak ve Veselí nad Lužnicí, ale i v Suchdole nad Lužnicí na Třeboňsku. Před časem se dočkali také cestující ve Strakonicích. Správa železnic dále chystá opravy budov ve stanicích České Velenice, Jindřichův Hradec i v Hluboké nad Vltavou. „V plánu máme také Novou Ves nad Lužnicí, Slapy, Mačkov či Kájov,“ doplnila Nela Friebová, mluvčí SŽ.