Josef Tolar byl 24 let sládkem Budějovického Budvaru.

Josef Tolar byl 24 let sládkem Budějovického Budvaru. | foto: MAFRA

Bývalý sládek: Doufám, že se ředitelé v Budvaru nebudou rychle měnit

  • 2
Josef Tolar byl 24 let sládkem Budějovického Budvaru, takže sledoval, kdo se stane jeho novým ředitelem. Říká, že sám by asi vybral někoho přímo z Budvaru, zároveň však ví, že s Petrem Dvořákem přichází odborník se zkušenostmi z Prazdroje, který třeba marketing zvládá špičkově.

Novým ředitelem Budějovického Budvaru se od 1. května stane 41letý Petr Dvořák, exmanažer Plzeňského Prazdroje (více čtěte zde). Nahradí Jiřího Bočka, který funkci zastával od roku 1991. Na svůj post rezignoval k 31. prosinci loňského roku ze zdravotních důvodů.

„Mohu se jen spolehnout, že měl pan ministr při volbě šťastnou ruku,“ říká Josef Tolar.

Nakonec ministr zemědělství vybral člověka, který v Budvaru nepůsobil. Co na jeho rozhodnutí říkáte?
Mít tu možnost, asi bych se spolehl více na výběr z vlastních zdrojů u nás v pivovaru. Beru to tak, že jsme u nás vždy byli lokální patrioti. Ale nový pan ředitel má zkušenosti z Plzeňského Prazdroje, to znamená, že přichází z velké společnosti a bude mít rozsáhlé znalosti z branže. Ale je těžké se k jeho osobě vyjadřovat. Jeho jmenování je čerstvé. Dojmy si teprve musím vytvořit. Mohu se jen spolehnout, že měl pan ministr při volbě šťastnou ruku. O funkci se hlásila celá řada osobností.

Petr Dvořák byl šéfem marketingu značky Pilsner Urquell. Líbí se vám víc reklama Prazdroje, nebo kampaně Budvaru?
To je podle gusta každého člověka. Oba pivovary to dělají jinak. Protože jsem staromilec, tak se mi způsob reklamy Prazdroje vždy líbil náramně. Ty nostalgické tóny a zdůraznění historie. Naši marketingoví pracovníci se orientovali více na modernější styl a mladé lidi, kteří mají jiný pohled. Pokud bych si mohl vybrat, tak bych i přes tolik let v Budvaru volil více ten nostalgický způsob.

Ředitel přichází do Budvaru zvenčí. Může to mít dopad na samotnou chuť a výrobu piva?
Má generace se dvacet třicet let chovala pokorně k tomu, co vybudovaly generace před námi. Uznávali jsme, jakou vytvořily značku, a obdivovali, jaký dělají typ piva, který chutná ve více než 70 zemích. K takovým hodnotám je třeba zachovat pokoru. Věřím, že nový pan ředitel to bude ctít a dá i marketingově důraz na tradice. Je to samozřejmě jen můj osobní pohled na věc.

Jak dlouho může novému šéfovi trvat, než pozná celé prostředí a sžije se s Budvarem?
Mnohokrát jsem slyšel a četl, že dobrým ředitelem se člověk stane po deseti letech ve funkci. Dnes se razí jiný styl a ve velkých korporacích se střídají šéfové po třech až pěti letech, aby přišel někdo s novým pohledem a energií. Já to nepokládám za výhodu. Staří zakladatelé vedli firmu tak, aby jejich synové a vnuci měli díky jejich rozhodnutím lepší cestu. Proto doufám, že se ředitelé v Budvaru nebudou rychle měnit.