„Jiří měl vášeň pro vše, co se týká zvuku, a celý svůj život zasvětil tomu, aby svět zněl lépe. Na své cestě stál u zrodu produktů, které definovaly trh a vytvářely zdroje příjmů pro mnoho největších jmen v oblasti profesionálního ozvučení. Po pobytu v Kanadě a Itálii, a nakonec zpět ve své rodné vlasti, si získal pověst jednoho z nejvýznamnějších a nejrevolučnějších konstruktérů v historii moderního audia,“ uvedl marketingový ředitel firmy Jan Jareš.
První zesilovač vyrobil ve 12 letech
Krampera si už ve 12 letech vyrobil první zesilovač. Jeho otec byl jedním z tvůrců prvního televizoru v Československu. Krampera v mládí začal vyrábět aparaturu pro kapely, třeba Country Beat Jiřího Brabce. Jako zvukař jezdil s Vladimírem Mišíkem. Začínal v podniku Tesla Votice, opravoval televize.
Zkraje 80. let emigroval do Kanady, později vyvíjel audiotechniku pro firmy Yorkville Sound, RCF a Mackie. Jedna kanadská firma vyrábějící aparaturu si jeho sluch pro případ ztráty pojistila na milion dolarů.
Krampera založil firmu KV2 Audio International v roce 2002 v Milevsku a sídlí v areálu bývalého Jitexu. Skoro celá produkce míří na export do EU, USA, Asie a Afriky. Aparaturu dodává pro divadla, kluby, festivaly, dokonce na zaoceánské výletní lodě. Ze dřeva používá výhradně baltickou břízu, navrhuje a vyrábí si veškerou elektrotechniku pro reproduktory i zesilovače.
Společnost dodala zvuk třeba na oslavu 80. narozenin anglické královny Alžběty II., její techniku používá držitel Grammy, americký rapper Lil John, nejlepší taneční klub roku 2022 Avant Gardner v New Yorku, v Japonsku producenti muzikálu Mary Poppins, divadlo v australském Sydney, v Česku skupina The Tap Tap nebo pražské Divadlo Studio DVA. Zvuk KV2 Audio International využila také společnosti Disney na 20. výročí muzikálu Lví král.
„Jiří Krampera, který pracoval po boku svého syna Jiřího Krampery mladšího, se v posledních letech držel spíše v pozadí a užíval si drahocenného času s rodinou, zatímco jeho vývojový tým v čele s jeho nástupcem Radkem Stöhrem pokračuje v jeho nekompromisním hledání dokonalého zvuku,“ dodal Jareš.
Firma měla v roce 2023 podle výroční zprávy tržby z prodeje výrobků, služeb a zboží 152,89 milionu Kč, oproti roku 2022 to bylo o 17,6 procenta víc. Zisk po zdanění byl ale meziročně nižší o 39,1 procenta, přes 12 milionů Kč. Firma zaměstnávala přes 50 lidí, to je podobně jako rok předtím.