„Rozklad může oddálit termín zahájení stavby,“ napsal šéf ŘSD Radek Mátl na Twitteru. Sdružení Hnutí Duha podalo podle jeho slov rozklad do stavebního povolení na stavbu „D3 311 Třebonín - Kaplice nádraží”.
„Napadají zejména vedení trasy dálnice (požadují vedení trasy v tunelu). Na akci probíhá výběrové řízení na zhotovitele stavby,“ informoval dále Mátl.
Vše bylo přitom na dobré cestě k tomu, aby práce na dalším úseku brzy začaly.
„Na úsek dlouhý 8,5 km D3 je již prakticky dokončena majetkoprávní příprava,“ vzkázal Mátl s tím, že firmy, které chtějí zakázku získat, mohou podávat nabídky do letošního prosince. Výstavba pak měla odstartovat na jaře příštího roku.
Zatím funguje 70 kilometrů
Povolení zahájit stavbu získalo ŘSD před několika týdny. Akce je plánovaná na tři roky. „Zahrne deset mostů a jednu mimoúrovňovou křižovatku, to bude asi nejtěžší stavební objekt,“ řekl Jan Studecký, mluvčí ŘSD.
Za českobudějovickou pobočku hnutí reagoval mluvčí Duhy Aleš Miklík.
„Nebyla vypořádaná naše připomínka ohledně možnosti vést dálnici D3 v tunelové variantě. Prvostupňový orgán se tímto argumentem vůbec nezabýval. Věcí stavebního řízení je řešení buď variantou tunelovou nebo pozemní,“ uvedl Miklík.
Před vydáním rozhodnutí nebyli podle jeho slov účastníci řízení seznámení s obsahem spisu. „A tímto byl porušen správní řád,“ pokračoval.
Řízení EIA Duha připomínkovala a její zástupci se účastnili i veřejného projednání. „Náš postoj je konzistentní. Také jsme se účastnili řízení o udělení výjimek pro zvláště chráněné druhy rostlin a živočichů. Toto řízení vedl krajský úřad Jihočeského kraje,“ dodal Miklík
Staví obchvat Českých Budějovic
V Jihočeském kraji staví ŘSD od jara loňského roku obchvat Českých Budějovic, který vyjde v součtu na téměř 20 miliard. Hotovo bude až v roce 2024, tedy o zhruba rok a půl později, než silničáři avizovali. Důvodem jsou komplikace na kilometrovém tunelu Pohůrka v úseku Úsilné-Staré Hodějovice kvůli spodní vodě.
V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3, která má spojit Prahu, České Budějovice a Rakousko. Měřit by měla 170 kilometrů.