V každém směru bude prostor pro 40 nákladních aut, 45 osobních a čtyři autobusy, ale třeba i pět míst pro karavany a také stání pro policii. Práce začaly v polovině února, na místě jsou bagry a další těžká technika.
Význam odpočívky je velký, bude teprve druhá na 70 kilometrů dlouhém úseku D3, ta již hotová je na samém konci D3 u Mezna na hranicích Jihočeského a Středočeského kraje.
„V současné chvíli je z důvodu prací uzavřený odstavný a pravý jízdní pruh v obou směrech dálnice. Doprava je tak ve zhruba 200 metrů dlouhém úseku svedená pouze do levého jízdního pruhu,“ informoval Adam Koloušek, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem akce.
Na jaro plánuje ŘSD odstřel skály, to pak bude dálnice v místě zavřená. Zřejmě k tomu dojde v dubnu
Svým rozsahem to bude odpočívka střední velikosti s rozšířeným počtem stání pro nákladní vozidla. Součástí se stanou i čerpací stanice společnosti MOL Česká republika. Jejich stavba je však samostatnou akcí.
MOL bude na základě výběrového řízení na místě minimálně 20 let. Firma ročně zaplatí nájem zhruba pět milionů korun za stanici ve směru na České Budějovice a zhruba 4,8 milionů korun v opačném směru. „Na obou stranách budou i dětská hřiště a odpočinkové zóny,“ zmínil Koloušek.
Tendr na odpočívku v režimu Design & Build vyhrála společnost Strabag za 432 milionů korun bez DPH.
ŘSD plánuje na D3 i další odpočívadla. Jedno by mělo být u Kaplice na Českokrumlovsku, kde však zatím nestaví ještě ani samotnou dálnici. Ředitelství předpokládá, že ve finální podobě by mezi Táborem a hranicemi s Rakouskem měla stát ještě čtyři další odpočívadla.