Slavnostní poklepání na základní kámen se uskutečnilo v pátek odpoledne u obce Markvartice, nedaleko které budoucí část D3 povede.
„Obyvatelé obcí, kterými nyní prochází silnice I/3, se po zprovoznění dálnice mohou těšit na snížení hlukové zátěže i exhalací z dopravy,“ prohlásil ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.
Dále uvedl, že práce na zbývajících dvou úsecích D3 k hranicím s Rakouskem plánuje ŘSD zahájit příští rok. Na konci roku 2025 by měla být hotová celá jihočeská část dálnice.
Předpokládaná cena úseku Třebonín - Kaplice, nádraží je 1,9 miliardy korun bez daně.
Původně už se mělo na dalším jihočeském úseku směrem k hranicím s Rakouskem pracovat. Vše oddálily problémy se samotným tendrem.
ŘSD nemohlo s Metrostav Infrastructure podepsat smlouvu kvůli zpochybněným referencím. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ovšem nedávno v jiné sporné soutěži rozhodl, že je třeba reference uznat. ŘSD tak mohla podle tohoto rozhodnutí postupovat i v dalších případech, což odblokovalo i úsek D3.
Stavba úseku „D3 0311 Třebonín – Kaplice nádraží“ nahradí stávající silnici I/3, která je v mnoha úsecích pro automobilový provoz nevyhovující. V celé délce povede vlevo od současné silnice I/3 ve směru od hranic k Budějovicím.
Na dálnici D3 jsou aktuálně rozestavěné další dvě části, které utvoří obchvat Českých Budějovic. Jsou to úseku Úsilné - Hodějovice a Hodějovice - Třebonín. Také tyto dvě části mají být kompletně hotové do konce roku 2024.
Stavba středočeské části je ovšem stále velmi daleko a termíny se pravidelně mění a oddalují.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz