Lokomotiva 380.012 v čele Jižního expresu Českých drah mezi Prahou a Českými...

Lokomotiva 380.012 v čele Jižního expresu Českých drah mezi Prahou a Českými Budějovicemi | foto: Jakub Vrána, iDNES.cz

Výluka na trase České Budějovice - Praha končí. Jižní expres pojede přímo

  • 11
Tříměsíční nepříjemná výluka na železničním koridoru z Českých Budějovic do Prahy se blíží ke svému konci. Ještě do čtvrtka 30. června do půlnoci budou jezdit mezi Olbramovicemi a Chotovinami na Táborsku za dálkové vlaky náhradní autobusy. Od 1. července se už na svou trať vrátí soupravy Jižní expres, Vltava a Lužnice.

„Jižní expresy však pojedou po celé letní prázdniny ještě podle výlukových řádů a z Prahy budou odjíždět o 15 minut dřív, než jak tomu je běžně,“ upozornil Petr Šťáhlavský, mluvčí Českých drah.

Prvním dálkovým spojem z Prahy do Budějovic tak bude vlak EC 331 s odjezdem z hlavního nádraží v 5:49 hodin. Z důvodu pokračujících prací na koridoru mezi Voticemi a Sudoměřicemi u Tábora pojedou i v červenci autobusy za regionální spoje v úseku Benešov - Tábor.

Nový úsek železnice mezi Voticemi a Sudomeřicemi u Tábora o délce téměř dvacet kilometrů by měl být kompletně hotový a v provozu od září. Součástí jsou například dva větší tunely Mezno 840 metrů a Deboreč 660 metrů. Počet železničních mostů, propustků a podchodů je 48 a například délka protihlukových stěn 2 205 metrů.

Vlaky po dokončení přestanou z velké části jezdit v současné stopě, nové koleje trasu Sudoměřice - Votice zkrátí o dva kilometry, což bude znamenat další zrychlení na koridoru Budějovice - Praha.

Letos má být na této trase hotová i část Soběslav - Doubí na Táborsku o délce 8,4 kilometru.

V nedohlednu je prozatím zásadní a také poslední starý úsek koridoru na Českobudějovicku ze Ševětína do Nemanic za odhadem 20 miliard korun. Jeho součástí budou i Chotýčanský tunel o délce skoro pět kilometrů a Hosínský dlouhý přes tři kilometry. Přípravná fáze této stavby má skončit příští rok.